|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
|
klart att man måste vidta alla åtgärder som gör det möjligt för en att få tillbaka sina pengar... förr eller senare måste ju killen inse att det enklaste vore att betala paap och få saken ur världen ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Tänka sig att man sätter sig i denna skit över en struntsumma som det handlade om från början... OTROLIGT. Det viktigaste man har på denna jord är ens ord/ärlighet. Att slösa bort det känns som det största sveket mot sig själv. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Om alla resonerade som Dandelue så skulle vår värld vara så mycket enklare. Jag håller helt med dig. Skönt bara att Paap inte ger sig utan att rätt ska vara rätt. Stå på dig! |
|
Ragemannen |
Ja det enda man har kvar idag är sin egen ärlighet och karraktär som dessutom fortfarande är skattefritt så det skall man vårda. |
|
Klockrent Ragemannen! men snart inför väl vår härliga regering 'Trevlighetsskatt' eller 'Personlighetsskatt' för de som är för trevliga och har en åtråvärd personlighet. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
Paap Reeder |
... alltså PUL, integritet o s v. Jag fick idag utdrag från KFM om läget för "min gosse". Snacka om detaljer!! Arbetsgivare, familjeförhållanden, löner och skulder, hyror och barn .... än med den ena än med den andre. Allt redovisat på kronan exakt. Jag är tydligen 2:e man på plan av f.n totalt 3 st "medspelare". Fler kan nog tillkomma .... Akta er för att hamna i nått dylikt. Fy tusan vilken utlämning. Samhället är tydligen stenhårt när det gäller sådant här. Måste säga att det har ändrats en hel del sedan jag höll på med min "borrmaskinskund" i mitten på -90-talet. Jag säger stackars sate! ... i så unga år. Som att behöva åka vasaloppet med två kamaxlar under skorna istf skidor. Puh! säger jag. MVH /// Paap R |
|
Paap: Verkar det finnas några pengar att hämta då? |
|
|
Så lite pengar det handlar om finns alltid. Det går bara man vill och tydligen vill inte denna snubbe... Paap- Stog det hur mycket han var skyldig de andra? Var det storre summor eller rörde det sig om strunt summor där med? I så fall är ju snubben dum i hela huvudet. DANNE Min bil: Länk |
|
| Haha får jag gissa att "Restförd underhållsstöd" står för en betydande del av hans problem? :) | |
Paap Reeder |
... nej ser ganska bra ut för min del ...TROR jag. a) 28 000:- + b) Ego 1800:- + c) Trafikförsäkringsföreningen 2500:- gör dryga 30 Kkr att betala igen. Dryga 5000 i månaden "lyfter dom av" från hans lön ... gör ca 6 månader. Får kanske ut det till nästa års midsommarnubbe?? MVH /// Paap R |
|
Hur går det till menar du? Kontaktar kronofogden hans arbetsgivare/bank och säger att de villa ha 5000 kr av hans lön och så får de det utbetalt? ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Dom gör en utmätning på hans lön,som går direkt till kronofogdens konto. hjorten |
|
|
KRF Kontaktar hans arbetsgivare och ber dom dra av summan på hans lön. Det är företagarens ansvar att sedan redovisa in pengarna till KRF. Som arbetsgivare har man inget val när KRF begär utmätnig på lönen. Gör arbetsgivaren inga avdrag på lönen så tror jag att arbetsgivaren blir betalningsskyldig i stället?? Det är ju ingen fjäder i hatten när arbetsgivaren får ett brev från KFM angående utmätnig! Mvh Björn Länk |
|
Len |
Apropå KFM, delgivningsmän och stämning: HUR gör man om snubben har bosatt sig i en postbox då??? Och han dessutom ringer ibland till postkontoret med boxen och ber dom skicka över allt i den till ett kontor "i andra änden av landet".......HUR skaffar man då tillbaka sina slantar, säg 150 papp cirka ? L. |
|
Det vanligaste är nog att man kontaktar arbetsgivaren om en sådan finnes. Är han arbetslös och bor på en box adress så kan det nog bli kärvt att göra någon utmätning. Länk |
|
Len |
Hummm, i mitt fall så råkade jag få reda på bil-numret på en bil han nyttjade. Kollade i reg. och den stod på honom, även som förrförra ägare. Men emellan stod det en dam - i en stad långt bort. Och simsalabim, vid koll så stod bilen i denna stad =på damens tomt. Stackars dam (och förnäma villagrannar) - numera springer fogdens män där, titt och tätt. 15 års kurragömmalek med KFM åt pipan, till slut... Kanske får jag också mina 150 tusen, vilket år som helst..... L |
|
Paap: "Just nu gissar jag att jag kommer att göra likadant igen ... i a f inom tusenkronorsgränsen .... ty det kan jag säkert bära även ekonomiskt och av 10 blir alla 10 glada och lyckliga och jag blir blåst av kanske 1-2 ... men så får jag ärligt goda tankar av minst 8 st medan 2 hånar mig. Summerar man denna livets ekvation kommer det ändå att bli plus .... plus att man behåller tron på det goda." Vilket föredöme Paap du är för oss alla, vad underbart med människor med en så sansad livssyn! Mvh Björn |
|
|
Länk "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Måste bara tillägga att det är roligt att läsa om vad ni skriver om KFM, hur det fungerar osv. Jag jobbar nämligen där :) Min Bil - Länk |
|
|
e34brilliant- Bra. Är det nåt som inte stämmer så kanske du har lust att informera då? DANNE Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.