|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Strosade runt på Bauhaus i Stockholm och ser att dom säljer dessa produkter för 75:- styck!!! Snabba er dit om ni vill köpa. Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Billigt om det är literflaskor, ordinarie kostar 179 kr hos Mekonomen MVH Hasso |
| Ja det är dom svarta literflaskorna. | |
| Är det någon märkbar skillnad på Sonax "Professional" och deras "vanliga"...?? Jag har använt deras vanliga innan och är helt nöjd med dem, men inför våren nu har jag funderat på att köpa Professional, blir det någon skillnad eller kan jag lika gärna använda slut på de vanliga först..? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Enligt de uppgifter som jag fick från Kristoffer Boysen på Cifab. Poffsserien avsedd för maskinpolering, är inte petrolembaserad,(luktar apelsin)vilket inte gör den flammningsbenägen på blåa och röda bilar samt att den klara av en solvarm yta utan dessa problem. Har också använt vanligt Sonaxpolisch med bra reultat (maskin) har en Montrealblå, jobbig lack som ska få sig en duvning av proffswaxpolisch i vår. Ser man till literpriset så ser jag proffspolichen som "billig" MVH Hasso |
Har nu testat Sonax Proffs Waxpolischen resultatet mycket gott, polerat ,vaxat klart. Luktar apelsin i hela garaget.Förbrukade ca 2,5 dl till hela bilen dvs 1/4 dels flaska (i galleriet inom kort.) MVH Hasso |
|
Har oxå testat cleanern, waxpolish samt vax. på min hellröda bil. Inte en tillstymmelse till flammighet. Kritar ej. Lätt att gnugga av för hand. |
|
Powerraide |
Jag var och letade efter Sonax professional flaskorna här i Karlskrona och av alla ställen hittade jag dem på bensinmacken Preem.Varken Mekonomen eller autoexperten hade dem hemma(!).Kan vara bra att veta om ni bor i Karlskrona och vill ha dessa produkter. |
|
Powerraide: Var det dom stora svarta enlitersflaskorna? Pris? _____ Micke Länk Länk |
|
Powerraide |
Ja det var de svarta flaskorna och de kostar 177kr/st |
Blir fint med Sonax Micke då kanske du kan få lika fin puts på utsidan som under huven :DDDDD Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Japp, han nyss varit och investerat.... Vad lika fin puts? Du skulle varit med på Karlskronaträffen då bilen var helt nyfixad... Då hade jag GRYM puts... Men snart är det dax att lägga ett par dagar på det... Luktar gott som du sa. Hoppas att det funkat lika BRA som Sonax vanliga flytande hårdvax för det är jag supernöjd med. _____ Micke Länk Länk |
|
Det är bättre :)) Det är ju proffsgrejer som bara rekondfirmor kunde köpa tidigare.Men både Waxpolisch och Wax är bra att ha på hyllan, och även cleenern efter vintern så lacken blir riktigt ren .Den är utmärkt att ta bort mindre repor som kan uppstå vid närkontakt (typ små kattfötter du vet) även med handpolering. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Gött Hasso, då ska jag köpa cleenern oxå. _____ Micke Länk Länk |
|
Shogo |
Hur aggresiv är cleanern, kan den hjälpa till att fräsha upp en lätt oxiderad röd lack ? |
Ja det tror jag, den var utmärkt på den metallicbil som var både tvättrepig och smutsig i lackbotten pga avsaknad av vaxning på många år. Jag har kört den på vita MB190 med gott resultat. Du kan ju kika på en av bilderna i polerrepet där bara en bit av huven är cleenad syns klar skillnad. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Jo, Hasso. Men som du vet så är det handpåläggning :-) och avtorkning som gäller för mig. Funkar det med GOTT resultat? Bara det <b>bästa</b> är gott nog som du vet. _____ Micke Länk Länk |
|
Det går att köra med handpåläggning osså , men vad jobbigt det låter på en hel bil :))) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Handpåläggning!? Är det någon sorts healing? ;) |
|
|
Självklart....:-))) _____ Micke Länk Länk |
|
|
Ni som vaxar o polerar utan flamighet står ni i garage eller i starkt solsken då????? när ni kollar menar jag alltså, inte polerar !!!! Stjärnan under huven... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.