|
Sida 9 av 12
|
|
|---|---|
|
Något måste ha hänt killen. Tror inte att han skiter i allt för att jävlas. Han mår nog ganska risigt vid det här laget skulle jag gissa. Står det någonstans vart han jobbar? Arbetslös? DANNE Min bil: Länk |
|
Paap Reeder |
... tänkte på han när jag läste om guldsmedsrånet i Köping i går. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... jaha då är vi en till på listan. Fick brev från KFM idag. Totalt är vi 6 nu och jag kan se att vissa belopp har betalats av. Ganska kraftigt till och med. Så om det inte tillkommer alltför många så kanske ... kanske? Att han betalat av ... även om jag ännu är lottlös ... gör att man ser litet mer sympatiskt "på han". Vi får hålla tummarna. MVH /// Paap R |
| Kan inte "avbetalningarna" ha skett genom utmätning av gods eller att dom tagit direkt av lönen? Inte säkert att han betalat frivilligt? Men 6 anmärkningar (eller 6 fordringsägare) är ju inte speciellt mkt, de flesta med anmärkningar brukar ha minst 20+ st, så han kanske försöker. Frågan är då varför i hela friden han väljer att inte betala en så liten skuld som den till dig. | |
|
paap: får man fråga när den första anmärkningen kom, och hur mycket? kan det vara så att namnet börjar på P---? i så fall är vi två som har blivit lurad av samma snubbe. |
|
Paap Reeder |
... tyvärr stephan! det börjar inte på P så det finns fler oärliga där ute i bushen. Jo som jag förstått det så handlar det om tvångsutmätningar. MVH /// Paap R |
|
ja det e synd det, att dom som vill vara snälla och hjälpsamma blir bara utnyttjade. :( förresten har du satt upp dig på listan angående 750 träffen i Eskilstuna |
|
|
Har suttit och läst igenom hela tråden nu. Man blir så arg på sånna människor. Inte skilja på mitt och ditt är bland det värsta som finns. Att sedan blåsa någon som hjälpt en måste nog vara bland det absolut värsta som finns. Tycker Paap gör helt rätt. Måste finnas någon som vågar offra lite för att rätt ska bli rätt. Jag hade nog bara kännt mig blåst på de 500 kr och aldrig skickat något i förskott igen. Men efter att ha läst här och förstått att systemet funkar så kan man ju komma på andra tankar. Är ju som tur är bara väldigt få personer som håller på att lura folk så här. |
|
|
Johan_S: Om utmätningen sker via löneutm fördelas det jämt på sökandena. och de flesta med anmärkningar har inte minst 20 st! Tro mig, jag jobbar på KFM... |
|
|
e34briliant: I det nyhetsbrev jag får varje vecka över personer med nya anmärkningar har en oerhört stor del ett stort antal anmärkningar. Exempel; De som börjar på B i efternamn i en viss postort och fått nya anmärkningar denna vecka har: 60 / 11 / 28 / 37 / 6 / 11 / 119 / 18 /15 / 4 / 1 st anmärkningar. (Här räknas dock även ansökningar tror jag). Skuldsaldona ligger på 15.000 / 588.000 / 24.000 / 40.000 / 172.000 / 69.000 / 190.000 / 37.000 kr. (avrundat till tusental) Det jag vill säga med detta lilla "utdrag" är att det oftast är folk som är riktigt illa ute ekonomiskt som beter sig på detta sätt, och att man därmed har svårt att få tillbaks något. Okej om man har problem att betala en eller ett par räkningar/skulder som legat och man plötsligt fått andra ekonomiska förutsättningar, men att dra på sig 119 anmärkningar... De personerna har jag inte mycket till övers för. Bra ändå att löneutmätning fördelas jämnt, visste jag inte. Precis som väldigt många andra företagare har jag förlorat en hel del pengar på sådana här människor, så det är bl.a. därför jag är så avigt inställd mot dem. |
|
|
