|
Sida 5 av 12
|
|
|---|---|
| Tycker att Paap gör rätt med att ''slå'' tillbaka, menar hur många ärliga personer blir lurade varje år av bluffar eller dessa tjuvar, dax att jävlas med dem lite.. | |
svintoleffe |
Jo jag hade en annons ute för ett tag sen, då svarade det en kille o ville köpa mitt trim chip. Så morsan o jag vi gick ner på posetn, hon ver med när vi skickade det. Det var för 21 en dagar sen, jag har inte hört av killen sen jag skcikade det.=(( Jag vet inte hur mycket mer info jag vågar lägga ut. Men jag har alla mail o allt ifrån killen sparade på datorn. imrogn, då blir det först polis anmälan sen blir det till fogden o snacka med dom, detta kommar han aldrig o komma undan, det lovar jag dyrt o heligt. Jag gissar på att det tyvär är en kille ibland alla här inne. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Hur kommer det sig grabbar att ni inte använder er utav postförskott när ni säljer på nätet? Då måste de BETALA för att få ut paketet från posten. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Håller med Dandelude.. Pf är bra om man gör affär med någon för första gången, bara man har ett postgirokonto att använda sig av. M V H Johan Länk |
|
svintoleffe |
Jag kan meddela er killar, att det inte är alltid det går o anävnda sig av postförskott, men nu fick ni reda på det ochså Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Antar att anledningen till att man inte heller ber vederbörande sätta in pengar på ens konto, är så att inte DE ska kunna bli blåsta, på samma sätt som att man skälv inte vill bli blåst av dem när DE skiter i att betala när ni skickat paketet till dem? Måste man vara företagare för att använda sig utav "postförskott"? Har jag missat nåt? DANNE Min bil: Länk |
|
|
du måste ha ett postgirokonto för att använda postförskott men det som funkar precis lika bra är att skicka med bussgods där får köparen ett samtal från bussgods när paketet har kommit så får han lösa ut det på bussgods och pengarna sätts in på det bankkonto du har angivit |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Ja, sorglig historia det här. Hoppas det går bra till slut. Men det finns puckon överallt... En liten fråga bara. Om han nu får en betalningsanmärkning och du år ut och år in betalar för att den ska stå kvar. Hur gör man sig fri från anmärkningen? Kan du häva den om han skulle betala till dig? Eller måste han lösa allt med KFM? Hur går det alltså till att lösa sin skuld om du nu sitter och betalar varje år? Mvh Micke Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
Paap Reeder |
... en anmärkning står kvar i 3 år vill jag minnas .. litet osäker ... även om du betalat. ... således = "det blir te å köra på E85 i 3 år!" Vill man vá mé .. så akta sig för betalningsanmärkning ... som att bli av med mobilen i finkan .. man é helrökt. MVH /// Paap R |
| Japp, tre år från den dag anmärkningen registrerats (normalt i samband med att KFM fastslår skulden) ligger betalningsanmärkningen kvar. Tidigare var det innevarande år PLUS tre kalenderår, men numera är det alltså något mildare. Om man nu kan nämna ordet milt i samband med betalningsanmärkning. | |
|
Ok, tack för svaret... Men vad händer efter år 3? Kan du fortsätta att "förlänga" eller sitter anmärkningen bara där i 3 år? Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
|
anmärkningen sitter i 3 år efter att skulden är betald Paap Reeder njaaa...jag tror inte det riktigt stämmer att man måste ha dåligt ställt bara för att ha betalningsanmärkningar det finns dom som får det pga av slarvfel som du beskriver det så låter det som att bara socialfall pundare etc har anmärkningar och att man inte kan ha nått annat än en rostig 240 och får tanka en 20a åt gången på macken bara för att man har en anmärkning chansen är lika stor att killen som blåste dig både han en 52" plasma tv hemma och en riktigt fin bil |
|
|
Micke - Man kan inte förlänga en anmärkning på det sättet, nej. Powder80 - Det stämmer inte. Anmärkningen finns kvar tre år från utslaget. Sen finns det ingen som får betalningsanmärkning av slarv. Har du t ex fått en faktura från OKQ8 och inte betalar den så får du MINST en påminnelse och ett inkassokrav innan du får brevet från KFM. Det innebär MINST fyra brev i samma ärende innan anmärkningen uppstår. Det ska till mycket för att man ska missa fyra brev. |
|
|
Anders N jasså så du menar att om jag bara skiter i att betala en räkning i 3 år så försvinner den, då skulle ju ingen betala sina räkningar (hmm...kanske borde köpa mig en 52" plasma tv och skita i att betala den i 3 år så har jag ju fått den gratis) det är så att den sitter i 3 år efter du har betalat den får du en räkning från ett företag så får du säkert ett par påminnelser får du en räkning från staten polisen etc så får du bara en eller högst 2 räkningar sen är det kfm (såg det på plus för nån månad sen) sen vet jag inte om du kan tala för hela sveriges befolkning och säga att man inte kan få en betalningsanmärkning pga slarv |
|
|
Powder80 - Nej, jag sa inte att SKULDEN försvinner, jag sa att man inte kan förnya ANMÄRKNINGEN. Anmärkningen sitter tre år från utslaget och så ÄR det. Sen har jag inte talat för hela Sveriges befolkning bara för att jag sagt att man inte "missar" minst fyra brev om en och samma skuld och därmed får en anmärkning p g a slarv. Reagerar man inte ens när brevet från KFM kommer så är man inte slarvig, då skiter man helt enkelt i det. Ska tillägga att det jag pratar om här är privatpersoners skulder i enskilda mål. För företag gäller andra regler, likaså privatpersoners skulder i allmänna mål. |
|
|
Nu får jag ju 2 olika svar. Vad är det som gäller? Kan alltså "Paaps" krav sitta i hela livet tills skulden är betald? Eller går den bort efter 3 år efter utslaget ? Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
|
där fick jag svar Skriv på för sänkt bensinpris!!!! www.bensinskatteuppror.se/ |
|
|
Anders N när brevet kommer från kfm har man ju redan fått en anmärkning, det kan faktiskt hända att man missar 2st brev som kommer från statliga förvaltningar dagisavgifter etc stjälen till missa att betala är många, men jag håller med dig att 90% av gångerna är det pga att man inte haft pengar att betala eller skiter i att betala, men det finns alltid en klick som råkat illa ut pga av slarv missförstånd etc |
|
| Micke - Kravet kvarstår tills den som är skyldig Paap pengar har betalt skulden tillfullo, betalningsanmärkningen för just den skulden försvinner efter tre år från KFM:s utslag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.