AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.972

Import Av Bmw 540iA

Sida 1 av 2
hittad en Bmw 540iA -99 i tyskland.
men jag vet inte om priset var såå schysst,lät jädrans mycke.
han som ska ta in den å fixa allt med papper osv sa att 162 tusen kr så har du den vid dörren då är det bara att tuta å köra.

Bilen är Max utrustad med alltMsport paket,18" split osv,gått ca 13000mil.
bilen köps från Bmw i tyskland. Har 1 års garanti på Bmw Englunds i Luleå.

Vad tror nån ? : )

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Garantin kan säkert vara värd några kronor extra och räkna av resekostnader och bes reg mm. Vad kostar bilen hos BMW i Tyskland.?? som utgångspris.
Var någon firma som lade på ca 40-45 tusen på utgånspriset för att ta hem en bil från Tyskland vid förfrågan av en bekant som just nu hämtar en 540i från BMW i Tyskland.

///MVH Hasso
Länk
euro-plus eller vad för garanti??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
det vet jag inte riktit vad priset är på bmw i tyskland. ska ringa och höra.
men jag tror inte om lägger på så mycke pengar som 40-45 tusen. det är ju hutlöst :\ känner ju en av dom som hjälper mig. men man kan ju bli blåst iaf.

Vad kostar en reg bes å plåtar ?

vad hämtar kompisen för 540 ?

Nej,det är inte en Euro-plus garanti,det är nån annan. glömde vad han sa. men nån form av bmw´s privata garanti.

Låter lite som en vals med den garantin... men som sagt varför inte göra det själv?

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Mja jag vet inte ?.. kan ju vara en vals dom drar. kanske bara är en europlus garanti jag har på vxllåda,motor,el-utrustning.

nej,jag är alldeles för osäker på bilar. så då kan det nog bara bli fel.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
En 540i manuell sedan -tillverkat 11/98 (99) tungt med utrustning hos BMW priset runt 13.8tE inkluderat Inspektion I ca 14.000 mil.

///MVH Hasso
Länk
Låter alldeles för dyrt

Gör du det själv eller tar hjälp av någon här som gjort det förr kan du komma ned till 135000 kr för en sådan bil.

Kollade runt lite i Tyskland och hittade flera motsvarande bilar.

Du bor i Luleå eller ? Finns det ingen där du känner som importerat själv ?
oki,jo det var dyrt så beslöt mig för att avakta hela affären.

Man hittar ju mer bil i sverige för samma pengar med lika mycke utrustning och mindre mil.

Länk

Typ den kanske tillomed.

Jag känner inte nån som importerar själv. men vet av några här i Gällivare. ska kanske fråga nån av dom.

Annars så väntar jag med importen och tar i sverige istället.

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
7700 mil på 5 år ?! i en sån fin bil ?? Kan säkert stämma, men jag förstår ändå inte hur det kan vara så lite mil... Vi har kört 5500 mil på 1½ år nu i vår 530dA.

Min farbror har en 545iA (1 år, 2 månader) och han har snart 6000 mil på mätaren.. Förstår inte de som köper en sån bil, och sen inte kör dom ??!?!
Stämmer milen, då är det en fin bil ;-) Lycka till med att hitta en fin 540ia som passar dig ! ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Den här finns ju norröver Länk

Och är väl kanske rätt prissatt "känns billigt mot en vanlig 540 för 162" som du blev erbjuden och en bil man inte ser var dag dessutom, kan nog hålla andrahandsvärdet uppe lite bättre än en 540.

///MVH Hasso
Länk
Enligt min mor och min styvfar som är nere i sthlm nu så hade Gubben som äger bilen där gett den åt sin fru som använt den som finbil mest, ej som vardagsbil.
Dom hade vart 1 tur till spaninen med den fram o tillbaka.
Sista servicen var gjord 050210 i solna Bmw group .El service?
Insp II.
Dom säljer bilen för att dom ska flytta hem till marocko.

Vart i Solna kan man kolla upp Milen så dom stämmer ?
Går det på Bmw Group i Solna ?

