|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Cabron Edit funktion.... -Phil |
|
|
Simon_76, Vet inte hur länge det låga priset i Trollhättan kommer att vara, men om jag inte mins fel så har vi varit billigast i sverige i flera månader nu. Föreslår att du kollar länken ovan till bensinbolaget innan du åker hit, info där brukar uppdateras flera gånger per dag. |
|
|
Det var en intervjuv i radion från Trollhättan och mackägaren där trodde att priskriget skulle ta slut när skolarna börjar och folks semestrar tar slut. No More Limits! |
|
| slut när skolorna börjar... Attans, då får jag åka runt och leta Hydromackar ikväll... | |
|
Det har ju varit en billig sommar när det gäller bensin. Det gör inte så mycket att min bil drar 1,6 l/mil. Jag älskar att bo i trollhättan just nu! /Lidberg Gammal skit blir ingen glad av! |
|
| Är det fortfarande billigt i Trollhättan eller har det ändrats nu? | |
| Tja! Här i Mjölby är det hyfsat billigt, 9.85 på Jet. Så har ni vägarna förbi på E4:an eller 32:an så kan det löna sig att stanna till. | |
|
ppeellee: Det är fortfarande billigt. För 10 minuter sedan så kostade det 8,18kr/L. /Lidberg Gammal skit blir ingen glad av! |
|
| Stort Tack Lidberg, Då blir det en resa med 100 liters fatet och en bilkärra mot Trollhättan idag :) | |
|
Hörde att polisen tydligen tyckte det var intressant att titta på medans bilisterna hamstrade bränsle i Trollhättan. För att sedan stoppa dom och generöst bjuda på en böteslapp. Undrar hur mycket bränsle man får släpa runt på? Någon hade tydligen ett släp med 1 kubiks tank på,det var inte alls populärt hos länsman. Jag har själv tankat 80 liter i tanken sen 70 liter i dunkar bara på det så sparade jag ca 570:- inte illa på lite bensin helt lagligt. Just real M-power |
|
| Du får utan ADR-intyg transportera 20L extra i bilen. Men har man ADR-intyg så går det att frakta mer om jag kommer ihåg rätt! | |
|
Bensinpriser Länk (om någon har kunnat missa den siten) |
|
|
Till er som har fräscha kulor på kontot, Bensin priset i Trollhättan är fortfarande lägst i Sverige, 8.18 |
|
|
Nu händer det lite även i Malmö...9,93kr/l för 95 oktan på Jet och Shell. Inte att jämföra med Trollhättan men klart trevligare än 11,50-12 kr. Bara trist man satt med en bil fulltankad och den andra på halvtank. Fick i alla fall i 32 liter så en sparad 50-60-lapp blev det... ___ //Ulf |
|
| Jag missade 8,18-racet i Göteborg, men det är fortfarande hyfsat ok (i jämförelse) på flera ställen med priser mellan ca 10,30 och 10,55. | |
|
Helt perfekt sätt att fördriva några mil, man tar ducce kartans röda väger till den billigaste macken :-) Mvh //Sibbe Länk |
|
| bimmer seb jag vill ha din bil! :( | |
| Varför så billigt i Trollhättan? | |
|
Shell krigar om marknadsandelar,vill väl sno åt sig kunder från Jet,Uno-X,din-X osv... Enligt aftonbladet så skulle det krigas vidare. Dom säljer bensin med förlust nu...skatten är ju nästan 8sek. Bara att njuta så länge det varar,synd man inte bor i Thn. Just real M-power |
|
| Skatten är procentuell mot priset så den är ju knappast 8 sek när de säljer bensin för 8.18. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.