|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det har diskuterats enhel del om vilka modeller som är svårsålda, nu som vanligt, vänder vi på steken och frågar vilken BMW/modell anser ni vara lättast och sälja? Jag tippar på E36 Coupé (323,325,328). Varför? Jo...ingen annan modell är så sönder-importerad som en E36, det gör att priserna sjunker eftersom det finns många och välja emellan. Dessutom är de flesta välutrustade. Alltså, Du får valuta för pengarna. Jag tror trots ett hav av E36:or (Coupé) så är de ganska lättsålda pga skick vs utrustning vs pris. Vad tror ni? ------ Länk Länk | |
| E36 och E30! | |
|
Fick ha ute min 1 1/2 månad innan jag blev av med en 325 coupe-94 med en massa utr och ej sönderskruvad. La mig även lågt i pris,snabbaste affären jag varit med om var när jag hade lapp i rutan i en vecka på en 525i-88.Handlade i en affär sedan utanför stod ett par och kikade runt bilen efter en provtur så diskuterade vi priset sen skakade vi hand. mvh |
|
|
E30 M3, 325i och 318is är sannolikt de mest lättsålda bilarna förutsatt att de är i bra skick med vettigt miltal, OK dokumentation och svensksålda. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Jag har en känsla av att E36 inte är så himla lättsåld ändå eftersom det finns sån uppsjö av sådana om man nu inte ligger väldigt lågt i pris. Skulle dock vilja prova sälja min nu innan den sjunker allt för mkt i väde. Jag sålde min förra 535i -91 på en vecka. Såld genom powerbörsen :) ///Foppa |
|
| E30 M3 tror jag vinner, oavsett dokumentation och säljland. Känns som säljarens marknad då det är så oerhört få till salu överhuvudtaget. | |
|
Med rätt pris är nästan alla modeller lättsålda, sålde min gamla 735:a genom lappar på rutorna, på jobbet, var det första eller andra dagen? Som en elektriker köpte den, för det priset jag satt. I övrigt, en välskött helst M-Paketad E34, E39, E36, E60/E61, E46 med skinn och en viss grundnivå på utrustningen, utan extremt styling, färg, inredningsfärg går lätt i väg, något positivt utmärkande behövs för att synas, det är bäst att vara ensam att erbjuda din bilmodell, säg en 328iM-97 i Estorilblått med skinn, klimaautomatik, ASC+T etc. den är lättsåld eller en 525iM E61-04/05 i Carbonsvart med navi och skinn den står inte länge, det är åtminstone min uppfattning. Mvh Stephan |
|
|
Håller med Kalle. De sportigare e30 modellerna brukar inte annonseras speciellt länge. Fina exemplar av 318is, 325iM samt m3 finns gott om köpare till. Letade själv ganska länge efter någon av dessa modeller innan rätt bil dök upp. När jag sålde min gamla m3e30 var intresset större än för någon annan bil jag sålt innan. Inbillar mig att fina M5-95 touring eller Alpina B10 biturbo går iväg ganska snabbt. Men som Stephan735i skriver, egentligen är alla bilar lättsålda om priset sätts tillräckligt lågt. Men de bilar jag räknar upp är sådana som intresserade köpare hör av sig utan att man har annonserat ut bilen. |
|
Njuren |
Så länge modellen e svensksåld och säljaren e desperat så går den snabbt..... BMW - i nöd och lust? |
|
Verkar vara väldigt dött på marknaden nu överlag, folk har väl gjort av med pengarna på semestern. Hade förväntat mig lite mer respons på 325an (E36, som ju är till salu). /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
| e46 touring med facelift samt e60 är lättast att sälja. Modellerna från tiden då vi gick med i EU och fram till 01 är sönderimporterade. När det gäller de äldre modellerna så är väl endast de välbevarade exemplaren lättsålda. | |
|
Jag kan instämma om e46 facelift, väldigt lättsålt i vintras iallafall... Mvh, /Wille |
|
|
318is E30. Såld utan annons. Över MSN tom.. :-) Mitt pris var gällande från start till affär. /Anton |
|
|
BjörnB, M5 Touring i gott skick med vettiga miltal och rätt historik torde vara mycket lättsåld oavsett årsmodell, även om -95:orna så klart är allra mest eftertraktade. Touringens, liksom vanliga M5:ans, värde kommer absolut inte att minska mer, snarare tvärtom, en säker investering med andra ord, precis som M3 E30 i motsvarande skick! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Helt perfekt tid för e36 köparen nu alltså. Själv skulle jag alldrig sälja iväg min för kaffepengar. Behåller den hellre. Så tror jag många e36 ägare tänker. Kanske därför inte så många säljs till underpris iallafall. |
|
|
Lättast tror jag nya 1-serien är. |
|
| ja tippar på en 3-serie ...320 e36 och e46 bör nog vara väldigt lättsålda | |
|
bmw_jerry, Där menar jag bestämt att du har helt fel. 320i- modellen är aldrig lättsåld oavsett kaross. De flesta vill ha mer pulver under huven. Undantag för 320i E46 med 170 hkr, den bör vara relativt lättsåld. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
När jag försökte och sälja min E36:a i våras, så fick jag ha den ute på blocket och autopower i över 2 månader innan jag fick den såld. Så väldans lättsålda är de inte, fast priset var helt ok. |
|
|
Nyare BMW med mycket utrustning är garanterat mest lättsålda. Framför allt 1-, 3- och 5-serierna. Handlarna behöver sällan dras med sina demobilar särskilt länge, inte heller med nyare begagnat. //Chrille |
|
|
Enligt mina erfarenheter verkar faceliftade E46 320 Touring med M-sportpaket eller Lifestyle paket vara extremt lättsålda, trots ny modell på G. Många svensksålda, lågmilade säljs (däribland min egen) innan de ens har kommit in i hallen. Om de rullat uppåt 10kmil går det lite trögare. Finns faktiskt fortfarande sug efter lågmilade faceliftade E39 Touring. Dock verkar de kräva åtminstone steptroniclådan, m-sportpaket och gärna SCHiinn för att säljas kvickt. En 525iT med tygklädsel och komfortpaket kan bli ståendes länge... E36 är toksvårt att sälja, jämfört med hur det var för ett par år sedan. Verkar som att intresset är större för E30 eller E46 i så fall. Hade min svensksålda 328 som var mycket fin ute i mer än en månad innan någon hörde av sig. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.