Det fördelas inte jämnt så att om det dras 20 kronor en månad och det är två sökanden att dom får 10 kr var, det finns en sorts prio-lista på det. Men alla sökanden får nånting om det dras något ! Hursomhelst så är garanterat 80 % av dom anmärkningarna du nämner "allmänna skulder" t.ex. skattekontot, felparkering, fordonsskatt etc. Och då är det inte en enskild skuld (t.ex. företag, privatpersoner etc.) och när du beskrev det som fodringsägare antog jag att det var enskilda skulder du syftade på :) |
|
Paap Reeder |
e34! Varför tror du att min skuld redovisades 05-10-25 till 1800:- och nu på senaste "utdraget" 06-02-08 till 1215:-? Vart har mellanskillnaden tagit vägen? In på mitt konto? (har dock litet dålig koll på detta) ... eller "sparar" KFM det på sitt konto tills jag fått hela min del varefter utbetalning sker till mig?... eller "brinner en viss del inne" vartefter tiden går? Du kan kika på L-73277-05. MVH /// Paap R |
|
Jag arbetar inte med hur pengarna utbetalas men jag är ganska säker på att du ska ha erhållit mellanskillnad 1800, 1215 kr. Jag mailar dig på måndag... |
|
Paap Reeder |
Har varit i kontakt med KFM ... Så här är det. 400:- är min skuld. För att få in dessa 400:- betalade jag KFM 400:-. Då är vi upp i 800:-. Sedan har jag tydligen begärt fullständig undersökning. För det tar KFM 1000:-. Startsumman är således 1800:-. Nu är den nere i 1200:- d v s KFM har drivit in 600:- genom utmätning på lön och naturligt börjar dom med sina egna utlägg först ... sedan börjar jag få in pengar på mitt pg. Vilka får del av det som utmätningarna håvar in? Det går för det första i ordning skatter, underhåll o s v. Sedan går det inom varje "gren" %-ellt till skuldens storlek. Det verkar dock mala på ganska skapligt för min del. Gissar att till augusi har jag fått mina pengar. Blev nästan 5 ggr så dyrt för honom som det var tänkt. Nu har det kommit in ett ytterligare aber!! Bilskatteindrivning. Han kör förmodligen oskattat och den indrivningen har prio 1 på listan. Är det skatten på E32:an på 2 ton blir det nästan 3 laxar ... så jag får kanske maka på mig i kön några månader till. Tror dock att jag får tag i alla slantarna till slut. MVH /// Paap R |
|
Hehe, det där hade han inte räknat med. Bra jobbat! Don't dream it, drive it |
|
| Paap - Stämmer bra att skatten går före i kön. Du har ett enskilt mål, medan skulder till staten är ett allmänna mål. Staten före medborgaren. :) | |
Paap Reeder |
Uppdatering: Nu är vi 6 st + en skuld för fordonsskatt. En ny har tillkommit som blivit blåst på en tusing. Jag har 415:- kvar till nivån då jag börjar få pengar ... Total skuld: ca 32 000:- som betas av med dryga 3000:- / månad. Som att tina räkor i ett kallt kylskåp ... varje gång man öppnar kuvertet vattnas det i munnen - men räkorna är lik förbenat fortfarande frusna. MVH /// Paap R |
|
Intressant läsning Hoppas räkorna smakar när det väl blir dags... Mvh Robert |
|
|
ja jag tycker det är jävligt lågt av personen som inte betar men å andra sidan så ska man inte lämna ifrån sig något innan man fått stålar, varför inte ta reda på adress å dylikt å åka hem till killen.Nä jag skulle inte dragit in kfm för 250 spänn utan jag skulle axepterat missen jag gjorde å gått vidare, tråkigt men sant jonk |
|
fyllecaj |
jag skulle aldrig acceptera att folk blåser mig oavsett om det är 50 spänn eller mera killen finns/fanns här på forumet vad jag förstått men det garanterar inget så klart trubbel med fogden lär man sig troligen av mer än att ingen protesterar bara kör på Paap |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.