AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.469

bilintresset börjar avta, andra som känt liknande?, vad ska man göra?

Sida 1 av 3
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Måste ventilera lite tankar med er kära vänner.

Har under en tid känt att mitt BMW(bil) - intresse har börjat svika mig. Tycker inte det är lika kul som för att läsa biltidningar m.m.
Att sitta vid autopower och även andra forum känns heller inte lockande längre. För var det kul att sitta och lära sig vad som är standardutrustning på olika modeller osv. men inte längre...

Ett annat exempel är bankörning som jag blev grymt sugen på efter Tullinge i våras med BMW CS som jag för tillfället inte känner någonting alls för.

Visst, saker förändras med tiden och det gör även vi, men jag har ingen lust att förlora bilintresset mitt.

Är det någon annan som känt på samma sätt och som har några tips för att få upp intresset igen eller som kan säga att det kommer tillbaka?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Avhållsamhet! Om du tar en paus från allt som har med bilentusiasm att göra så kommer nog intresset tillbaka. Hur lång denna paus ska vara är upp till dig, men en vecka eller två torde vara lagom.

Lycka till! :)
C.
749
C.Svensson
320iT-06 E91

Jag känner igen mig. För min del tror jag att det mest beror på ekonomisk prioritering. När jag var mellan 18-ca 25 år så la jag i stort sett varenda intjänad krona på min bil. Nu åker jag hellre på lite mer semesterresor och dylikt för pengarna. Nu köpte jag i.o.f.s en M535:a i våras som jag tänkte rusta upp till toppskick med tiden. Men detta ser jag mer som en investering på längre sikt då förhoppningsvis denna modell blir mer och mer eftertraktad ju mer åren går.

" tvätta, tvätta, tvätta.... "

Länk

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Det går i perioder. Man ska ägna sig åt det som är intressant för stunden.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Allt går i vågor så det kommer garanterat tillbaka...

___
//Ulf
Andersson: Det låter allvarligt. Vi får skicka männen i vita rockar med pillerburken med en stor smiley på :)

Mitt tips är nog att ägna dig åt något helt annat typ jaga kjoltyg eller liknande. Ett gediget motorintresse kommer inte överge dig utan lär komma tillbaka med kraft så småningom.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Fredrik,

När du, efter att ha tillämpat wendtans tipps, hittat ett kjoltyg att stadga dig med för stunden, kommer bilintresset tillbaka med full kraft, det lovar jag :) (Detta faller ju förstås om du redan har stadigt sällskap....)

Som "Tretretti" så förnuftigt och sanningsenligt hade som signatur innan han blev ford-fantast: "My BMW is my mistress" :))

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jo, jag känner igen mig också! Men i mitt fall är tids brist det som ställer till det, hinner liksom inte i lugn och ro ägna mig åt min hobby, då känns det inte lika roligt att hålla på. Men jag kommer att ha M3:an kvar ett tag till, jag vet att jag kommer att få mer tid om något år ägna åt mitt hobby, det vill säga M3:an!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kalle:

Ford? Det där ska du få för pågaj***l!

Andersson_CSI:

Visst deprimerad kan man bli ibland. Intresset kan avta. Själv sålde jag min förra bil för ett år sedan och var då ganska mätt på bilar. Men efter en tids bilcelibat ökade lusten.

Tips: Åk på Old Timer Grand Prix på Ringen. Helt galet. ALLT finns där, från Bugatti till Ronnie Peterssons Lotus.

Hjälper inte det, köp en Jaguar XJR, tryck in S-knappen och ge järnet. Det fick Asken pröva på i går och glädjetjutet han gav ifrån sig saknar motstycke.

Don't dream it, drive it
-Bjudko-
Börjar också bli jävligt trött på BMW, tror jag haft 17-18 st nu. Kanske borde byta märke.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

-Bjudko- Gör det och sen kommer du att uppskatta BMW desto mer och med glädje köpa din 19:e ;)

___
//Ulf
Att åka till Nürburgring är ett bra tips! Behöver inte ens vara Oldtimer, kan räcka att åka en helg med mycket turistkörning. Underbar stämning och mycket skoj att kika på :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
När man tar upp mycket av sin tid på ett intresse kommer man alltid förr eller senare bli likgiltig när det blir "too much". Särskilt när man nåt en punkt där alltid känns lika nytt och häftigt. En periods paus i det hela eller att bara minska ner på tiden som intresset upptar, gärna till fördel för andra intressen, ökar nog på lusten egentligen. Man kan också inse att man vill ha hobbyn på en annan nivå för att verkligen uppskatta den.

Eller så behöver du bara ett kjolPAKET ;)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
"...där allting inte känns lika nytt och häftigt längre." ska där stå.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
-Bjudko-
Programmer: Typ köpa en lada över vintern(modig jag e) :) Då lär man vilja ha BMW igen.
Haha, Bjudko! Där är en poäng. Man vänjer sig vid den nivån man befinner sig på. Förra vintern tänkte jag att jag skulle vara smart och köpa en skrotbil istället för vinterdäck (och därmed också spara på 325an), och köpte därför en Mazda 323 -85. Framhjulsdrift, 75hk, och den mest tyngsta och tråkigaste styrning jag varit med om. Jag vet inte hur många gånger jag understyrde och touchade trottoarkanten när det blev blixthalka och man inte hann parera med handbromsen. Hemsk bil! Helt plötsligt blev det dubbelt så kul att plocka ut 325an nån gång i månaden! Kan säga att jag var duktigt trött på Mazdan innan jag gjorde mig av med den... :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Det där med att byta ned sig under ett tag funkar även under kortare period än en hel vinter.
Bilade runt Island under 10 dagar den här semestern och då i en Suzuki Jimny...
Det var en befrielse att komma hem och köra BMW igen. Men missförstå mig inte, Island var toppen och det var väldigt roligt att köra runt även i en kexburk som Suzukin.
Det vara bara kul att komma hem och åter få köra nåt som accelererar då man trycker på gaspedalen och inte behöver växlas ned i uppförsbackarna :-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med där, körde själv en VW Bora 1,6 en vecka på semestern och när man kom hem så var både BMW'n och Volvon drömbilar som var underbara att köra.

___
//Ulf
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tretretti:
Men du hade väl inga reg.plåtar på Jaggan? ;D

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Stephan: När har något så obetydligt som skyltar hindrat herr Ask förrut? :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Ja man brinner inte lika mycket för bilar osv. men ändå kul att meka,sänka,byta hjul små trixa med saker till det bättre på en bil som ser ganska tam ut original och få ett lite personligare stuk när man får tummen ur vill säga.

mvh

528:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.