|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Är inte denna alldeles för billig? | |
|
Undersök bilen istället för att fråga om det är "för billigt". Tänk om det fanns lika många trådar om att "är inte denna alldeles för dyr" Då skulle en mycket stor del av forumets upptas av detta! |
|
|
Sorry men jag är inte intresserad, tänkte om någon annan kanske skulle bli nyfiken. Ska såklart inte posta fler om det stör. /Lus |
|
|
Låter fantastiskt billigt. Absolut fullutrustad och en ägare. Alltså borde den vara svensksåld. Om det verkligen är ett fynd eller ej går inte att säga utan att ha sett bilen. Men de billigaste M5e39 säljs runt 170'. |
|
|
BjörnB: Om man sätter ut följande text: Mätarställning: 10900mil (Intyg på mätarställningen finns från BMW:centralen i Stockholm) Låter det som bilen är import och nuvarande ägare lät göra en mil koll efter inköpet. rena spekulationer jag vet men |
|
|
Jag håller med dig, men som sagt bara spekulationer. Vore kul att veta mer om bilen från nån som sett den i verkligheten. |
|
|
Varför göra en milkoll på sin egen bil som man köpt ny? Om den nu bara har en ägare... Dessutom så är den knappast fullutr. men välutr. Det mesta han räknar upp är ju stdutr. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
Gemini__ |
Reagerade också på priset. Har mailat säljaren för att få mer info om denna bil. Får se om jag får något svar Mvh: Thomas Länk |
|
Bilen har Tyska exportskyltar på bilden, finns några stycken M5 E39 för runt €17500 oprutat hos Tyska BMWhandlare, så priset är inte extremt på något sätt. Mvh Stephan |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jo, om någon ska tjäna pengar på den så är det märkligt billigt....//Johan |
| Generellt sett är det långt ifrån alla tjänar pengar på sina importbilar. | |
|
Stephan735i: Håller med dig! Har sett t.o.m. mycket billigare i Tyskland och man kommer nog att se fler billiga exemplar av M5 E39 eftersom M5 E60 kommer ut mer och mer på marknaden. //Schnitzer |
|
| Fast fotot är ju tre veckor gammalt... Vem tar hem en bil och kör med den i tre veckor utan att vilja tjäna pengar på den? | |
|
Finns ju till och med M5 E60 till salu på blocket. mvh |
|
Gemini__ |
Guldläge om man vill köpa en M5 E39 med andra ord =) Efter att jag sett annonsen var jag ut en sväng på mobile.de och kikade. Precis som ni säger är priset inte så märkvärdigt när allt kommer omkring. Mvh: Thomas Länk |
|
Geminin_: Inget svar från ägaren? |
|
Gemini__ |
Näe, inte än tyvärr. Länk |
| Håller med Johan om att det är märkligt billigt. Även om han säljer den utan att tjäna en enda krona är det väldigt billigt (för billigt) för årsmodell 2000 med 10900 mil. På BMW.de kostar den billigaste 00:an med 12500 mil 22950 Euro. På Mobile.de verkar snittet för bilar av denna årsmodell med runt 10 tusen mil ligga närmare 24000 Euro. För 16-17000 Euro finns det en bil med plåtskador och en med motorskador (trasig Vanos). Den absolut billigaste felfria 00:an på Mobile med 10 tusen mil på mätaren begär de 19990 Euro för. Så om inte säljaren av denna M5:a har blivit onödigt rik på V75 och börjat bedriva välgörenhetsverksamhet för BMW-köpare så skulle jag nog kolla upp historiken väldigt noga innan jag köpte den. | |
|
E39 M5 är iskall på begagnatmarknaden. Äldre tunga prestandabilar är inte populära när bensinpriset slickar tolv spänn... Som exempel faller min Jagga XJR som en sten i värde just nu. |
|
| Men fortfarande är det så att ingen importerar en bil o sen säljer den omgående med förlust... | |
| Highway star: Bensinpriset är högt även i Tyskland... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.