AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.082

E39 M5 snorbilligt?

Sida 2 av 3
Visst ska man kolla upp historiken noga, men det gör man väl även om bilen inte är billig?

Den kom väl som inbyte till någon bilfirma som inte ville ha den i egna hallen och därför sålde iväg den billigt och rakt av (orekondad, oservad osv, som den stod helt enkelt) till någon lirare som de kände. Han har tagit hit den och vill tjäna en hacka eller i vart fall åka gratis en tid. Och så kanske den har lite fälgskrap och annat slit som drar ned priset...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Kanske det. Men givetvis blir man fundersam när det finns bilar i sverige som är tyskimporterade och dessutom BILLIGARE än de billigaste på mobile.de till exempel... och de billigaste på mobile.de brukar ha varit med om ett och ett annat.
Tippar på att den är eller blir DYR när väl allt kommer omkring. ;)
Gemini__
Ringde till ägaren. Den var intagen till Sverige i juli:

Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (2005-07-23)

Antal ägare: 1

Datum för första reg.: 2005-07-18
Producentansvarig:

I trafik första gång: 2005-07-23

Enl. säljaren inga kända fel.

Är mycket sugen på en M5 E39:a men det är som ni säger man ska inte stirra sig blind på priset.

Länk
Nej, men jag tycker inte att någon självutnämnd expert ska säga att "den blir dyr då allt kommer omkring". då ska personen ha rejält med kött på benen tycker jag!

Han måste väl bli av med bilen snabbt ... Inte så kosntigt. Studier? Skiljsmässa? Jag ramlade över en tokbillig vagn en gång som visade sig vara kanon, ägaren hade vunnit en massa pengar och ville bli av med den då den tog plats på tomten, där den nya bilen skulle stå.

Klart man ska vara fundersam och kolla upp bilen ordentligt, men det ska man ju alltid göra. Utan att ha sett bilen tänker jag inte säga att den är dålig bara för att den är billig. Som sagt, den kanske har vissa egenskaper som drar ned priset, slitet läder och halvdassig lack ... Ingen aning!

Alla på Autopower är ju så misstänksamma, ofta låter det "ska han SÄLJA bilen? Ja men då är den ju krockad. SÄLJA den ... och på BLOCKET dessutom ... sicken lirare, borde vara skottpengar på sådana typer, gå och sälja sådär"
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Ägandekostnaderna kanske kom som en smocka när allt kommer omkring.

mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
tja, vad ska man säga. självbedrägeriet verkar frodas på detta forum, som på alla andra ställen.
skulle verkligen importören (med allehanda fantasifulla ursäkter) importera dyrt och sälja billigt? självklart KAN det vara så, men i 99,99 % av fallen är det för bra för att vara sant.
Sedan vet jag också om en M5 E39 som gick för 170', men då hade den gått dubbelt så långt och varit i Sverige i 2 år. Då kan man göra klipp, men att göra klipp på nyimport är av självklara skäl extremt svårt.

mvh Johan
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Ingen tar väl inte en bil till sverige av ren barmhärtighet?

Jag tycker inte att man alltid skall vara misstänksam mot billiga bilar, de kan tvärtom vara rätt välskötta men säljas billigt för att ägaren vill ha en ny bil och inte orkar vänta på att sälja den gamla.

Men det verkar oerhört konstigt att någon skulle ta in en bil till sverige för att, efter tre veckor, sälja den billigare än marknadsvärdet i Tyskland.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kanske kan vara idé kolla så den inte är lyst i DE? En het potatis kanske?
Som Johan säger, är det för bra för vara sant så är det nog så oxå...
Snart dags att öppna en skitsnacksavdelning
En snabb titt på mobile.de ger vid handen att E39 M5 går att få billigt numera. Det finns många ex runt 15000 euro. Att sälja ett ex i Sverige för 169 kkr och ändå göra vinst ter sig inte vara omöjligt.

