AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.251

Nu vänder vi på steken, vilken är den sämsta BMW'n ni har kört?

Sida 1 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det nämns oftas vilken är den bästa BMW som man har kört och upplevt "LIVE", nu tänkte jag vi vänder på det hela och frågar vilken BMW har minst imponerat på er eller har hekt enkelt varit sämst?

Jag kan nämna min syters nuvarnade 318is (E30), vilken jobbig och seg bil, alltså jag har själv haft både 316 och 318 men ingen av dessa varit lika värdelösa som min systers 318is. Den är rätt så snygg, alpinvit, sänkt, fin kjolpacket etc, men att köra den är inte kul.

Nåväl, vilken BMW är den sämsta ni har kört?

------
Länk
Länk
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Farsan hade en röd 318i e21 som var helt värdelös.
Sätenas känsla gjorde att det kändes som om man satt på bilen, inte i den.
Vinteregenskaperna var värdelösa. Trots marknadens bästa vinterdäck för året (Hakkapelitta).
Desutom lyckades min bror krocka med bilen, vilket gjorde att försäkringsbolaget lagade bilen för 18000:- fast farsan hade köt den för 14000:-. Detta resulterade i att den såg ny ut fram( huv, skärmar och dörrar), men var matt och rostig baktill.
Inga pluspoäng för denna bil...

/Erik
En polares 323-86 som vara slut i det mesta chassimässigt var ingen hit direkt. Annars har de flesta BMW jag kört varit riktigt trevliga.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Om man ska se riktigt krasst på saker och ting så är nog Z3 en av BMW:s sämre modeller. Det rister i karossen när man kör över ojämnheter, den är hemsk att åka långt i och den rymmer knappt något bagage. Sen när man fällt taket och kör ut på en fin, kurvig väg så förlåter man allt! :)

/Masten

Drifting är bilsportens svar på dressyr. Och jag gillar inte dressyr.
Z3 2.2iA får jag nog säga, mycket pga upplevd kvalite som Masten är inne på. Motorn gjorde sig inget vidare med step heller, men att glida på boulevarden är den som skapad för :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag fick låna en 525tds (på Jarls, när min bil var på service) och det var definitivt den tröttaste bilen jag kört...se länken: Länk
...den har visserligen gått 42600 mil...

/ Mvh Joakim

Länk
KW
113
KW
740iA -95
M5 3,8
Bilen var så slut att den knappt gick köra. Var självklart till salu hos en mindre seriös handlare. Toppskick sa dem i telefon...

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Min första 325i E36 -91, som jag köpte ny. Den gick aldrig som den skulle, och hade i princip alla 'barnsjukdomar' som fanns på tidiga E36. När BMW efter 10 månader hade samlat ihop garantifakturor på 60.000 på bilen, fick jag den utbytt mot en likadan 92:a. Den kändes som en helt annan bil, och gick helt problemfritt de 2 år/6.000 mil jag körde den.

/// Gunnar E.
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Efter att jag krockat med älg och måste skrota min 3.0Si för drygt 15 år sedan skaffade jag en 518 (förgasare) -75 för att dämpa den värsta BMW-abstinensen. Seg och svårstartad när den var varm och rök illa gjorde den också. Då hade den iofs gått ca 40000 mil.

Sen har man väl provkört något vrak hos någon seriös handlare som i telefon har lovat att skicket är mycket bättre än det verkliga.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Ha... ha......

Denna tråd liknar ju rena rama "biktstolen" då i princip de flesta på detta forum i de allra flesta fallen bara sprider superlativer och höjer allt vad BMW heter till skyarna.

Riktigt kul att se att verkligheten faktiskt existerar även här... ;-)

Min sämsta BMW-upplevelse var en bedagad E21 323 utan silentblock och andra bussningar i bakvagnen, den var oerhört "spännade" på vägen i farter över 12 kmh....

Dr Tinnitus
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med om att Z3 inte ger nåt fantastiskt kvalitetsintryck.

Farsan hade en tidig 1.9:a och den var stötig och skramlig som ingen annan BMW jag kört. Kanske har de blivit bättre med åren?

Förvånas lite över Grodans negativa inställning till 318iS e30 som är en av mina favo-BMW's. Men vi tycker uppenbarligen olika.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Den värsta BMW:n jag kört var min egen. När vi åkte till Berlin på gamla östtyska motorvägar. Jag hade 3 st 100 kg:s grabbar i sällskap och stötdämparna bak stod i botten HELA tiden. Då var det inte roligt.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
BjörnB//

Det kanske finns många trevliga 318is av E30 modellen, men den som min syster har är inte så trevlig och "köra" trots att den är ganska fin och titta på. ;)

------
Länk
Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
En BMW 325-87!
En bil i ett hemskt skick,allt verkligen allt var slut!
Tycker ju att 325 (e-30) var en rätt potent bil då,men denna vara bara tragisk,ett lysande exempel på vad fel människor kan göra med en bil,när bara snabba affärer lockar.

Just real M-power
Grodan,

Är det en is med 16V-motorn (M42)? Jag håller med BjörnB om att det är en av de trevligare modellerna :)

Det sämsta jag kört i BMW-väg måste nog tyvärr ha varit den 3,0 S som jag var och kikade på en gång . Motorn gick inte som den skulle med dålig tomgång osv, och det kändes som om det var dags för en rejäl översyn av chassiet. Trots detta så älskade jag bilen, den hade en underbar charm! Men det blev inget köp...

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Kalle Hansen//

Ingen anning, det är en 89:a i alla fall!

------
Länk
Länk
Grodan,

Då är det en 318iS (med stort "S"), med 8V M40-motor :) Då förstår jag att den inte är så upphetsande (även om jag tycker att den går rätt hyfsat den också).

318 is (med litet "s") har (minst) 136 hkr och pinnar på riktigt bra med rolig motorkaraktär och sportigare satt fjädring.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Har inte kört någon taskig bmw än.
Börar tröttna på min egen ganska ordentligt.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
320Ci E46. Att detta är den /sämsta/ BMW jag kört är kanske en indikation på att jag inte testat så många... men jag ogillar E46 ändå i största allmänhet på grund av den i mina ögon usla förarmiljön.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Sämsta BMW:n jag har kört måste vara E30 318iS från sent 80-tal. Absolut inget fel på bilens skick men den motorn är hemsk.

W2k:
Vad är det du ogillar i E46an? Själv trivs jag som fisken i vattnet bakom spakarna i E46.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
X5 var den absolut tråkigaste bilen jag har haft värre än sierran som en buss helt utan körglädje.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.