|
Sida 10 av 12
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
... ny uppdatering jag fick i veckan. Jag har halkat ner litet i listan igen tillsammans med de övriga 7 styckna ty nu har 3 st!! bilskatter kommit med och dom går ju före oss andra. Hur är det nu ...? om inte skatten är betald och länsman hittar en rullandes på allmän väg ? ... vad händer då? Han kanske bara har tre bilar ståendes ... på kul? MVH /// Paap R |
|
Snubben måste ha börjat punda eller supa stort eller nåt. Han släpper ju allt. Tragiskt... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
Paap Reeder |
... har varit lugnt nu ett tag på brev från fogden så det kanske inte har tillkommit några nya "intressenter". Han kanske samlar i ladorna ... låter kanske lovande. MVH /// Paap R |
|
Har läst igenom tråden nu... Måste säga att jag är imponerad av att du orkar. Jag står till 120% på din sida. När jag köpte min bil lovade de tidigare ägaren att han skulle stå för skatten på bilen (eftersom det var han som var ägare på bilen (eller egentligen hans tjej) när den aktuella månaden för skatten inföll (jag köpte bilen 4 dagar in på månaden)). Efter ett tag började jag fundera på varför skattemärket aldrig dök upp, fick då veta att skatten inte var betald på bilen. Ringde till killen som sålde bilen, men han totalvägrade då att betala skatten. Eftersom jag var i stort behov av att kunna köra med bilen utan körförbud så orkade jag inte älta det hela så jag betalade in skatten och fick mitt skattemärke... Borde väl kanske ställt mer krav, men jag var bara så less på det då och hade dess utom mycket annat att tänka på... |
|
Paap Reeder |
Jaaa ... du Micke! ... man får hoppas att dom lever lyckliga med sig själva. "Vad får allt sånt här skit för konsekvenser för oss övriga normala affärstyper???" ... Jo ... nu vill traileruthyraren ha 4000:- !! i deposition om jag hyr ett biltransportsläp under 2 tim för att flytta min mors gamla Golf II:a. Dylika snubbar har väl stuckit med ett antal släp för mackägaren ... och grannen skulle hämta den grävare han hyrt för att gräva runt huset. Fanns det nån grävare? ... nej killen som skulle lämna igen den dagen före hade helt enkelt sålt den!!! Grannen fick åka till OK och köpa sig en spade gräv. Hur mycket dep får jag lämna när jag skall hyra en grävare? 20 Kkr ??? !!! Häng dom i pungarna. MVH /// Paap R |
|
Micke_gbg. Vad snällt av dig =). Jag köpte en bil 1 vecka in i skatteperioden som föregående ägare kom överrens med mig om att betala. Inget skattemärke dök upp, så jag åkte förbi hem till honom, han öppnade inte så jag struntade i det. Betalade inte in skatten helt enkelt. Jag körde tyvärr runt med körförbud i några månader tills kronofogden tog tag i saken och det redan var för sent för killen. Efter det så kunde jag betala in skatten, för kronofogden skulle ändå ha sina pengar från honom. =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
Paap Reeder |
Jaha! Då har man halkat ner en bit i listan igen. Två nya aktörer har tillkommit: "Bötesmedel" på dryga 20 Kpix samt "Brottsofferfonden". ????!!!! Min summa har dock kommit ner från ca 1250 till tusingen jämnt. Under 0,8 tusing börjar det ticka in slantar på mitt pg. MVH /// Paap R |
|
Verkar ju vara en fin kille detta hehe =) BMW CS #5139 |
|
| Spännade, då är han dömd for ett brott som kan ge fängelse. | |
|
Han är inte någon slags bulvan vid sidan av ? Finns ju gott om människor som står för andras skulder nu för tiden:P |
|
Paap Reeder |
... vet inte men nu har det vatt´ lugnt ett tag så jag antar att han samlar i ladorna till sina nu säkert tio-talet fordringsägare. Stackars sate. Som att gräva dränering runt huset med spade när alla andra i samhället kör minigrävare. Puh! MVH /// Paap R |
| Du gör helt rätt PR...eller också inte. För sakens skull slösar du både energi och pengar på en troligtvis psykiskt sjuk människa. Vet faktiskt inte om jag hade riktat så mycket av mitt fokus på en sådan sak. Hur som helst, lycka till. | |
Paap Reeder |