Annars för övrigt var bilen i pedantskick. inte en skråma på lacken och ej vinterkörd. Importerad av gubben själv för 2-3 år sedan. Fullstämplad servicebok osv. Invändigt var den i bra skick åxå.

Hasso. Den var ju åxå schysst. Och som du säger inte en helt vanlig bil heller. Tror inte det finns en enda Alpina i Gällivare iaf : )
Sundsvall är ju ändå en bra bit ner : ) ca 80-100 mil är det väl.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Norröver är 1 km norr Örebro :) brukar inte en norrlänning åka 40 mil på dans en lördagkväll :)=nästgårds.
Bilen i syndbyberg ser väldigt fin ut på bild så varför inte.
Stämmer allting så kostar fina bilar alltid lite extra och har nog ett vettig prissättning.

///MVH Hasso
Länk
Hasso : )

Jasså så du tycker det : ) Ja,man brukar ju ta en dags tur till moster i kiruna och ta en fika,det är ju iaf 25mil tur å retur :P

Jag tror att det blir en bra affär.Ska kolla upp milen och serviceboken bättre. Så om det är schysst så slår jag nog till.
Bara inte han som ska kolla på den imorgon köper den :\Får hoppas att han inte gör det.

Rädd =)

Ringde Bmw Group Sthlm
Dom hade haft in den på lite plåtskador.
Typ hela Vänstersidan sen Vänsterfram skärm (illa tillknycklad)
sen mindre parkeringsskador. Men allt fixat på Bmw.

Sen så har dom bytt kardan,vattenpump fixat ett oljeläkage.
Ingen Insp II gjord,skall göras vid 10000mil. Men en Oljeservice gjord vid 7700mil.

Vet nån om man kan ringa till tyskland och kolla upp mil osv ? om man har chassinr.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

MattiB: Den station som registreringsbesiktade bilen när den togs in i Sverige har kvar briefet. Ring dit och be dom faxa en kopia till dig, där kan du se lite tidigare ägare.

Om bilen har hunnit bli kontrollbesiktigad vid någon annan station så är det bara att ringa bilprovningen. De har information några år tillbaka, så att du kan få veta var den först besiktigades. Om du inte vill fråga nuvarande ägaren förståss.

//Stenback
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
MAtti: Baserat på vvad du skriver och bilens annons samt historik, hoppa av. Lita på din första känsla att du blev rädd= ngt stämmer inte.
Mvh
Asken
Som litar mkt på känslan:)
Idag säljs en BMW 540 sedan 2001:a på en auktion i Belgien och jag har möjlighet att lägga bud

Den är uttagen 10/2001 och har gått 5500 mil

Bilen är stratosgrå metallic med beige skinnklädsel

Chassinummer BR65907

Litet skrapmärke på sidan på kofångaren fram som kostar ca 2-3000 att åtgärd

Följande utrustning finns i den

Metallic paint Tinted windows Power steering Alloy wheels
Preradio kit ABS Front Foglamps Trip computer
Carpets Front central armrest Driver's airbag Passenger's airbag
Antitheft System, Heated front seats, Electric front windows, A/C automatic, RDC, Winter tyres (not reclamable), Headlamp washers, 340, Power steering (variable), ASC, Radiocassette (not reclamable), Rear electric windows, Fold down rear seats, Glass electric roof, Lateral airbags FR, 622, GSM pre-equipment, 625, White blinkerlights, Navigation system, lateral airbags, Parking aid system, 760, 833, Navigation system, Wooden finishing, Central lock, Electronic suspension, 964, CD charger in trunk (not reclamable)

Bilder finns på bilen.

Någon som är intresserad av att köpa den och vad skulle ni isåfall vara beredda att ge för den hemma i Stockholm inkl svenskregistrering

Bud måste vara inne senast kl 18 idag torsdag !!

Mer info på min mail till vänster.
Jag blåste av affären iaf. vet inte hur jag ska göra.
har sån beslutsångest med bilköp somsagt.

Hur funkar Eurogarage ? Nån som köpt genom dom ? Länk

Obs BR65907 är 6växlad och tillverkad sep-2001, endast knappt 150 exemplar tillverkade efter den! Trots att tillverkningen las ner juni-2003.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.