AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.253

Nu vänder vi på steken, vilken är den sämsta BMW'n ni har kört?

Sida 3 av 3
Värsta BMW:n jag kört var en, eller snarare två halva(!), M5 #.6:or.

Bilen provkördes hos en mindre nogräknad vimpel-nasare i Solna. Ett mindre snyggt reparationsarbete av en totalsmälld M5 resulterade i denna dåligt ihoplappade BMW som alltså bestod av två ihopskarvade E34-karosser.

Körupplevelsen var det vidrigaste jag varit med om. Allt knakade och gnisslade samtidigt som bilen drog åt alla håll. Försäljaren verkade dock inte bry sig över mina kommentarer när jag återvände efter den traumatiska provkörningen då han hade fullt upp med att kolla på handbolls-VM...
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Den tråkigaste BMW jag kört var en 520iA -88. Tröttare och tråkigare bil får man leta efter. Visst liten motor stor bil men att den skulle vara så trött hade jag inte förväntat mig. Gjorde en fullgas acceleration på motorväg och hade klara problem att köra om framförvarande bil för att inte tala om acceleration från stillastående...

/Rickard
Vad är skillnaden på äkta och ocke äkta träpaneler? Så länge de innehåller trä är de ju äkta, var sig de är super-tunt eller ej.

Jag kan lova att alla bilar av lite klass har träpaneler som består av plåt täckt med fanér, detta för att det inte ska splittras vid en krock. Gäller även Jaguar, där en och samma person gör träpanelerna till alla bilar, även X-type.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Nu var det någon som blandade ihop "morötterna med pärorna"
Givetvis så har man en 318is ;)
Sämsta bmw jag har kört var en totalt upprostad 1502 som jag brukade i närmare 2 månader under en vinter..innan hon klyvdes och fick bli reservdelar till min 2002tii

/Pelle
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
håller med Rickard, 520Ia 12V är verkligen ingen höjdare! farligt slö i alla situationer, och törstig som en kamel eftersom man ideligen tvingas till bränsleslukande kick-downs för att få fart på eländet.

min egen gamla vinterbil e30 318i med 34000 mil på mätaren och den allt annat än vilda m10-maskinen under huven var ingen höjdare den heller på slutet av dess karriär vill jag lova! i synnerhet inte efter att två träd behagade hoppa upp mitt på en grusväg för att trycka in motorhuven och framskärmar samt lite annat smått och gott. Efter det blev vagnen med ett utseende man kunde skrämma små barn med, och när sedan elsystemet efter de tidigare 25 ägarnas omkopplingar började bli väl bristfälligt så insåg jag att den måste bort. sålde den en mörk kväll till en intet ont anande islänning som skulle ha den andrabil! hoppas inte den rullar idag!

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
konstigt nog var nämnda 318i besiktigad utan anmärkning i över ett år framöver när jag köpte den, fast det var väl förstås innan mutskandalen på svensk bilprovning uppdagades!

BMW CS #5139
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
En tokslut vit rätt rostig 320-86, kompisen skulle köpa BMW vi åkte och tittade på den i Stockholm, det bästa är att säljaren en rätt ung kille påstod att kanske ventilerna var lite felinställda.
Fullgas eller halvgas var ingen skillnad prestanda, det bara tickade/smattrade och hände ingenting när man skulle iväg, kamaxeln+vippor var slut. Kille begärde 6000kr för den men jag avrådde bestämt min kompis att köpa den, istället blev det en vit 318is-90 för 10500kr, han har den kvar än idag 3år senare typ utan problem.
V12 LeMans
Min gamla förgasarförsedda 320 automat e21 , hehe , den enda (ta i trä) BMW som jag har åkt fast för fortkörning med , och det i den slöaste BMWn jag ägt , ;-) . Helt fantastiskt tycker jag . Körde om en trafipaxpolisbil på 70-sträcka på riksväg 24 (upp mot Laholm från Hässleholm ) en mörk kväll .

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
V12 LeMans, där påminde du mig om när jag åkte dit min ända gång än så länge för fortkörning,Bmw 318i 92:a efter att laddat på en bra stund inne i Hovmantorp(3000)inv med SOLEN i ögonen så tog cykel Bengt mig i 75 på 50 väg...1600 sura kr var även nära att köra på han eftersom han stog mitt i vägen och fick kasta sig mer eller mindre av vägen,det var lite jobbgt när jag vevade ner rutan och få se en POLIS med laser pistol där....ajjajj Men han är rutinerad som tur är inte så nitisk som unga poliser kan vara ;) HA det

Mpower
Visa användare
87
Mudden
BMW 330XI -01
Hade en "röd" 318i Coupé -88 som var den absolut sämsta BMW jag ägt.. Sämsta bil överhuvudtaget när jag tänker efter.

Köpte den för 1500:- för att den gick "lite ruffigt" på tomgången, och tänkte ha den som bruksbil till jobb och garage, men orkade inte köra den tills besiktningen gick ur(brukar göra så med mina bruksbilar, och sen skrota dom), så jag sålde den efter 3 månader.

Sätena var alldeles för tjocka så jag satt med huvudet i taket hela tiden, och motorn dog sporadiskt pga. glappande relä till databoxen. Det var två jättestora rosthål i framskärmarna bakom framhjulen, och lacken var fläckvis vit/rosa/röd.

Sen var den ju farligt slö.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.