... det är fortfarande lugnt på denna fronten. Dryga 2 månader nu. Dock inga pengar in på mitt pg och inga nya kravställare på listan. Han kanske går i randiga kläder? Vi avvaktar med spänning. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Thorssa! Nu är det så att han missade den chansen i o m att han inte löste ut KFM- brev och inte heller bestred mina krav och påståenden. Då träder mina påståenden i verket även om de skulle vara felaktiga. Går inte i efterhand att "rätta till". Det hade varit intressant att pröva den kronofogdejuridiska hållbarheten i "mitt förfarande". Jag hade en lunta färdig med: - AP-inlägg - mejlkontakter där han angav till vem och vart paketet skulle skickas - hans uppgifter om tfnnr - mina personliga "telefonanteckningar" från våra samtal Tips till övriga: se för fanken till att inte missa det 1:a brevet från KFM ty då är man helrökt sedan. Ett klart självmål i matchen. Jag har nu förlängt med ett år till fast då inte fullständig utan begränsad utredning. Läget för honom är nu: 2 st böter som inte är betalda 9 st sökanden om indrivning Man kan i hastigt mod dräpa folk och ha en hygglig chans att gå fri men skatteverket, fortkörningsböter och KFM ... då slår rävsaxen igen. MVH /// Paap R |
| Hänt nått mer?? spännande.. | |
Paap Reeder |
Fick idag brev från KFM igen. (Grannarna skämtar och frågar ... har du inte betalat din V12:a än?? ... när brevbäraren kommer med brev från KFM ... men sånt får man stå ut med i denna bransch). Nu är läget så att "min klient" blivit av med jobbet och KFM har inget att mäta ut från och jag ser ut att ligga litet risigt till för tillfället. Nåja vi är ju minst 15 st nu som väntar ... Skall höra med KFM imorgon om läget. MVH /// Paap R |
| En sida som är rätt bra att kika på innan man skickar grejer till någon annan är ju ratsit.se (Sidan talar om hur mycket denne tjänar och om han har några obetalda räkningar.) | |
| Eller så använder man sig av internetgirot, men det är alltid lätt att vara efterklok. | |
|
Normalt så betalar ju köparen i förskott vid affärer över nätet, i alla fall när det gäller affärer mellan privatpersoner. I den här "härvan" så var det ju inte en vanlig försäljning så det blev lite annorlunda. Det är alltid någon som måste ta en risk, så är det bara. Även om man träffas och gör upp affären öga mot öga så finns det en risk med i bilden (vem vet om det är en galning man möter som tar ens pengar/pryl och mörbultar en på samma gång?) Internetgirot är en konstruktion som i princip bara är bra för köparen, tyvärr. Är det så att den som köper varan ångrar sig, klantar sig och förstör varan eller att något händer varan på vägen till köparen så är det säljarens problem. Det är bara att hävda att varan inte uppfyllde de förväntningar man hade på den eller att den var defekt när man fick den (var den inte defekt så blir den lätt det om man har med en ohederlig person att göra) Nej, som säljare skulle jag aldrig ställa upp på internetgirot. Som köpare däremot... :) Har själv blivit lurad några gånger, och då på bra mycket mer pengar än 400kr, och det är jättesurt. Inte i första hand för pengarna utan för att man inte skall kunna lita på folk. I ett av fallen så gjorde jag en polisanmälan och det blev till-och-med rättegång (vi var väl en 30st som hade blivit lurade). Det visade sig att killen hade blivit dömd en gång tidigare för samma sak men eftersom han var så ung så fick han även denna gång villkorlig dom. Jättebra, det lärde han sig ju mycket på förra gången... ja, ja, ärendet gick till KFM men killen hade ju vare sig arbete eller utmätningsbara tillgångar. När ett år gått ville KFM ha pengar för att fortsätta bevaka ärendet men det kändes som att det vara ganska meningslöst att fortsätta. Skulle inte förvåna mig om killen fortsatt på samma bana. Har man tur så blir man lurad av en amatör, då får man nog tillbaka sina pengar till slut men har man råkat ut för någon som satt sådant här i system så är det nog bara Baltic Inkasso eller HA som gäller :( |
|
|
Intressant läsning!! Stå på dig säger jag bara! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.