|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kommer problemet att kvartstå om man istället sätter dit en högnivåomkopplare till RCA ingången? Om inte är väl det kanske lämpligaste åtgärden... Min bil: Länk |
|
|
Det skulle säkert funka med en yttre omvandlare om steget i sig är friskt för övrigt. FP |
|
|
Ok, tack så innerligt för alla råd och tips! Härligt med detta forum...... :-) Min bil: Länk |
|
|
Har nu kopplat till en hög/lågnivåomvandlare med justerbar utsignal till bakhögtalarkablarna. jord till jord och RCA till steget. Men har FORTFARANDE bara samma pulserande, poffande ljud ur lådan. Är det steget som krånglar eller? Börjar tröttna lite nu, vill ju bara ha lite bas..... ;-) |
|
|
Verkar ju som steget är sjukt på nåt vis. Om det kommer av nån jordslinga ut mot bilens stereo så återstår att testa med en batteridriven signalkälla, en tongenerator, en enkel transistorradio, en MP3-spelare eller liknande. Signalen på hörlurs eller högtalarutgången duger fint, börja med volymen nerskruvad bara och öka sakta så märker du direkt om det funkar. Mono duger bra, kör en kanal åt gången osv. FP |
|
| Testade med en batteridriven radio, kapade kabeln till hörlursutgången och testade in i omkopplaren och sen till steget men det hördes inte ett dugg.... | |
|
Omkopplaren? Menar du hög>lågomvandlaren, det är nog lite för låg nivå då från hörlursuttaget, gå direkt på stegets lågnivåingång. FP |
|
|
Omvandlaren.... Ja, naturligtvis... Provade direkt till lågnivåingången och då funkade det! Då betyder detta alltså att steget inte är jordisolerat? Nytt steg eller annan lösning? |
|
|
Nästan inga lågnivåingångar är isolerade från jord, medan högnivåingångar och omvandlare absolut bör (skall) vara det. Mycket mysko om det inte funkar med nåt av dessa, svårt att sia om per distans. Har du ingen lokal förmåga som kan titta på kopplingar och omvandlaren? FP |
|
| Njae.... Kan inte komma på någon på rak arm...... Får nog fundera lite. Men tack iaf för att du tagit dig tid med detta..... :-) | |
|
Är nog inget fel på omvandlaren i.o.m. att felet fanns där redan när jag kopplade via högnivåingången på steget. Får nog byta ut steget i alla fall... Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.