|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Andersson_CSI// Angående E30'n, håller med dig! ;) ------ Länk Länk |
|
|
En 323 compact E36 en importerad bil som gick otroligt dåligt den tappade i fart på fullgas. Fanns på Björkmans bil i Västerås, hoppas ingen här köpte den. No More Limits! |
|
|
Körde några gånger en sunkig/inrökt 518 E28 som kompisen ägde inget upphetsande direkt. mvh |
|
|
Andersson_CSI: Ogillar rattens form (den treekrade med delad mitteker), sidorutornas knappar bredvid växelspaken, "+" och "-"-knappar istället för vred till kliman (en mindre synd, jag kan stå ut med det i min egen bil), typsnittet i instrumenten (coupén jag körde hade ett kursivt typsnitt, vet inte om det är annorlunda i vanliga E46). Problemet är möjligen att E46 fortfarande, väl inne på 2000-talet, har den "gamla" BMW-interiören samtidigt som konkurrenterna från Volvo, Audi, Mercedes mfl har betydligt modernare interiörer. E90 borde ha kommit ungefär samtidigt som Z4... redan då var 3-serien i behov av en uppdatering. |
|
|
W2k Tycker du din 7'a ser modernare ut interiört än en e-46........? Bara nyfiken...... sw |
|
|
Hade en Bmw 518 bilen var skön och köra men ack vilken tråkig motor. En Bmw ska ha en 6:a under huven. |
|
|
Det värsta i BMW-väg jag varit med om var en 89:as M5:a vi hade in på verkstan för ett tag sedan. Det rullande beviset på benämningen Importlik. Totalslut i allt, och jag menar verkligen allt. Dessutom totalt smaklöst stylad, och huven samt ena bakskärmen var rollade svart... Jag fasade varje gång vi skulle ut och provköra den... /Krille Min bil: Länk |
|
|
Wadstedt79: Den gammalmodiga och i viss mån bristfälliga interiören som gamla (95-02 sisådär) BMW dras med funkar bättre i en stor, lyxig bil än i en liten dito. Precis som Jaguars (Daimlers) och Mercedes större modeller är E38 en "mogen" ("klassisk", "tidlös", "lagrad", eller dylika omskrivningar fungerar också) bil till utseendet och känslan, träinredningen och de übersköna skinnsätena bidrar mycket till det. Det blir inte alls samma sak med osköna tygsäten, liten ratt och aluminiumlister a la E46. Så svaret på din fråga är: Nej, men i 7:an är inredningen betydligt mer passande än i 3:an, i mina ögon sett. |
|
|
den värsta bmw jag kört är 535-87a inget m paket och vit med 24-25000 mil körde den 8 månader anm.ratten vad sne,säterna inte så bra ljudnivå hög, bensin slukare, sen hängde vänster fram skärm lite pga rosten.. och sist men inte minst i början startade den inte så ofta som jag ville..tex efter träning en timma. På pluskontot,grymma motorer kunde dem med redan för 20 år sen,man vänjer sig med det mesta tex ljudnivå och att ratten var sned..Sen åkte det på 17" fälgar blev lite tuff då.. Mpower |
|
|
318iS -88. Varken speciellt hemsk eller rolig. Men den sämsta BMW jag kört, tror jag. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
W2k// Att du ens drar upp Mercedes fula inredning säger en hel del om din smak. Att sätt sig i en Mercedes är det som att komma hem till farmor. Plastig, grått och tillråga på allt fula blommiga säten. För att få en snygg BMW + snygg interiör behöver du inte punga ut en halvmiljon vilket är fallet med Mercor! Liten ratt och aluminum lister? Eh! Så du vill helst ha en ratt a lá SWEBUS? :) Och aluminum-lister är bland det modernaste vad gäller interiör på en bil. Det fulaste jag vet är faktiskt dessa gammalmodiga och gubbiga träinredningar a lá Jaguar! :) ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Låter som om jag klämde på en öm punkt när jag dissade E46:ans interiör. Kul att folk har olika smak säger jag bara, annars skulle vi inte ha så många olika modeller och alternativ som vi har. Vad gäller BMW vs Mercedes-Benz i design vet du redan min