|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hej har funderat på att köpa broms skivor från biltema.. är de rena idiotin lr funkar dom nästan lika bra som andra dom är ju billiga kostar 229 kr st för bak?? tack för svar..:) | |
Gemini__ |
Finns hur mycket som helst skrivet om detta, här är ett urval att alla de trådar som behandlar detta ämner: Länk Länk Länk Länk Länk Länk //Thomas Länk |
| okej tackar.. men ja tro inte att t.ex man får sälja säkerhets delar till bilar som är dålig kvalite och är dåliga.. bromsar är ju de viktigaste på bilen..så ja ska köra på biltema..=) | |
|
Jag kör biltema på min 525:a -89.. funkar hur bra som helst tycker jag om man bara ska köra normalt.. bilen stannar och det är väll det som är meningen.. :-) //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
bustorp |
Det gör du alldeles rätt i..........Det finns mycket fördomar här. Dom som är emot Biltemas skivor har sällan provat dom och vet följaktligen inte vad dom pratar om, medan dom som tycker att det är vettiga grejor nästan alltid har provat dom och köper dom gärna igen. Så är det. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
jag kan ju lägga till att jag inte har kört så hårt med dom så hur dom är då kan jag inte uttala mig om.. men jag kommer nog att köpa dom när det blir tid igen.. //Gandsjö gandsjo@bredband.net Länk |
|
|
Vill bara instämma på föregående talare. Har inte testat deras bromsar,men en del här på forumet tycks veta allt om biltemas sortiment..heheee. La in en tråd om ett batteri därifrån och det blev ett j*vla ståhej. Detta inlägget kanke inte hör hit(sorry i så fall) men var tvungen att få detta ur mig. Mvh Patrik Bmw...Wroooom...... |
|
|
Föregående talare=Bustorp (tänkte inte på att det kan komma inlägg innan mig.hahaa) Bmw...Wroooom...... |
|
|
en del här på forumet tycks veta allt om biltemas sortiment..heheee.= Mycket skitsnack om biltema utan grund att stå på. Bmw...Wroooom...... |
|
| jo men ja tro de funka för vanligt bruk.. huvudsaken de.. | |
|
Bra! ------ Länk Länk |
|
| Kolla widik.se också, de har låga priser, jag köpte därifrån, har kört runt 1200 mil på dem hittills utan problem.. | |
|
Jag har haft Biltemas bromsskivor på flera 'bruksbilar' (dvs äldre BMW som man inte vill kosta på alltför mycket) utan att uppleva några problem. Däremot har jag dåliga erfarenheter av Biltemas bromsbelägg. Dels har det varit lite si och så med måttnoggrannheten, vilket medfört broms-skrik och diverse andra oljud, dels har jag råkat ut för fading (troligen pga dålig värmetålighet) vilket var riktigt otäckt. Kan hända att grejorna blivit bättre sedan dess, men jag vågar då inte prova igen! /// Gunnar E. |
|
|
biltema.. mm ja okej dom e billiga men funkar tyvär inte lika bra eller dom fungerar som dom ska men dom hålle dock ej lika länge som original eller annat märke... //Danne |
|
bustorp |
m20power: Hur länge har dina hållt jämfört med original då? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Biltema fungerar nog presis lika bra som orginal men kanske inte samma hållbarhetslängd. men då kan man ju kolla på priset som är betydligt lägre! och skulle jag köra raceing skulle ja inte äns ha orginal utan då ska de va hålborrat å slitsade stora jä**ar;) Bilen: Länk |
|
|
Körde bana (ACR, Mo i Rana) med biltemaskivor fram på min 325iX. De funkade bra. Blev inte skeva eller nöttes skärskilt hårt. ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Ingen vet väll vart deras skivor kommer från.. en jag känner var i italien på en brembo fabrik. dom packade i flera olka kartonger även biltema! men han var där i cross syfte. men som sagt biltema har nog ingen egen fabrik!! Min bil Länk |
|
|
Magnus: Om det var de som var på när du sålda bilen så jag kan jag säga att de håller bra fortfarande. 1000 mil rolig körning senare så ser de andå rätt ok ut. /Rickard |
|
| aa men nu ska ja sälja bilen.. tkr ni 10,000 är för mkt för en 520i med kassa bromsar bak?? | |
|
Lite kuriosa; min farsa köpte Skivor och belägg på Micro för några år sedan, första och sista gången. Han kör inte hårt men efter inte ens 2000 mil var de slut.. det blev dyra skivor det.. Själv har jag bara vågat mig på att köpa biltema-prylar till min Jetta från -87 som jag hade för flera år sedan. Biltemaprylarna jag stoppade i funkade men alla andra gamla slitdelar gick sönder stup i kvarten. :) Dock har jag vid ett flertal tillfällen hört verkstäder varna för biltemaprylar eftersom de fått lov att reparera sådana bilar efteråt. Reparationer som bestått i att byta ut biltemaprylen, sen funkade allt bra igen. Sist jag hörde en verkstad spy galla över Biltema handlade det om biltemas tändkablar. Jag säger; Prova! Om de slits snabbt så vet du det till nästa gång. Farliga lär de väl knappst vara iaf. Bug |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.