AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
45.029

Kronofogden ... start nu!

Sida 8 av 12
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Nej nu stämmer allt! Men vissa inlägg var lite tveksamma :)

Min Bil - Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Paap: Det är en mycket tråkig händelse som du drabbats av. Jag har alltid i min barndom fått höra att med ärlighet kommer man längst. Tyvärr verkar det inte vara så längre, ju mer man kan fiffla och luras desto bättre... =(

Ärendet låter lite som när Schmiedmann skickade E39 blinkers till mig utan att jag hade beställt dessa. När jag ringer upp så ber de skicka det till mig och jag skulle då få en check i retur för frakten, men ingen check dök upp. De svarar inte på mail och de gånger jag ringt blir jag bortkopplad. Men nästa gång jag är i närheten ska jag ta och besöka dem...

Finns det andra bilar än BMW!?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Den där Baltic inkasso som någon rekommenderade Paap att vända sig till är visst med i kvällens avsnitt av insider som visas nu... verkar inte vara trevliga typer det där!

___
Läs begagnatguiden!
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Mugge-
Det var väl det som var meningen skulle jag tro ;)

DANNE
Min bil: Länk
Tr
43
TrippleT
320D -01
Hur går det med pengarna?
Paap Reeder
.... fick en ny redovisning av KFM.
(Diarienummer: L-73277-05 KFM Västerås ... kanske går att få ut digitalt..)

Nu har vi blivit 4 st.

Elräkning + trafikförs.föreningen + jag + en ny spelare som tydligen också blivit uppskörtad. Min summa är minst (1562:-) varför jag får stå sist i kön.

Skall bli kul att se hur detta slutar?

Man får väl pga PUL inte beskriva allt men det ser ut som det till slut skulle bli en slant över till oss alla .... men det kommer att ta sin tid.

MVH /// Paap R
Paap.

Har du pratat personligen med honom på senaste tiden?
Har han det riktigt svårt? Eller struntar han bara i allting?
om han struntar i allting så är det ju rätt åt han!

Förstår om du väljer att inte svara!!
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Måste säga att detta minst sagt är imponerande läsning, att man orkar starta en hel process med kronofogden, lägga ut tusentals kronor, samt att dagligen teckna dagbok över det hela i ett forum för en skuld på 400kr...
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Heilrich-
Tror nog mest att det är en principsak. Att bli blåst, oavsett summan, ska man inte behöva bli. Finns de som sätter sånt i system. Skulle han (Paap)skita i det bara menar du eller? Själv hade jag letat upp killen och hämtat pengarna. 400 kr. har man... Punkt slut!

DANNE
Min bil:
Länk
Paap Reeder
... nja tusentals är det väl ändå inte.
Minns inte nu exakt men tror att KFM tog 400:- av mig + att dom själva tar ut 800:- av honom.

Varför? ... ja litet kul är det väl att "testa" systemet ... och lära sig hur samhället fungerar och inte minst att orientera andra olycksbröder.
Antalet tomma postförskottspaket börjar ju tydligen att öka och vips Heinrich så står du också där en dag med ett tomt paket i handen.
Hur kul är det på en skala 1-10??

Sedan skall väl inte döljas att "nail the guy- funktionen" förvisso också är triggad.

Delirium .... att tala med honom tjänar inget till ty han bara säger att: " ... jag sitter just vid datorn ... fixar det nu på stört .." och sedan händer inget.
Sist jag talade med honom - man får ringa på sambons mobil som jag luskat fram - var innan jag avfyrade allt till KFM.

Kan man inte på ett tryggt sätt göra affärer ... hotas ju hela vår bilhobby och kvar blir att låta auktoriserad firma sköta allt.

MVH /// Paap R ... jag håller ut i minst 10 år till och flyttar insatserna från Elit-loppet till KFM ty jag tror på bättre utdelning där.
Paap!! Då verkar det som att han skiter i allting men att behöva luska ut hans sambos nummer låter lite långsökt när du ändå fått hans namn och skickat till kronkalle.

förstår ju att du vill kontakta honom o säga att snart sitter du i skiten!
men att ringa till andra för att få tag den ena för att sen hitta den andre är trist!! ingen vill det.

Dessutom vill du göra helt säkra affärer får du sälja med bussgods eller p-förskott. För det är slut med godtrogna folk som oss!! Jag är inte helt ovetande själv! Även fast jag skulle lita på ett välkänt namn här på forumet skulle ja inte sälja utan att få betalt! Världen ser inte ut så helt enkelt! Trist men sant
Var inte riktad som negativ kritik till dig utan att det är synd att vi inte kan göra affärer som riktiga människor utan o blåsa varandra!
C.O.D som jänkarna säger. (Cash ON Delivery) Bäst för alla... Utom fogden...
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Kronofogden är parasiter
Det är väll inte bara bedragare o fifflare som hamnat i deras register, eller har jag fel? Man har ju hört en del spektakulära fall om det...

Jag hade jag oxå hämtat pengarna själv om jag hade den möjligheten..
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
...Jag säger det igen: 400 kr. HAR man. Ren blåsning anser jag.

DANNE
Min bil:
Länk
Ragemannen
principer är viktiga så löst folk utan dessa ser och lär.Livet blir så mycket trevligare omman kunde vara rak och ärlig mot varandra från början.

Paap Reeder
... jo delirium ... han svarar aldrig ... på den tiden i a f ... på sitt vanliga fasta nummer .... utom när han skulle ha hjälp med monteringen av lambdan.
Fick tag i honom en gång - "sedan bråket började" - via sambon som kallade till mobilen.
Sedan har de´ vatt´ tvärtyst även via den vägen.
Nästa gång kanske jag skall säga till henne att det är från Bingolotto .... he, he ... fult men säkert effektivt.

"... hej det här är från lambdalotto! Var är pengarna?"

.. OK heinrich! .. i o m biltullarna ... har man fått sina skyltar stulna och inte sköter sig väldigt precist med resten av förfarandet kan man lätt hamna hos KFM. I övrigt är det nog svårt för en vanlig person att hamna där.

MVH /// Paap R
Ca 6-7% av den vuxna befolkning har/har haft kontakt med kronofogden om jag minns rätt, ganska många.

Fan vilket bra initiativ paap. Följer tråden, verkligen intressant läsning. Och som du sa helt klart värt pengarna för att se hur systemet fungerar.

Håller tummarna.

Mvh
Jojje
Paap Reeder
.. jaha! Så fick man brev från fogden igen.

Ytterligare en har anslutit till vår lilla skara av "krävare".

Vi är nu 5 st. Totalsumman är nu 38 Kkr. Hjulen börjar rulla fortare.

Ser väl ganska dystert ut för min del vad jag kan förstå ... men vi håller ut.

MVH /// Paap R

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.