AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.543

Bensin pris, Trollhättan rules!

Sida 2 av 3
Cabron

Edit funktion....

-Phil
St
19
Stallbacka
730ia -91
Simon_76,
Vet inte hur länge det låga priset i Trollhättan kommer att vara, men om jag inte mins fel så har vi varit billigast i sverige i flera månader nu. Föreslår att du kollar länken ovan till bensinbolaget innan du åker hit, info där brukar uppdateras flera gånger per dag.

Det var en intervjuv i radion från Trollhättan och mackägaren där trodde att priskriget skulle ta slut när skolarna börjar och folks semestrar tar slut.

No More Limits!
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
slut när skolorna börjar... Attans, då får jag åka runt och leta Hydromackar ikväll...
Det har ju varit en billig sommar när det gäller bensin. Det gör inte så mycket att min bil drar 1,6 l/mil. Jag älskar att bo i trollhättan just nu!
/Lidberg

Gammal skit blir ingen glad av!
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Är det fortfarande billigt i Trollhättan eller har det ändrats nu?
Visa användare
203
Holger_Puffa
318i Cabrio -91
Tja! Här i Mjölby är det hyfsat billigt, 9.85 på Jet. Så har ni vägarna förbi på E4:an eller 32:an så kan det löna sig att stanna till.
ppeellee: Det är fortfarande billigt. För 10 minuter sedan så kostade det 8,18kr/L.
/Lidberg

Gammal skit blir ingen glad av!
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Stort Tack Lidberg, Då blir det en resa med 100 liters fatet och en bilkärra mot Trollhättan idag :)
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Hörde att polisen tydligen tyckte det var intressant att titta på medans bilisterna hamstrade bränsle i Trollhättan.
För att sedan stoppa dom och generöst bjuda på en böteslapp.
Undrar hur mycket bränsle man får släpa runt på?
Någon hade tydligen ett släp med 1 kubiks tank på,det var inte alls populärt hos länsman.

Jag har själv tankat 80 liter i tanken sen 70 liter i dunkar bara på det så sparade jag ca 570:- inte illa på lite bensin helt lagligt.

Just real M-power
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Du får utan ADR-intyg transportera 20L extra i bilen. Men har man ADR-intyg så går det att frakta mer om jag kommer ihåg rätt!
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bensinpriser Länk
(om någon har kunnat missa den siten)
St
19
Stallbacka
730ia -91
Till er som har fräscha kulor på kontot, Bensin priset i Trollhättan är fortfarande lägst i Sverige, 8.18

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu händer det lite även i Malmö...9,93kr/l för 95 oktan på Jet och Shell. Inte att jämföra med Trollhättan men klart trevligare än 11,50-12 kr. Bara trist man satt med en bil fulltankad och den andra på halvtank. Fick i alla fall i 32 liter så en sparad 50-60-lapp blev det...

___
//Ulf
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Jag missade 8,18-racet i Göteborg, men det är fortfarande hyfsat ok (i jämförelse) på flera ställen med priser mellan ca 10,30 och 10,55.
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Helt perfekt sätt att fördriva några mil, man tar ducce kartans röda väger till den billigaste macken :-)

Mvh
//Sibbe
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

bimmer seb jag vill ha din bil! :(
SN
104
SNakey_
328iA -00
Varför så billigt i Trollhättan?
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Shell krigar om marknadsandelar,vill väl sno åt sig kunder från Jet,Uno-X,din-X osv...
Enligt aftonbladet så skulle det krigas vidare.
Dom säljer bensin med förlust nu...skatten är ju nästan 8sek.
Bara att njuta så länge det varar,synd man inte bor i Thn.

Just real M-power
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Skatten är procentuell mot priset så den är ju knappast 8 sek när de säljer bensin för 8.18.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.