|
Sida 7 av 7
|
|
|---|---|
|
Paketen är framtagna endast för tjänstebilsköparna. Börjar man räkna på det så kan man rätt snart se hur dom passar in i basbelopps beräkningen. |
|
| Ja, det låter mycket rimligt. BMW har ju också lyckats sälja allt bättre på tjänstebilsmarknaden de senaste åren. | |
|
Vad anser ni om följande vagn? Länk Den saknar dock Comfort öppning som jag gärna vill ha. Kanske 380`kan vara ett bra pris eller? |
|
|
380 låter dyrt. Men går man igång på demobilar så... Automat är lite tråkigt speciellt på BMW där den manuella växellådan är så pass trevlig. Köpte shortshift till min igår och jäklar vad trevligt det blev att växla... No More Limits! |
|
|
Clubsport, visst låter det dyrt, då får man inte ens välja vad man själv vill ha för utrustning ombord! Lite synd med tanke på hur mycket stålar det handlar om! " Köpte shortshift" , vad är det för något? |
|
|
Kortad växelspaksknopp. It´s a fast world... |
|
| Hittills har jag inte sett någon begagnad E90 325 eller 330, varken i Tyskland eller Sverige, som jag tycker har motiverat köp. Prisgapet gentemot en ny är för litet för att kompensera för avsaknaden av möjlighet att välja utrustning, interiör m m efter eget kynne, samt det faktum att en ny bil är orörd, medan den begagnade kan ha körts av vilken tokstolle som helst. | |
|
Short shift=Kortade växellägen. Andrè: Välj en utan automat och active steering. Påtaglig skillnad mellan den 325 med automat och AS mot den 325 utan dessa options som jag provade. Mvh, /Wille |
|
|
Varför välja en bil utan aktiv styrning? |
|
|
Short shift=Kortade växellägen. Är det alltså själva växelspaksknoppen som är kortare än orginal? Kostnad? WilleW, vill gärna ha Aktiv Styrning fast utan automat låda. Nockenwelle , helt rätt, resonerar på samma sätt. |
|
|
625 kr för en med M-märke. Går att få med belysning har jag för mig. It´s a fast world... |
|
|
Active steering känns som att spela tv-spel med en forcefeedbackratt, körkänslan ökar ordentligt utan tycker jag... (OBS, endast mina åsikter ingen annans). Mvh, /Wille |
|
|
Den känslan hade jag de första hundra milen! Men sen har jag nog vant mig. I dag upplever jag som att jag har mer känsla i ratten än när jag körde utan. Jag har provocerat bilen rätt hårt på en vägsträcka mellan Södertälje och Västerhaninge. Och min reflektion är att styrningen skvallrar rätt tidigf när det börjar understyra. Om jag inte missförstått tekniken så är den väl tagen delvis från Williams F1. |
|
| Clubsport, var köpte du den kortare spaken? | |
|
BMW, det är alltså bara en kortare växelspaksknopp. Tänkte M utrusta min invändigt, fördelen är ju att man kan ta med sig grejerna till nästa bil så det är en ren investering. Vita baklljus beställda förresten a 2500 kr paret. It´s a fast world... |
|
| Jag hoppades att du skulle svara att den var köpt på BMW. Då är det bara att lägga till en sak till på specifikationen. | |
|
Här hamnar bara originalproduker på BMWn. Original sen 88... It´s a fast world... |
|
|
Clubsport: Har du ngn bild på de helvita bakljusen?? (Har stört mig på de originalmonterade "hemmatonade" på E90 ända sedan introduktionen) |
|
|
Dom är inte helvita dom är rökfärgade. Ska se om jag hittar en bild. It´s a fast world... |
|
| Ser ut som att det kommer lite fler Demo E90 till salu för varje dag som går. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.