|
Sida 2 av 7
|
|
|---|---|
|
Nej min 325 är inte en demobil. Köpte en 320 E46 som gick som demobil. No More Limits! |
|
|
Ok, hoppas att du såg att den 325 i Karlstad har Aktiv styrning. Tycker själv att den är bra utrustad. Skulle sitta fint med Sollucka samt Keyless Go. Får jag den för 330`så kan det bli aktuellt för min del, annars så avvaktar jag när den kommer fler beg. E90 |
|
|
Var själv sugen på aktivstyrning men sen några här på forumet klagat så vet jag inte riktigt längre. avståndsradar känns mer angeläget. Keylessgo kommer jag att beställa till 330:n. No More Limits! |
|
|
André: Lindholms 325i demo är vad jag vet ännu inte till salu, så jag har dessvärre ingen länk. Men vill du köpa så säljer dom säkert gärna :) Bilen är dock identisk med den på Autowåx som du länkade till. Alla 325i demo med manuell låda, ur "första laddningen" E90 som kom till Sverige har samma spec. Bilarna med automat är silverfärgade med svart skinn och har något mer utrustning. Några exempel: Länk Länk //Chrille |
|
|
Andrè// Vad hette säljaren? Räcker om du skriver förnamnet bara! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan Han heter Magnus ( någon du känner i så fall? ) |
|
|
André Det är väl inte omöjligt att bilen är hans tjänstebil även om den kanske används som demobil nån gång ibland när det inte finns nån annan 325'a inne för provkörning. Frugan jobbar på bilföretag (ej Bmw.....) och har en tjänstebil som emellanåt (några ggr per mån max) får tjäna som demobil då hennes bil är den enda de har på firman med det motoralternativet. Ser inget konstigt i det. Däremot är det ju stor skillnad tycker jag på en tjänstebil som går som demobil ibland än en ren demobil som kanske har 10 provkörningar per dag. |
|
|
Här finns en till 325, fast privat. Länk |
|
| Grandy, har sett den. Tyvärr så är det automat + att interiör färger är inte de som jag vill ha. Annars så är den fin. | |
|
Wadstedt79 Visst kan det vara så men det låter ju onekligen konstigt om man betänker vad andra här på forum skriver angående den 325-an Jag har ju frågat säljaren om det är/har varit en demo vagn och han säger att det är hans tjänstebil. |
|
| Bilförsäljares tjänstebilar används som demobilar under arbetstid. Det är därför dom har tjänstebilar. ;) | |
|
Jag har vid provkörning hos bilfirmor lånat bilar som också är tjänstebilar. En ren demobil står normalt alltid till förfogande i bilhallen. En säljare som har tjänstebil förväntas nog låna ut den till kunder som vill provköra, om ingen annan lämplig bil finns inne i hallen för tillfället. Jag har även blivit erbjuden att provköra vd:ns BMW 740. Det finns säkert inga gemensamma riktlinjer för hur detta skall hanteras hos bilfirmor, men en sak går nog att säga: Att en bil varit en säljares tjänstebil är ingen garanti för att den inte använts för kunder som vill provköra. |
|
Gemini__ |
Clubsport: Förstår att du inte blev så glad när din blivande pärla var ute och rörde på sig =) Precis som PowerMac och Wadstedt nämner får bilförsäljarnas tjänstebilar tjäna som demobilar emellanåt. //Thomas Länk |
|
Nockenwelle, helt klart är det så men det förändrar inte det faktum att säljaren försökte att bortse från det katum att bilen används/användes som ren demo bil med allt vad det innebär! Det tycker jag i alla fall. Sedan är jag helt klart medveten om att även säljarnas bilar används som demo bilar i mån av behov. |
|
| Jo, man får väl göra vad man kan för att pressa säljaren till ett ärligt svar. Nu är ju just denna bil inte så gammal, men annars kan det nog vara svårt för säljaren att minnas i vilken omfattning den provkörts (och om den varit varmkörd innan spekulanter gasar iväg eller om den hunnit få i alla fall ett minimum av inkörning innan den lånas ut). | |
|
"Precis som PowerMac och Wadstedt nämner får bilförsäljarnas tjänstebilar tjäna som demobilar emellanåt." Och jag tror att det även kan ha skattetekniska skäl. Bilen kanske inte rent officiellt är registrerad som ägare/brukare på säljaren. /N |
|
|
Vad tror ni om denna 325i Länk Vad ska man betala för en sådan vagn? |
|
|
du ville ju inte ha automat eller..... dessutom är du nu uppe i prisklassen där du kan avstå småkrafset och satsa på en 330:a betydligt roligare bil skulle jag ha gjort.. mvh |
|
|
Korak, min senaste BMW hade automat, den var underbar. Jag tycker dock att den nya växellådan i nya 3-an är väldigt skön! Det är mer utrustningsnivån som spelar roll än om det är automat eller manuell. "dessutom är du nu uppe i prisklassen där du kan avstå småkrafset " . Nja, inte riktigt! En 330 med en sådan utrustning som jag vill ha/föredrar kostar säkert 460-470`ny och minst 430`som beg! Det finns en svart 330` i Uppsala som har väldigt lite utrustning ( Demo bil ) och jag kunde få köpa den för 400`utan inbyte. Jag skulle inte tro det. Den 325-an som jag hänvisar till har ganska mycket utrustning ( saknar egentligen Aktiv styrning ) och jag kan få köpa den för 350` ( bilen har alltså sjunkit runt 100`på 5månader och 750mil!! ). Det som talar emot är att interiör färger är helt fel för min smak. Dessutom så tycker jag inte att en 330i motiverar den stora prisskillnaden på 58.000kr med tanke på vad man får kontra en 325-a |
|
|
Var inne hos en BMW återförsäljare idag för att kolla lite priser och vad man skulle kunna få för rabatt om vi köper en sprillans 325i Priset sprang upp till 423.500`med den utrustning som jag prioriterar och vill/måste ha. :-) På det skulle vi få 5% rabatt enligt säljaren X Lev.tiden skulle vara i slutet på November pga 18" fälgar som är restnoterade hos BMW. Märkte sedan när jag kom hem att vi fick bara 4,5% rabatt enligt prisförslgaet och att det står Modellår 05?! Ska det inte vara Modellår 06 om bilen levereras i slutet på November? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.