AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
27.625

En begagnad E90 325i

Sida 1 av 7
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Funderar på att införskaffa en BMW E90, frågan är vad man ska betala för en Demo eller säljarens tjänstebil?

Har hittat en E90 med bra utrustningsnivå ( dock saknar den Keyless Go funktion vilken jag helst skulle vilja ha ) men det blir ju väldigt svårt att hitta en bil som har precis allt och lite till. Då måste man nog nästan beställa en ny vagn.

Hur mycket ska man betala för följande bil?

Länk
Du kan räkna med att drar av 20-25.000 för en demobil räknat på nypriset. Demobilar brukar vara fullsmetad med onödig utrustning så den blir ändå dyrare än en ny.
Tänk på att den i sitt korta liv fått vara med om att alla kunder utfört fullgasväxlingar och garanterat ingen har brytt sig om inkörningsreglerna.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kan tillägga att jag har fått fram ett försäljningspris på 405`kr på bilen baserad på utrustningsnivån enligt länken.
Den där bilen har 30.000 kr mer i utrustning än min som kostade 344.000.
Så jag skulle aldrig betala begärt pris för den bilen.
345.000 kan den vara värd.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Tjenare Clubsport

Tack för ditt svar. Jag har haft kontakt med säljaren och det är hans tjänstebil ( påstår han i alla fall )

Kan dock ej kolla det på något sätt. Bor i Västerås och det är lite väl långt att bara åka till Karlstad för att testa den osv. Vi har inte kommit överens om ett pris s.a.s

Vad tror du om ett pris på 330`?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Han ville ha 350`utan inbyte men det går jag aldrig med på.

"Den där bilen har 30.000 kr mer i utrustning än min som kostade 344.000".

Hur kommer du fram till det? Du menar väl efter rabatt?
Rabatten på demobilar brukar oftast ligga på ca 10 procent. Det stämmer bra på bilen i fråga, som har ett nypris på knappt 410' (Lindholms Bil här i Umeå har en likadan demo, med samma spec, och nypris 410').

Som jag förstått det, blir demobilar sällan så väsentligt mycket billigare än en helt ny bil, eftersom man ofta får nästan lika bra rabatt på nybilen. Särskilt om man registrerar bilen på ett företag kan skillnaden bli ganska marginell.

Ett tips är att "modell 06" kommer ut snart, under september månad. Därför kan du nog få ganska bra kurs på en ny lagerbil, en kvarvarande "05:a". Skulle tro att vi i princip snackar om "demo-rabatt" på nybilar!

Jag skulle inte tro att bilen i fråga går under 360'. Demobilar är i regel väldigt lättsålda bilar som handlaren gärna slumpar bort till vilket pris som helst.

//Chrille
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
bmw_chrille

"(Lindholms Bil här i Umeå har en likadan demo, med samma spec, och nypris 410')."

Har du någon länk till den bilen?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Den bilen har jag provkört. Går fint;)

------
Länk
Länk
Gemini__
Inte för att jag tillför något i denna tråd. Men jag är nyfiken på varför man köper en demobil. Finns inte en sportmössa att jag skulle slanta upp dessa pengar för en vagn som garanterat fått bekänna färg ett flertal ggr. Detta utan att motorn har uppnått arbetstemp. och till råga på allt innan motorn ens är inkörd. Inget illa menat till någon i denna tråd, bara funderar lite =)

Mvh:
Thomas

Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Brukar säljarnas tjänstebilar agera även som rena demobilar?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Den där har varit demobil, även jag har kört den och den gick fint, mycket fint.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
danielb

Menar du bilen i Karlstad eller i Umeå?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
För att jag har frågat säljaren om det är en demo bil och han har svarat mig så här:

"Nej det är min tjänstebil". Hur ska man tolka det?!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Sorry, den första du länkade till. Den i Karlstad,
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Andrè//

Även jag har kört den i Karlstad, det är den bilen som alla fick köra när E90 hade premiär!

------
Länk
Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok, då innebär det att säljaren ljuger på sätt och vis antar jag.

Varför inte skriva som det är, demo bil punkt slut.
Dom säljare jag känner har sin tjänstebil som demobil, så det kan vara ett sätt att få bilen att verka bättre.

Andre, M-Bilar säljer nog den mörkblå WOP 325 demon snart värt att kolla kanske?

Missade aktiva styrningen på den länkade demon.

No More Limits!
Andre:
Tror inte att dom går ner så mycket men nog ska du slå till om du får ner den till 330.

Gemini:
Jag köpte en demobil men jag gör aldrig om det. fick spel när jag mötte min blivande bil med en 18 årig kille med bakåtvänd keps med fruga och minst 100 knyck på vägen från handlaren.
Så dom ställde av den vid 400 mot avtalade 700 mil.
Köpte för att den blev billigare och att det kändes bra att ha provat en bil innan man köpt den. Dessutom grymt jobbigt att vänta 9 veckor på rn fabriksny. Men som sagt, gör aldrig om det.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, egentligen så gillar jag inte den inredningen som M-bilar har på sin 325i, Vill helst ha svart inredning med svart sportratt.

Samma gäller färgen: vill helst ha en svart eller sparkling metallic.

Info om Karlstad bilen:

Avdragbar moms, Tyg / Läder inredning, ACC/Klimatanläggning, Navigationssystem, Navigation skiva, Sportstolar fram, Multifunktionsratt m farth och radiokont, Larm, Regnsensor, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, 17 tums lm-fälgar, Vita blinkersglas, Sportfjädring, CD-stereo, Hifi högtalarsystem, Armstöd fram, PDC parkering Distans Controll, Fällbart baksäte, Skidsäck, Färddator, Yttertemperaturmätare, Sportratt, Aktiv styrning, Servotronic, Automatisk avbländbara backspeglare, Elspeglar, Elhissar fram och bak, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Sidoairbag, DSC ( Antisladdsystem), Dimljus, Lackförseglad, Svensksåld, Komplett förberedelse för blue tooth GSM telefon, ISOFIX fästen fram, Avstängningsbar airbag på höger fram
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, så den 325 E90 du har idag är en demo bil från M-bilar eller? Om ja, vad fick du ge för den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.