AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.922

Vilken blir jag mest nöjd med?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk bra utrustad (Navi/TV, xenon, bensinvärmare OCH dessutom M-testad) + 31.000:- i prissänkning, mitt val!

Länk komfortstolar + dsp-stereo...

Mvh
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag valde mellan sedan och kombi, och i huvudsak fick skicket avgöra. Men vid provkörningarna så tycker jag nog det märks ganska så tydligt att uppträdandet är bättre på sedanen.

En annan detalj som jag kommit att uppskatta är DSC. Överlägsen vintertid - i jämförelse med ASC som fanns 96 och 97. DSC kom alltså 98 (eller rättare sagt 09/97). Kan vara värt att gå upp en årsmodell faktiskt.

Automaten är verkligen suverän till V8:an. Provkör båda. Jag kan garantera att det går att hålla bra tempo även med 540 automat!

När du skriver sänkt - kontrollera om bilen har M-sportfahrwerk. Om det räcker. Det gör faktiskt mycket på utseendet.

Angående bränsleförbrukning (som det finns miljoner trådar om, jag vet) så ligger vår på 1,3 blandad körning sedan vi köpte den i slutet av förra året. Men då har min fru kört mycket i stadstrafik eftersom hon har den till jobbet. När vi hade den på semestern i sommar låg den på 1,1 i snitt, med mycket landsvägskörning. Och då snittade vi ca. 170 på motorvägen söderut.

Lycka till med ditt köp. 540:n är en fantastiskt bra bil.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
En detalj till: Fundera gärna en extra gång om navi/tv är värt ett extra påslag på priset. När du köper en så pass gammal bil (med gamla navin) så kan det löna sig mer att köpa en ny (eftermonterad) navi. Snabbare, kan sättas i rätt höjd (i synfältet), bättre upplösning, kan tas med till ny bil/andrabil osv. Nu är jag part i målet (eftersom jag tycker gamla navin är oändligt ful) men tänk gärna en extra gång. Fördelen är visserligen att det går att byta till nya navin, men då har du betalt dels för en bil med navi, dels för den nya navin. Onödigt tycker jag.
Den första bilen rob_t_j72 länkar till är såld sedan länge. Var själv spekulant på den, men den såldes alltså.

Skippa M-paketsdrömmarna och satsa på en i övrigt välutrustad bil i rätt skick med rätt dokumentation. M-paket kan man alltid eftermontera.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
rob: Tack för tipsen men nr 1 svarar inte i telefon och nr 2 har gått lite långt tycker jag.

Navi är inget krav. Dessutom mer stöldbegärligt.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
M-paket är inget krav. Tycker dom blir rätt snygga med sänkning, feta fälgar, nya lampor, M5-grill och kanske lite lackade lister.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.