Annonsen på blocket.se är nu borttagen.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nu är den såld, annonsen är borttagen.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
lyckliga människa som köpte den, en ärlig M5 E39 är tillräckligt kostsam att driva. undrar hur dyr en som uppenbarligen måste ha varit billigast/billigare än billigast på mobile.de kostar att driva?

sedan undrar jag var du bjoerck hittar M5:or runt 15' euro på mobile? den billigaste var en 24000-milare, för 14900. det går säkert att hitta en fin under 20000 euro numera, men att köpa en fräsch -00:a med 10000 ärliga mil på för 15000 euro måste ju vara extremt svårt? tänk på att de billigaste på mobile oftast ligger under bilhandlarnas inköpspriser för ÄRLIGA bilar, i alla fall enligt min erfarenhet.

mvh Johan
Johan (AutoPower):

Ett exempel:

Länk

Jag har aldrig påstått att det är pärlor som kan köpas för dessa pengar. Alla spekulanter är inte heller ute efter pärlor. En halvskabbig men ärlig och fungerande M5 går att hitta för småpengar idag. Modellen är inte särskilt attraktiv på beg.marknaden.
På blocket.se finns just nu många E39 M5:or med priser under 200 kkr. För att kunna sälja sin bil snabbt i konkurrensen måste priset vara lägre. Runt 160 kkr är ett rimligt pris för ärliga bilar kring 15 ooo mil i halvtaskigt skick.

Ha i åtanke att stora, tunga och bränsleslukande bilar med många år och mil bakom sig är iiiiskalla på marknaden just nu.
Här är en för 179´

Länk

De flesta verkar ligga runt 200´ ... Så vill man få till en riktigt snabb affär är nog 170´ett krav,
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
När man spånar på diverse bilsajter så ligger M5:an bra till i pris gentemot t.ex 540i om man jämför 99>00 årsmodell.

mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jaja, ni får tro vad ni vill, men jag som har kollat på en massa M5:or och har ägt två anser mig veta att de är ett ekonomiskt vågspel även för rimiga priser. jag har aldrig förstått varför det billigaste skrotet på marknaden ska sätta normalpriset här i Sverige!

jag hade den här diskussionen för något år sedan, när någon ansåg att en M5 E39 inte var värd mer än 250' eftersom det billigaste vraket på mobile kostade det. då sålde jag min för 315'! så det finns helt klart köpare som hellre köper en bra bil för ett rimligt pris istället för att gå på det billigaste skrotet som finns.

Vore kul om någon ibland kunde kolla på dessa bilar som tydligen sätter normen. Jag som har slösat bort massor med tid på att kolla på de billigaste vraken på mobile anser mig veta i vilket skick de är. Javisst kan man i sällsynta fall göra klipp, men då försvinner inom två dygn.

Jag förhåller mig klart skeptisk till de bilar som sticker ut med låga priser, både i Tyskland och i Sverige, och kommer att fortsätta göra det. Någon gång ska väl även de mest hoppfulla bilköparna inse att importörerna inte idkar välgörenhet. Och importörerna går inte back på en bil för att bli av med den snabbt, det kan jag lova! Det gör däremot svensson som har haft bilen i ett par år, och ska hämta ut sin nya 5-serie inom ett par dagar.

Bjoerck, man kanske inte ska sätta normen efter en bil som är skadad. Sedan fanns inte M5 som brunmetallic, men det kan ju vara en felskrivning.

Mvh Johan
Men faktum är att man kan inte säga "den där bilen blir dyr/är skort/är stulen" enbart därför att den är billig ... Det är gränsande till ärekränkning!!
Johan (AutoPower): Jag har aldrig påstått att det är pärlor som återfinns i det lägre prissegmentet. Precis som att de finaste bilarna ofta är dyrast är de skabbigaste oftast billigast.

Undantag finns dock. Jag köpte en gång en enastående fin E36 320 till det som då var ett av Sveriges lägsta priser. Familjen som sålde den hade flertalet lyxbilar och sket i att krama ur de sista tiotusingarna i den "simpla" 320:n... :-)

Diskussionen handlade om hur billigt det går att köpa en E39 M5. min fasta ståndpunkt är att det går att hitta dem billigt idag.

Jag var mycket nära att köpa en E39 M5 för några månader sedan. Drog mig dock ur då jag insåg att bilarna skulle rasa kraftigt i värde. Med facit i hand gjorde jag rätt, sett ur ett ekonomiskt perspektiv. Köpte en Ducati istället... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.