ståndpunkt, så där finns inget behov av upprepning. Med tanke på det minst sagt ljumma mottagande som Chris Bangles formgivning fått i många bilkretsar så anser jag att man snarare inte kan få en snygg BMW för en halv miljon, däremot runt 300 lax... :) Att något är modernt är inte detsamma som att det är snyggt, dessutom har bilar haft aluminiumlister rätt länge nu, oftast som det allra billigaste alternativet på utrustningslistan. Visst kan det vara snyggt (i rätt bil - tänk dig en E38 med alulister, bläää!) men man tänker knappast "Oj, vilken modern bil!" bara för att den har aluminumlister. |
|
|
W2k// Tror du bara för att en BMW har träinredning så är det gjort av Mahogany Wood? Det är lister! Det är Fake! Det är billigare än aluminum! ------ Länk Länk |
|
|
BMW's träpaneler är av äkta trä, om än endast en tunn skiva som är täckt av ett tjockt lager klarlack. Håller med W2k om att en BMW givetvis ska ha träpaneler, och är ingen vän av "Alu-look". Däremot håller jag inte alls med om att E46:ans interiör känns gammaldags, utan tycker att den är mycket lyckad och håller sig enormt bra jämfört med alla bilar på marknaden idag. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Kalle// Det är inte alls äkta, har frågat folk på BMW, det är som du säger ett tunnlager som inte alls är dyr och framkalla! Sen det som jag reagerar på är att W2K vill gärna jämföra en E46 med tyg mot en 7 serie med skinn. Varför inte jämföra en E46 säg min bils inredning mot denna 7 serie utan läder. Länk Du behöver inte ha stark syn för att se vilken interiör är den finaste av dessa bilar! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Alla bättre märken av bilar har haft äkta träpaneler som alternativ till aluminium (eller "alu-look") ett bra tag. Det är äkta trä, även om det bara är ett tunt lager (som oftast är förstärkt med aluminium i bakkanten). Det är på sätt och vis bra, för då riskerar man inte att paja panelerna när man måste in bakom och fixa. Att (äkta) träpaneler skulle vara billigare än aluminiumditon är skrattretande. Kolla i utrustningslistan, på t ex en 5-serie får man lägga på 5000 kr för träpaneler. Visst finns det märken som erbjuder fejkträpaneler även i sina "finare" modeller (hej Volvo!) men det är inte aktuellt i en tysk bil i halvmiljonklassen såsom 7-serien. Du som är en vän av "moderna" interiörer borde väl förespråka tyg/alcantarainteriörer som tycks vara på högsta mode nu. Läderklädsel går ju hand i hand med ädelträpaneler och då är vi inne på Jaguarområdet igen :) |
|
|
Grodan, Nu har ju bilen du länkar till BLÅ tygklädsel, vilket förstås är vidrigt. Om bilen hade haft antrazit/svart/grå/beige tyginredning så vore det som du konstaterar mycket enkelt att avgöra vilken bil som har den snyggare interiören, nämligen E38:an. Min syn är alldeles förträfflig, däremot så delar vi uppenbarligen inte smak. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
E46 316 Compact är ful och själlös, fast den var ju ingen hemsk körupplevelse. Har nog aldrig kört en riktigt vidrig BMW, alla har ändå haft något att tillföra. E30 318iS är ju som en mini-M3, perfekt viktfördelning och skoj att köra så den förstår jag faktiskt inte att den lyfts fram negativt här. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Menar du att du upplever E30 318iS som en mini M3?, säker på att det inte är 318is med 16V? Får jag kan iaf inte i min vildaste fantasi få den 8V motorn att kännas som någon M3a:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Eftersom jag "tyvärr" bara kört //M och Alpina bilar måste den värsta BWM´n bli en komplett slutkörd 3.8 jag provade för ett snart ett år sen. Det var ingen trevlig upplevelse!! Sjöberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.