AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.193

Z4 Coupé och Z4M - Premiär på IAA 2005

Sida 1 av 2
Länk

Enligt tyska Auto Motor Und Sport så lanseras nya Z4 Coupé samt Z4M med 415 hk på IAA nu i höst. Bilarna börjar säljas i mitten av nästa år.

Konstigt att BMW inte släppt några bilder ännu i så fall? Men å andra sidan har de ju inte annonserat några nyheter på Z4 inför 2006, så det tyder ju på att något kan vara på gång...?

//Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker också det är intressant chrille att vi inte fått se något officiellt. Jag har varit spekulant på en Z4 nu ett tag, men avvaktar alla förändringar inför 2006 (facelift, nya motorer). M-versionen verkar bli ett RIKTIGT monster! Hur svarar Porsche?

hoppas den informationen stämmer....415hk i en z4 skulle klå det mesta
Hjulafton!!! :)
Z4M med 415hk är precis vad världen behöver!

Mvh,
/Wille
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
acey,
Detta är BMW:s svar på uppdaterade Porsche Boxster/Boxster S/Cayman och MB:s SLK.
Nu är det upp till Porsche och MB ...igen :)

R6 343 hk är dock mer troligt än V8 400 hk enligt majoriteten.
415 hk i M-versionen borde innebära att den får samma 4-liters V8 som nya M3:an? Tidigare har det ju snackats om en rak sexa. Men hur som helst skulle en V8 i Z4:an vara klockren, ljudet lär vara helrätt!!! :)

//Chrille
MB kommer att kontra med en SLC (SLK med riktigt plåttak) inom kort, har jag hört.

//Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hobbe Z4: Det är det jag menade, Cayman framstår som klart undermotoriserad nu, speciellt när cayman förmodligen fortsatt kommer att vara dyrare.

SLK55AMG är dock en GRYM bil (om ändå jävligt dyr).

En SLC skulle vara coolt.

Audi bör väl komma men en riktig coupé snart igen (räknar man inte TTn så var väl S2an senaste "coupén" från audi?).

Ska bli kul att se om det ligger någon sanning i dessa påståenden :) Det vet vi efter presskonferensen den 12/9 :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

SLK55AMG skulle vara grymmare om även den fick ha kompressormotorn från e,s och sl modellerna....
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Vilken presskonferans? Berätta mer!
hoppas nu bara att utseendet blir rätt...det senaste från m (m-paket till 1-serie och 3-serie) var inte särskilst snyggt så hoppas nu att dem gör den här snygg
griegertz,

Under den dagen håller BMW sin presskonferens, vid öppnandet av Bilsalongen i Frankfurt. Lär bli en HEL DEL nyheter. Skulle tippa på att förutom ovanstående att det kommer presenteras en Concept M3, och kanske en prototyp på den kommande "Space functional concept". Vi får se :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hoppas det blir en M-modell av coupén också. då är mitt val inte svårt när det ska handlas busbil om några år...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
-"Audi bör väl komma men en riktig coupé snart igen (räknar man inte TTn så var väl S2an senaste "coupén" från audi?)."

Yepp, Nya Audi a4 kommer som Coupé om två år.
Efterföljd av sedan, avant och cabriolet i nämd ordning.

Köpvarning från min sida utfärdas på denna coupé, har alltid gillat Audi!
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
kalle Hansen: spännande! tack för infon, visste inte om detta :-)
kan inte vänta tills bilsalongen :D...har längtat länge till den då ja hört att bmw ska visa upp många nya bilar
Köpte nya numret av auto motor & sport idag, där stod det en del intressant om "höst-nyheterna" från BMW, bl a:

¤ Z4 M kommer att visas på Frankfurtsalongen nu i höst

¤ Z4 Coupé ska finnas hos handlarna nästa höst (enligt BMW, verkar det som).

¤ Ny supersportvagn med mittmonterad V10 på 550 hk kommer 2008, liksom en ny Z8 med i stort sett samma teknik. Z8 får dock frontmotor. Bilarna kommer att bygga på en gemensam space frame-konstruktion.

//Chrille
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z4M produktionsstart runt februari.
360 hk.

Priser, tillbehör, etc tillgängligt november/december.
hobbe z4.. är det både coupen och roadstern som kommer då eller
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Roadster.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.