AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
45.039

Kronofogden ... start nu!

Sida 3 av 12
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

traum: visst säger lagen så men i vilka fall ska den tillämpas?

Nisse99 är skyldig mig pengar?

Nisse99 äger den där M3:an?

Nisse99 vet hur man fixar spruckna kolvar?

Här på forumet så skriver vi ju olika personers namn hela tiden utan att det i samtliga fall är sanktionerat av personerna i fråga och i många fall så är det inte så svårt att lista ut vem personen är då många e-mailadresser (som min egen) visar mitt namn samt att ort finns i profilen.

___
//Ulf
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Programmer: Vi tänkte samma sak samtidigt där =)

För övrigt så är det ju väldigt vanligt förekommande att namn nämns i tidningsartiklar etc (som även publiceras på internet) utan dessa personers medgivande. Även i negativt sammanhang...

Nä ska ta och läsa lite om PUL när jag får tid innan jag spekulerar vidare!
"traum"

Skriver man "Xohan Xohansson Xrebro" så finns det väl en så där 100 pers MINST som skulle kunna passa in på den beskrivningen, okej personen i fråga verkar hänga på autopower en viss ledtråd kanske. Tillsammans med det första inlägget som gjordes så får man fler ledtrådar:
1.Personen är eller har varit aktiv på forumet.
2.Personen äger/ägde en BMW750
3.Personen har varit i kontakt med personen som startade denna tråd i Januari.
4.Personen har problem men lamban.
5.Han har just sålt bilen.

Jag tror knappast att man bryter mot PUL för det.

Skulle man skriva "Xohan Xohansson Xtengatan 1 Xrebro" så kan man utan svårigheter lista ut vem det är och då "KAN" man begå ett brott mot PUL precis som du säger, men det är långt ifrån så lätt som det låter.

Som sagt det är knepigt sånt där, för att bryta mot PUL måste man väl ha gjort det till 110%, 90% räcker inte skulle jag tro.

MVH
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Man bryter inte mot PUL genom att uppge det användarnamn som personen använder här på forumet. Man har ju redan gokänt publicering genom att skapa sig ett konto med användarnamn.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Paap Reeder
... man måste alltid se till syftet.

Mitt syfte är inte i 1:a hand att såga vdb jäms med knäskålarna. (Vilket i sig kan skänka tillfredsställele men kan bli jäkligt dyrt ... typ köpa reservlambda till alla på forumet som kör kat-bil).

Jag vill att han lär sig att inte göra så mer samt att på sikt få igen mina lambdor alternativt få betalt för dom.

Har totalt skickat ut 5 lambdor varav jag fått tillbaka 2 enligt ök ty det var inte det felet. 2 är som sagt på driven och en har jag fått 250:- för.

Sedan var mitt syfte också att meddela och påminna övriga "handelsmän" på forumet ... och även på nätet i övrigt att i varje enskilt göra övervägandet: vad gör jag om vdb inte betalar?

Jag mailade honom att brevet till KFM ligger på posten. Det var då han mailade att han genast skulle betala.
Jag kan telefonledes ta tillbaka det på måndag MEN !!!!! ... då vill jag få en kopia på plusgirots "Vi har mottagit ditt betalningsuppdrag ... o s v".
Tror ni jag fått det????
Alltså man undrar hur f*n folk egentligen har det ställt med funktionen i vissa kroppsdelar?

Skulle det nu vara så att han "snurrar en sista gång med mig" så här på sluttampen kommer jag att - just som Dredd säger - lägga ut nicket.
När så handlingarna är reg på KFM är det öppna handlingar och man kan säkert elektroniskt också få dom hem till datorn.

MVH /// Paap R

Paap: Dra inte tillbaka något alls förrän pengarna finns på ditt konto. Det har ju redan framgått att personen inte går att lita på.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
jag haft med dylika typer att göra och dessvärre så kan jag meddela att även om du får dina pengar så kommer det inte att medföra vederbörande kommer att bli en ärlig person i fortsättningen.

Han kommer med stor sannolikhet att göra liknande saker i framtiden och bara betala när det hela leder till KFM... vilket inte borde vara ngn större andel av fallen.

Problemet är ju att folk blir mindre benägna att hjälpa varandra när sådant här inträffar.... en persons snålhet förstör för många andra.

__
///M som i Mugge.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Jag tror inte att det är snålhet, det är planerat då man agerar på det viset.
Bosse J.

Bosse J.
BMW CS 185 H
Paap Reeder
.... helt OTROLIGT!
Fortfarande inga pengar på kontot. Säkert som Bosse J säger att det är planerat.

Tror "fan-ta-mig-inte-det-är-sant".

MVH /// Paap R .... på god väg mot en jur.kand innan detta är klart

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Åk hem till fanskapet då! Kräv dessutom milersättning + dina utlägg till KFM... (det bör du göra oavsett). Trista människor.

DANNE
Min bil: Länk
bustorp
Fattar jag rätt i mitt sökande när jag säger att vederbörande är från Västmanlands län?
Den infon kan i a f inte vara straffbar att förmedla.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Inte för att jag är på skitstövelns sida när jag skriver följande, men tänk på att det kan ta en arbetsdag innan pengarna syns på ditt konto. Så om han sätter in pengarna till dig idag så syns de troligtvis först på måndag.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tänk så här, för 400:- blev du av med honom för resten av ditt live. Är inte det bättre?

------
Länk
Länk
bustorp
Hur man än resonerar så har han satt in pengarna ett halvår försent, eller hur?
Han får nog skaffa sig ett nytt nickname om någon ska hjälpa honom här hädanefter.........

Länk
Paap Reeder
... bilan har fallit i K-A-K-triangeln!

400:- för lambdorna + 1000:- till KFM för besväret + 100:- egna olägenheter + KFM pålägg?? gör att lambdorna nu börjar komma upp i sitt rätta värde.

Min tusenfoting räcker ett år för att hålla kvar betalningsanmärkningen ... inte tre som jag först trodde.

MVH /// Paap R
bustorp
Ja, han ska ju inte säga att han inte fick någon chans i a f.

Länk
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
En betalningsanmärkning syns alltid i 2 år på en upplysning.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kanske dags att avslöja användarnamet nu så fler slipper hamna i samma situation? (många vet nog redan, men för dom som inte vet)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Paap Reeder
.... så här tänker jag: KFM kommer att skicka ett "kravbrev" om godtagande eller bestridande till honom.

Bestrider han ... då kommer jag att så långt PUL tillåter publicera allt material.

Jag börjar ju själv bli ganska intresserad av vad det är för snubbe egentligen? Hur ser han ut? Hur bor han? o s v.
Måste vara en speciell typ eftersom han "i plenum sågar av ett finger med bågfilen för 400 spänn" ??!!

MVH /// Paap R
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"i plenum sågar av ett finger med bågfilen för 400 spänn" ??!!

;D

Kör hårt Paap, lycka till!

Känns som att killen till slut har lurat fel person.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.