AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.470

bilintresset börjar avta, andra som känt liknande?, vad ska man göra?

Sida 2 av 3
BraMotorVerkstad
Fredrik, man bli mätt på vad som helst; även mat.

Kanske har du sysslat så mycket med BMW att du kan det mesta om dem nu? Det är fascinerande i början, ungefär som med datorer, men efter ett tag börjar man se mer till bruksvärdet. Med vissa bilar kan man förstås alltid dröja vid skönhetsvärdet, även om E38 efter 2001 inte är så rolig på den punkten längre.

Eller - har du börjat deppa mer allmänt?
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Jag däremot har stort ångest efter att sålt 328 o bytt upp mig till en touring, känns inte alls bra o allt tack vare tjejen och hund fanet som HON bara va tvungen att ha..fan va jag saknar 328'an
-Bjudko-
Gaaaah!! Attans!! Jag köpte mig en till BMW nu ikväll, hehe, jag är fast i träsket...
Det finns mycket som kan få bilintresset att svalna, förutom andra, nya, intressen. Bilbehovet minskade kraftigt för mig själv. Detta i kombination med värderaset, hutlösa försäkringspremier samt bensinpriset kan få vem som helst att fundera på prioriteringarna i tillvaron. Lägg därtill tveksam kvalitet på nyare bilar och man blir verkligen skeptisk, nästan som doktor Dängroth..
En gammal fin klassiker som kan enutisastförsäkras hägrar.
0 i värdeminskning samt billig entusiastförsäkring..
Både som att ha kakan och att musa i sig den...
Letar efter en 3,0 CSI i mint condition med andra ord..

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
wendtan:

jag har tyska exportskyltar som gäller veckan ut. Plus att bilen är regbes och har svenskt registreringsnummer.

Don't dream it, drive it
Tretretti: Jag ifrågasatte inte din ordentlighet utan påpekade snarare att Herr Ask inte brukar låta sig hindras av pettitesser som skyltar :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Känner igen syndromet. Min första BMW köpte jag 1988 (323i -85) och det var en fantastisk bil. Flyttgods från Schweiz faktiskt - import redan då!! Men därefter var det många år med Saab, Opel, Volvo och annat. Men BMW har alltid haft en plats i mitt hjärta. Så när jag hittade tillbaka till BMW igen så sade det bara klick! Så här kan vi tala om en låååååång BMW-karantän.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Aha, sådana skyltar! Nej de betyder inte mycket när S-knappen är intryckt. Då får katten rabies...

Don't dream it, drive it
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tackar för alla svar.

Har minskat ner på surfandet en hel del på både autopower och övriga motorsidor, känns faktsikt redan som suget är på väg tillbaka sakta men säkert...

Som ni säger kommer det med största sannolikhet tillbaka om man "vilar" från det ett tag.

Köpa katt tror jag inte är aktuellt men du får gärna bjuda på en tur vid tillfälle Tretretti :)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
BraMotorVerkstad
Fredrik, berätta lite om vilka andra motorsidor som finns.

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Länk
Länk
Länk

Finns många många fler, dessa dök bara upp nu.

Rejsa är den av dom ovan nämnda som jag oftast besöker.

/Fredrik

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Men det är väl strålande om du har tappat motorintresset? Skaffa en ny hobby istället och stoppa undan pengarna du sparar så att du kan skaffa en monsterbil om intresset kommer tillbaka. Fast man kan ju inte alltid vara rationell...
BraMotorVerkstad
Fredrik, din andra länk - AutoMotorSport, med underavdelningen Konsument var en mycket bra länk. :-)

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Instämmer med BraMotorVerkstad. Dock stämmer resultaten från testerna inte helt överens med många av detta forumets skribenters åsikter. Jag tänker till exempel på vaxtestet där Sonax Flytande Hårdvax blev testsegrare över till exempel, på det här forumet ofta haussade, Lahega och Auto Smart.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
carbon:
problemet är väl att om man skaffar en ny hobby så vill man lägga alla pengar man kan på den:)

/Fredrik

Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Man vill alltid lägga alla sina pengar på sina hobbies. =D Men om du inte har tänkt dig att ta flygcert, skaffa båt eller bli spelmissbrukare så finns det inte så många hobbies som är dyrare än bilar. Samla på konst kanske kräver en rekorderlig plånbok också men ett så långt steg kommer du nog inte ta.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Då mitt enorma bilintresse under alla år tagit lejonparten av mina pengar, utan att det blivit något över för resor, hus, sparkapital mm, försöker jag nu med avhållsamhet... (sedan c ett år tillbaka)
Problemet kvarstår dock i allra högsta grad - och högre! Kan det betyda att jag har ett sk genuint intresse? :-)

I brist på bil tycker jag ju ändå att jag kan unna mig att leva ut mina drömmar genom att läsa om era bilar här på forumet? - Men detta när bara mitt behov av en fin bil ännu mer... :-(
Jag har botemedlet! Köp en transaxelalfa, NU!
JJJIIIIIIHOOOOOOO!
zi
230
zigge
740iA -96
I mina tidiga år var det fiske som upptog mitt intresse. Sen kom motorer(och flickor...).... Vi tio års ålder rycktes pluggen ur den första Puch'en, och därefter avverkades diverse två och fyrhjulingar. Bonnatrimm och diverse vansinniga byggen avlöste varandra, tills jag för en sisådär tio år sedan åter igen upplevde fisket och dess fantastiska själavård. Efter det har motorintresset fått stå tillbaka. Visst, jag har införskaffat racinglicens, och lagt en massa varv på knutstorp, men ändå är det fisket som är min passion. Numera har man dessutom en familj som upptar en stor del av ens tid, vilket innebär vissa prioriteringar avseende var man skall lägga sina surt förvärvade stålar.....

Och vad passar bättre än att åka BMW till fiskevattnet?

///MAts
Paap Reeder
Andersson_CSI!

Begrundade flera gånger ditt inledande inägg på tråden.

Precis samma saker hade jag också kunnat skriva ..... ty så har jag också känt ett tag.
Om man nu tänker sig bakåt ett drygt halvår så undrar man exempelvis ... bland ett OTAL mek ... "hur f**n orkade man mentalt med att plocka ut 10:ans kolvringar för en check"????"
... att man bara orkade hålla på me´t?.
Nu i efterhand = helt otroligt! ... okej att det funkar och blev bra men ändå. Vilket sunkmek!! ... bland mycket annat ... exvis byta E28:ans alla bromsrör och slangar .... ?? Varför pressade man den inte istället?? ... och köpte sig en Seat Cordoba som grannen har och som idag med en lackpensel fixade två stenskott fram och blev alldeles slut av det. Sannolikt av lycka kan jag tro.

Grubblar nu över om man skall smälla dit 3,91/40% - slutväxeln på V12:an och åter dra till Tullinge näst, nästa helg ???

Bestämde mig faktiskt idag på fm-kaffet! Det blir Nix! Jag kommer istället att cruisa den söndagen till skördemarknaden på Nynäs slott och inhandla goda och nyttiga grönsaker och mumsa på tomater som smakar tomat.

Håller på och lackerar VF-dörr på M535:an ... men det går jäkligt seeeeegt må jag säga. Pulat med detta i princip hela sommaren .... suck suck! Normalt ett 3-timmars jobb inklusive torktider med kaffe och wienerbröd.

Jag kör väl med för gamla Bimmers .... men de nya é så fula i mitt tycke.

Hur skall detta sluta ... mån tro??

MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.