|
Sida 11 av 12
|
|
|---|---|
|
Kan bara instämma, kör vidare. Det kanske skrämmer bort en del som tänkt blåsa andra samtidigt som det ger framtida säljare nyttig info om hur man går tillväga om man blir lurad. Bra och nyttig tråd. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
Paap Reeder |
Ja ... nu blir det så att eftersom en ny situation uppstått så skall en ny utredning göras av KFM angående min "klient". Sedan får jag (+ alla andra med krav) en redovisning där man i princip får alla detaljer redovisade "intill om det finns några gula fläckar på kallingarna". Ett klockrent affärstips: Något som man absolut skall undvika i dagens samhälle är att sätta sig i den belägenheten att KFM gör fördjupade utredningar och skickar ut pappren till dem som har krav. MVH /// Paap R |
|
Intressant läsning, har också blivit blåst på pengar nyligen..ingen stor summa men jag tycker mer att det är en principsak.. Paap Reeder du har mail! //Roffa |
|
|
Intressant läsning, Paap Reeder.Jag skall just blanda in kronofogden i mitt "vara hygglig fall". I juni förra året bytte jag kamrem och fixade några besiktningsanmärkningar på en Renault Megane åt en tjej som hade det svårt. Hon hade skyddad adress och hemligt telefonnummer. Barn hade hon med en kille med andra hedersbegrepp än traditionellt svenska, därav problemen.Jag besiktade bilen och lämnade ut den tillsammans med faktura på utfört arbete. Eftersom jag tyckte att hon hade det svårt, tog jag litet betalt. Hitills har jag fått 0 kronor. Jag har adressen och mobilnumret, men hon svarar varken på brev eller telefonsamtal. Tredje blåsningen på 35 år i bilverkstadsbranschen. Folk är ärliga, måste jag säga, fast man kokar av vrede när man är hygglig och blir utnyttjad. Första blåsningen stod medlem av känd adelssläkt för. Han hade varit bra kund i några år. Så lämnade han in en VW bubbla cab i dåligt skick. Vi renoverade, fixade ny cab, och betalade en bra lackkille. Under tiden blev han dålig betalare. Han hade en Ford Granada som drog pengar. Så när folkan var klar bestämde vi att pengar först, bil sedan. Jodå, han skulle komma med pengar. Så plötsligt kom han nedspringande i frack och hans tjej i brudklänning. Dom skulle gifta sig i Seglora kyrka på Skansen om en halvtimme (det var sant), och Granadan startade inte. Vad gör man?. Jag fick en tusenlapp med löfte om resten i morgon, och dom fick bilen. När jag efter några månader fick tag på dom, bodde dom i Monaco. Hon ägde bilen, och hade minnsann inte beställt några jobb. Kronofogden blandades in, och det visade sig att hans skulder under åren betalats av pappan som väl var rädd om det adliga namnet. Han lovade också att betala denna skuld, och på den vägen är det. Jag förlorade 140000 i dagens penningvärde. Det kan inte alltid gå bra. Harry |
|
|
Harry har du tänkt på att hon förmodligen inte försöker blåsa dig utan att hon förmodligen inte har några pengar att betala med , och erkänna det är ju aningen pinsamt 100 spänn är mycket för vissa |
|
|
Då talar man väl om det; pinsamt eller inte, det måste ju vara mycket bättre än att få problem med kronofogden. Det är ju inte så svårt att ta kontakt med någon man är skyldig pengar och tala om att man inte har pengar. Jag kan inte förstå att man inte gör det. Tror det är så att många bedragare räknar med att folk resonerar ungefär som Nadja_R; att det är nog något annat än just bedrägeri. Till slut lägger man ner för att det endera är för lite pengar för att bråka eller att man inte orkar av andra skäl. |
|
Paap Reeder |
Hör å häpna! Fick in 800SEK på pg från KFM. Måste var "my case" med lambdasonderna ty jag har ännu inte fått förklarande brev från KFM. 2005-08-08 ... tills nu! Ingen hög timpenning men i a f. Återkommer till varom det är fråga när jag fått de KFM- tekniska förklaringarna. Kanske det gick bra på Elitloppen för han? MVH /// Paap R |
|
Otroligt! Snudd på två år har passerat och först nu dyker pengarna upp. Mäkta imponerad över din tillgivenhet, uppenbarligen lönar det sig till slut. :) |
|
kicken |
harry2 : jag förstår dig exakt.. (även om det inte rör sig om samma summor) ..men man blir så j-vla trött! ...jag har slutat med alla "kvälls vill vara snäll" operationer här jag också...summa summarum , du får ju inget tillbaka!! ..sedan är man väl "idiot förklarad i skvalleravdeldingen" .. men det skiter jag i ...man har ett fullbokat liv med alla tillbehör:-) .. /kicken |
|
