AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
45.027

Kronofogden ... start nu!

Sida 1 av 12
Paap Reeder
Hej!

Ärendet gäller en kamrat på AutopPower!
Nu har jag beslutat mig för att gå vidare till KFM.

En skribent på Forumet bad i januari om hjälp med att få fart på sin V12:a.

Jag svarade och efter några inlägg på 7-seriesidan .... sände jag honom mina lambdor för prov .... och var det som var felet skulle jag få 250:-/st .... eller lambdorna åter om det var nått annat fel.

Han sålde bilen med mina lambdor. Shit Happens!

Efter ett otal mail och telefonsamtal ... No money! Har dessutom sagt att 400:- är OK.

Nu går brevet till KFM.

Tänkte som info berätta om de olika stegen:
- bli fullständigt fed upp!
- ta fram pnr ... via skattemyndigheten
- öppna www.kronofogden.se och printa ut lämplig blankett
- med pnr kolla upp hos KFM "hur man ligger till i kön ..."
- skicka in blanketterna till närmaste KFM där vdb är mantalsskriven
- efter 2-3 veckor kommer en inbetavi från KFM om 300:- / snabbförfarande eller 800:- /indrivning med bevakning ... jag kommer att ta detta alternativ.

Lambdorna är således redan nu uppe i 400:- + 800:- + kanske ngn avgift till KFM för att bli skuldfri ..... och så fortsätter det 3? år (glömde fråga just detta?) i taget så länge jag betalar mina 800:- till KFM kommer betalninganmärkningen att stå kvar ... och ngn Bimmer på kredit e´ inte te´ å tala om .... än mindre nått teleabonnemang så han kan ringa och be mig sluta!

Informerar om mitt ärende.

MVH /// Paap R
Jag blir illamående när jag läser detta. Man utnyttjar de få vänliga själar som är beredda att hjälpa någon i den här världen och sen blåser man personen i fråga......

Om personen finns kvar på forumet tycker jag han skall bannas livstid.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Viljan att göra rätt för sej verkar försvinna mer och mer,sedan att skita ner sitt namn för 500kr är ynkligt.

mvh
Ruggigt dålig stil, hoppas det kommer kännas ordentligt ekonomiskt för vederbörande!

____
Reach the door with a breath and a scream.
Det är trist att inte kunna hjälpa till men jag har hört alldeles för många skräckscenarier om välvilja som slutat med att "hjälparen" står utan ersättning, så jag skulle aldrig våga.
De få som vill hjälpa till på det sätt som Paap beskriver blir färre och färre...
Fy f*n vad jag skulle skämmas om jag vore "kamraten" (då hade det aldrig gått så här långt iofs).

Bra gjort att driva detta vidare Paap Reeder!

Mvh,
/Wille
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag jobbar på KFM, kanske stöter på ditt ärende nån gång då! :)

Min Bil - Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag fattar inte hur man kan bete sig så här!
Tycker att Papp gör helt rätt i sak!

__
///M som i Mugge.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Paap Reeder: Först och främst, vilken jävla idiot killen är. Men, jag blir intresserad av vilken bevisning du ha mot killen? Jag menar, kan jag bara printa ut någons personnummer på en blankett och skicka till KFM utan att de behöver några som helst bevis? Kan inte killen bara säga att han inte har någon aning om vem du är?

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nuförtiden ska man vara jä****t försiktig med att lita på folk(lätt att vara efterklok),men till och med en sådan sak som att låna ut en jordspade kan resultera i att den kommer i smulor(eller inte alls)pga att den som uttryckligen lovat att den skall komma tillbaka i likadant skick som innan lånet varit i ett "stenröse" och "skottat sönder" spaden..Tyvärr utan att ens be om ursäkt eller ens ersätta utlånaren för en ny spade efter att man fått tillbaka "resterna av skaftet" :(

Nya tider :((

Mvh Janne.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Mycket dålig stil av vederbörande, som nån skrev. Hur f-n kan man skita ner sitt namn för 500:-?!?!?
Personligen hade jag hängt ut denna på forumet om han fortfarande är aktiv.

