AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
27.626

En begagnad E90 325i

Sida 3 av 7
Jo det ska det vara. Modellår 06 börjar i sept. Antingen ett skrivfel eller så försöker dom lura på dig en 05:a men det är knappast troligt.

Kolla om du kan få bilen levererad med 17" vinterdäck så slipper du vänta tills november på bilen.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ja, jag tänkte på det faktiskt senare idag, strunta i 18" Ellipsoid 162 fälgar på RunFlat och satsa direkt på 17" ( kanske Stjärneker 159? ) med vinterdäck. Så får man fixa nya 18" när det blir dags nästa vår. Men om jag ska vilja fixa 162-orna då blir det ju extra dyrt då jag kan få de just nu för 10.500extra ihop med Dynamic paketet. Hur ska man göra egentligen?

Sedan tycker jag att 4,5% i rabatt är lite. Köpte en ny Audi A4 när den kom ( nya modellen 2001 ) och fick då 10% totalt. Men den gick "bara" på 256`nypris. Men det går säkert att komma överens. När ska man beställa tycker Du? Vänta till slutet på September så att man garanterat får en 06-a?

Kör på Stjärneker 159, dom har jag!
Är väldigt få som har valt den fälgen av dom E90 jag har sett.

Du behöver inte vänta, du kan beställa nu. Du får ju veta produktionsvecka av försäljaren. För att var säker så kan du ju säga att du vill ha en 06:a. Han kommer säkert att försöka sälja på dig en bil som redan finns i Halmstad (BMWs lager).

4.5% rabatt är lite lite. Men det kan bero på att du inte har köpt bil av säljaren tidigare och hur duktig du är på att pruta.
Nöj dig inte med 4.5, säg att det är för dåligt och gå därifrån, sen går du dit om en vecka och strosar runt då kommer säljaren garanterat att försöka avsluta affären och ge dig mer i rabatt.

Är inte säker men har för mig att säljaren får mindre provision om han ger dig mer rabatt.

Jag fick 8% på 325:an och då köpte jag inte den av min vanliga säljare av han får jag runt 10% plus duktig rabatt på tillbehör.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport:

Ok, ska snacka med honom i veckan. Har du köpt din bil på M-bilar i V-ås? 10% på det totala försäljningspriset låter väldigt bra tycker jag! Jag kanske skulle gå via Din säljare? :-)

När Du fick 8% var det då på det totala försäljningspriset? I mitt fall så skulle det innebära 42`i rabatt ( 423.500` försäljningspris inkl. alla tillbehör )
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
"Kör på Stjärneker 159, dom har jag!"

Kan du maila någon bild på din bil? Skulle gärna vilja se hur de ser ut på bilen.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Vem köpte du din 325 av? M-Bilar i V-ås? Vill Du inte posta det här så @ gärna!

Skulle jag kunna få 10% så vore det klockrent! ;-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Såg även att man kan tydligen beställa den nya M ratten ihop med Dynamic paketet för 1000kr extra! Givet i så fall tycker jag.

Länk
Andre´:
Jag har bara bilder på mobilen, när jag kommit på hur jag ska lägga upp dom här så gör jag det, he he.

Skulle kunna MMS:a om du pm:ar ditt nummer.

Köpte min på M-Bilar där fick jag 8%.
Det är på Solna jag får 10% och lite extra godis.

No More Limits!
Dom är jäkligt snygga passar fint på bilen. Alla som ser bilen säger att dom fälgarna passar bäst. Är ju ute efter fälgar till vinterdäcken. Just nu lutar det åt att jag använder dessa som vinterfälgar och köper 18" som sitter på Stcc´s Pace-Car.

Lite jobbiga att få rena när man går loss utan fälgtvättmedel dock.

No More Limits!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Fast den länken visar 5-seriens M-ratt. 3-seriens ser nog ut som 1-seriens M-ratt. Ett annat tips är fällbara bakre nackstöd som nu finns som tillval för marginella 300 kr.
Maila menade jag.

Helt klart att du ska ha M-Ratten. Dom där tumgreppen är inte dumma alls.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ollen

Vilken ratt menar du då i så fall? Kan du länka till den?

Skumt i så fall att den M ratten finns under Nya 3 serien Sedan?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport:

Köpte du din bil som privatperson eller på företag? Man kan få 8% om det rör sig om ett företag enligt säljaren jag pratade med ( Patrik )

Vem köpte Du Din vagn av? Skulle också vilja få 8%!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag såg en bild från 1-seriens sportpaket när det presenterades men hittar inte länken fn. Den såg ut som E90s sportratt men med halva rattkransen perforerad och med tumgrepp och svart centrumkåpa. Återkommer om jag hittar den. Jag har själv beställt den (osedd)
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Kolla om denna länk funkar (bilden avser alltså 1-serien som jag tror överenstämmer med 3-seriens ratt):
Länk
Mvh
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ok, man måste tydligen bläddra själv till bild 4/15.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok, men denna M ratt är faktiskt snyggare tycker jag.

Länk

Det kanske är denna i alla fall som fås ihop med E90?
Jirar
Clubsport:
Får jag fråga varför du inte beställde din bil i Solna om du nu får 10% rabatt + lite extra godis?????
Jirar:
Därför att min inbytes 320 E46 hade lite småskavanker som styrservo och spricka i vindruta pga stenskott. BMW Solna har en värderingsman som alltid kör bilen. sen var tydligen mönsterdjupet för dåligt för att dom skulle kunna sälja bilen vidare så dom åkte på att köpa nya däck...

Det har inte BMW Västerås, den säljaren tittade inte ens på bilen innan vi skrev kontrakt. Så summa sumarum så blev det en kanonaffär att köpa bilen i Västerås.

Plus att Västerås kunde få fram en bil på mindre än 4 veckor mot nångång i juli hos Solna.

Men 330:n köps av Solna.

No More Limits!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport, fick du 8% som privatperson? Om ja, av vilken säljare på M bilar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.