vilken underbar tråd. tänk om alla gjorde som paap, då skulle blåsningarna snart vara historia |
|
|
Men hans skuld var väl högre än 800 kr __ Bilblogg: Länk |
|
Paap Reeder |
... fick KFM förklaring i dag. Jag har mycket riktigt fått betalt för mina grejor: 2 st fin fina lambdasonder samt alla mina utlägg betalda (exkl porto på anmälningsbrevet men det får jag bju på) Slutpriset ut kom att hamna i kategorin: "Åk till BMW och be dom montera två nya sonder medans jag cruisar i Taxi under tiden." 2005-08-08 --- 2007 06-05 ... är ca 95 veckor. Jag kunde gärna ha gjort upp om att få en 5:a i veckan ... ty i problem kan alla hamna tids nu och då ... men man kan bara inte dra ner brallorna och bajsa okontrollerat. Nu har killen dock gjort rätt för sig med råge och skall tillåtas att börja på en ny och bättre kula. ... skickar dock fortfarande ofta runt grejor utan pfsk ty man måste utgå ifrån att varje människa är juste och själv ha space att hantera dom som inte håller måttet. Tvärtom inställning skapar bara en sur gubbe. MVH /// Paap R |
|
Trevligt! Därmed förklarar jag denna tråd avslutad. Eller? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Trevligt att det löste sig. Och så får man hoppas på att killen lärt sig en läxa. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Härligt att det löste sig! Håller på och hjälper flickvännen i en liknande situation nu. Hon köpte en klänning på en svensk aktionssajt. Betalade, men fick aldrig någon klänning. Har haft kontakt med säljaren i över 2 månader nu där hon sagt allt ifrån att hon skickat tillbaka pengarna i ett kuvert, till att hon tappat bort sin bankdosa. Efter lite efterforskningar så hittade jag henne på ett forum, så nu har jag namn/adress/mobilnr osv. Samtidigt blir jag förvånad. Detta är ingen pundare eller liknande. Detta är en vanlig studenttjej som verkar ha gott om kompisar och ser normal, städad och ordningsam ut. Men när jag forskar mer så upptäcker jag att hon blåst minst 20 pers på olika sajter (nu har hon blivit avstängd på dom flesta). Och har fortfarande ute saker för försäljning som hon sålt säkert 3 ggr redan! Ska ringa och förklara för henne att snart är det inkasso som gäller! |
|
Paap Reeder |
Barre! Skippa detta med att ringa. Lönlöst. Inte värt pengarna. Samla underlag och anlita KFM och bestrider hon inte era krav slår låset igen. Pang bom! Bestrider hon skall hon antingen skicka klänningen eller pengarna tillbaka. OBS att man kan inte säga att man skickat klänningen i brevförsändelse utan hon måste förete ett avsändarkvitto på paketet eller skicka rek brev. Hon skall överföra pengar på ett säkert sätt och inte skicka i något brev ty det kan hon hålla på med tills ni säger att ni fått pengarna. Allt sådant här tar tid. Räkna med 1-2 år. Om hon bestrider med den bakgrunden du beskrivit är det KFM som fattar beslut om vem som har rätt till vad och hon får lukta på stora torsken. Glöm inte att ta upp alla porto, tfnsamtal, t-bana till KFM och absolut alla kostnader som tillkommit manl av detta. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Fortkörningar, restskatt och KFM skall man akta sig för här i landet. Allt annat kan man trixa med ... även ett å annat mord med vem eller vilka som slagit ihjäl vem kan man komma undan med. MVH /// Paap R |
kicken |
paap reeder: som sagt så kan det ta tid....lång tid, har nyss fått en "förhandling" uppskjuten ca:3 mån?? pga att det är ett civilmål... och det ringer dom och medelar från tingsrätten tre dagar före? , trots att förhandlingsdatum var uppsatt för i princip just 3 månader sen? ..och målet pågått i flera år, ...men när det blir frågan om skadestånd av större varianten och att ha "svarande" som staten, då är det drygt:-) ..men skam den som ger sig, .. för en norrlänning är kostnader och långsamt förfarande en del av naturen:-) / kicken |
Paap Reeder |
kicken! Du vet att med rätta åtgärder så har du övertaget ... typ som att med ett förstoringsglas följa en daggmask på gräsmattan. MVH /// Paap R |
|
Halloj och grattis till din slutliga seger Paap. Denna tråd var så spännade att jag tvungen att ta mad mej datorn på muggen under ett längre besök. Är med i en liknade "skandal" efter att min familj sålt en bil till en kille jag jobbade med. Som sedan "gick upp i rök" skyldig oss 20000kr... trodde man kunde lite på arbetskamrater. Men ICKE!!! Ja, ärendet ligger hos fogden nu. Mvh //M(arkus) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.