Sjöberg
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Paap: Det fortsätter i evighet det är 10 år men på år 9 förnyar man kravet så är det 10 till..och 1000 kr är väl vad det kostar hos KFM ...fast tyvärr så anser jag att deras tjänster är ett skratt i mörka natten dom är överösta med jobb och skyller även dom som alla andra myndigheter på personalbrist
Ragemannen
Det gör ont i ögonen att läsa något så skamligt! Personen i fråga borde ju bli pryglad! När folk ställer upp på detta sätt kan man ju inte tacka på detta sätt, skandal häng ut honom!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ja det verkar ju vara en riktig skithög, dels med tanke på vad han gjorde mot nästa ägare av bilen. Besiktade med nya kattar, fick igenom den, plockade bort dem och satte dit rensade och sålde bilen (om jag inte fatta det fel). Häng honom högt!
acey:
Du kan lämna in ansökan om betalningsföreläggande på vem som helst. Personen i fråga kan sedan bestrida betalningskravet. I detta fall är det upp till den som ansöker om betalningsföreläggandet att gå vidare till Tingsrätten. Där blir det då dags för bevisning.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Otroligt vilka människor det finns.. Det känns verkligen extra snopet när man dessutom varit så pass hjälpsam mot personen i fråga.

Jag hoppas bara att du är medveten om att du med största sannolikhet inte kommer att få några pengar, någonsin. Man prioriterar nämligen att driva in olika skulder olika mycket, och där är jag nog rädd att skulder till privatpersoner hamnar absolut längst ner på listan. Tänkte bara så du inte drar på dig en massa extra kostander dessutom.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Häng ut aset!
Paap Reeder
.... ja som ni förstår så har jag segat med detta i minst ett halvår.
Jag har dock i nuläget bestämt att inte hänga ut vdb .... ännu.
Alla skall ha en chans till mot "juridiken" och precis som ngn skrev så kommer han att från KFM få ett föreläggande om betalning ... sedan får vi se.

Mina "bevis" behövs enligt KFM inte förrän han bestrider och drar detta till tingsrätten.
Jag har givetvis en packe privat mail samt inläggen på forumet i vilka det klart framgår att han accepterat affärens upplägg samt därutöver minst 5 ggr per mail och telefon lovat betalning.
Jag har sträckt mig till det yttersta och t o m sänkt priset med en hundring.
Givetvis kan jag ha full förståelse för om någon sitter trångt ... o s v men man kan då alltid visa sin goda vilja genom att köra "några tjugor i månaden" ... vilket jag givetvis accepterat o s v.

Vi får väl se.
Enligt KFM har dylika ärenden "växt explosionsartat" men jag kan fortfarande inte förstå hur man låter något gå så här lågt.
Man kommer att vara fjättrad. Som att sälja däcken till när man strax efteråt måste ha bilen i jobbet.

MVH /// Paap R
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Har man det så dåligt ställt att man inte har råd att betala 400 kr ens på avbetalning så är BMW 750, inte rätt bil att äga!

__
///M som i Mugge.
Ragemannen
Ja sjukt är detta, att man måste gå så långt för att personer saknar råg i ryggen och en dust av självrespekt. Håll oss uppdaterade så är du snäll, jävlas han så häng ut han på direkten.

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Drar han det till rätten så har du nog ingen chans tyvärr. Även om du har många mail och inlägg så kan du inte bevisa att det är han som har skrivit dem....nån kan ha stulit hans mail eller når just för att få tag i dessa grejer?

Bilen: Länk
Thorssa: Och hur har då Paap lyckats skicka dom till vederbörande då?? via stulen @mail då, eller?? *L*
Sen är det ju så att även om inte du ser det så kan man med största sannolikhet se från vilket IP numer ett visst inlägg härstammar etc etc....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.