AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.059

Varför har inte Autopower något tält på bilsport-träffarna?

Sida 1 av 2
Vore ju inte fel att ha det? Slänga in några fina BMW bilar...ha en dator där man kan registrera sig. Lite filmer från årets träffar, mm, mm?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det kostar säkert en slant att arrangera det med hyra av tält, monterplats osv.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Vore perfekt med ett tält på stcc racen där BMW redan är såpass framgångsrika.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Autopower är alltid välkomna till BMW Sport Club:s tävlingar, och gatbilskörningar.

Betydligt roligare än STCC :)
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Det vore kul att delta vid alla träffar och ha stora tält och göra ett jättearrangemang.

Men för att besvara ursprungsfrågan behövs kanske en liten bakgrund till AutoPower och hur sajten drivs. AutoPower drivs främst av mig och Janne, men vi båda jobbar heltid med andra, helt vanliga arbeten. Det finns alltså ingen anställd på AutoPower, utan vi ställer upp gratis på våran "fritid", vilket ofta blir kvällar, nätter och helger. Förutm mig och Janne finns en skara medarbetare som också ställer upp helt gratis med olika sysslor. Det kan vara moderatorer, reporters som bidrar med textmaterial osv. Gemensamt är alltså att alla ställer upp gratis på sin "fritid".

De små pengar som kommer in går till drift och underhåll, men även lite småinköp av exempelvis kamera för att kunna göra reportage, eller resekostnader för att besöka någon mässa per år. Det finns definitivt inget överflöd av pengar, och faktum är att sajten gick med förlust år 2004.

Vi är alltså i stort behov av pengar för att kunna driva sajten proffsigare och för att kunna delta vid diverse aktiviteter runt om i Sverige. Men förutom pengar krävs också tid för att delta vid träffar. Och även tiden är en bristvara, särskilt när vi alla har vanliga anställningar som upptar den mesta tiden. Som det är idag går den mesta tiden åt att besvara mängder med e-post som strömmar in och det är därför svårt att finna tid till att ägna sig åt att förbättra sajten tekniskt och innehållsmässigt.

Jag tror sajten hade mått mycket bra om någon kunde vara heltidsanställd och enbart ägna sig åt att förbättra sajten och genomför alla planerande förändringar. Tyvärr finns inte dessa pengar för att ha någon heltidsanställd som det ser ut idag.

För att råda bot på detta problem kommer jag att försöka vara tjänstledig en månad från mitt ordinarie arbete under detta år för att färdigställa och sjösätta en del förbättringar på sajten som varit planerade sedan en längre tid tillbaka. Om dessa förändringar faller väl ut så kommer vi förhoppningsvis att få in lite mera pengar, och då kommer vi att vara närmare en möjlighet att ha en hel- eller deltidsanställd som kan ägna sig åt att arbeta fram ännu fler förbättringar, samt även försöka visa oss mera ute på träffar och andra arrangemang.

Som det ser ut idag är det en ekonomisk och tidsmässig omöjlighet att delta vid arrangemang, mer än vid något enstaka tillfälle.

Jag kommer i alla fall att åka till BMW-träffen på Knutstorp och titta och köra lite. Utan tält. :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Alla ni andra klickar här: Länk och följer instruktionerna..*S*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Okej. Då fick jag reda på hur det ligger till. Jag antar att det finns många som skulle skjuta till lite pengar för att för att få se autopower mer "på riktigt".
Det är ju helt klart en skön genemskap vi har här på sidan.
Finns andra träffar förutom de som kostar, kan väl vara värt att kolla upp.
Om intresset finns, så kan man ju kolla ekonomiskt inresse samt folk som vill hjälpa till för ev. monter/tältplats i kommande evenemang/inomhusträffar?
er
192
erik83
318i -92
tycker att BMW kan gå in och sponsra lite pengar!

erik83: nej verkligen INTE, då faller ju hela meningen med autopower som en oberoende sajt utan kopplingar till BMW AG
Hur man man då vara säker på att AP inte endast framför och vinklar inlägg mm för att alltid framställa BMW AB som felfria helt perfekta, knappast bra för trovrdigheten

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
er
192
erik83
318i -92
Gasar-Magnus: de har du helt rätt i , tänkte inte på de!
men man skulle ju kunna ha nån form av reklam eller liknande så dom får in lite pengar. ex lunarstorm (om ni vet va de är) får in ca 30000:- om dagen på att ha "dagens fråga" !! nåt sånt skulle man ju kunna ha!

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Lunarstorm ?

*he,he*
Lunarstorm är nog inte rätt väg att gå...

Man kunde han nån form av årligt medlemsskap men man tappar nog folk på det.

No More Limits!
Visa användare
351
CLiFF
735iAL V8 E38 -98
Man kanske kunde ha mer reklam på siten tillsammans med en möjlighet att slippa den mot någon hundring om året?

Att bara lägga till mer reklam är irriterande, men om man har möjlighet att köpa sig ur det (till en väldigt billig penning) så skulle det kännas ok för mig.

Förslag på medlemsavgift 120 kr. En tia per månad för att slippa reklam. Givetvis ska det vara enkelt att betala in, t ex ett telefonsamtal.

Kanske?
Betalar företagen för annonserna i "Powerbörsen"??
Kanske dags att börja ta ut ett par kronor så att man slipper en del förtag som tar upp en halv sida med annonser. Nämner ingen speciell men det finns ett visst "Fälgar-däck" företag i från Hv71-land som är duktiga på sånt.
Dock så tycker jag att privat annonserna för delar osv ska vara som det är nu gratis.

Annars är ju mer reklam kanske ine helt fel för att få in pengar, det finns ju trots allt en hel del besökare på denna sida.

MVH
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Annonser från betalande företag är markerade med text om att det är en annons från ett betalande företag.

Det står i Annonsinfo-rutan.

Företagen du talar om betalar naturligtvis och bannerannonserar också, som du säkert sett.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Länk

Tack för ett bra jobb, alla som är engagerade med Autopower.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ja, hur många skulle ta tjänst ledig en månad för att lägga tid att utveckla denna sida? Tommie du är min nya BMW fantast idol! :-) Ärligt talat så fattar inte jag hur du och Janne hinner med att driva denna sajt, era dygn måste ha 48 timmar! :-)

Stor tack till er ( och ni andra som jobbar med AP) som driver denna sajt och gör så att man har ett par roliga timmar framför datorn varje dag!

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
"Tommie-AutoPower"

Okej missade det.

Du och Autopower crew gör ett grymt jobb!
Man blir lätt beroende av sidan. Kolla bara mig här sitter jag kl 01:47 för att gå igenom lite inlägg. =)

MVH
ji
121
jimm_y
325i-88
318is-89
320is-89
325i touring-89
325 iA Cab-93
lyfter lite
tycker också att ni gör ett bra jobb utan denna sida hadde många problem varit olösta eller tagit mycket längre tid för min del iallafall :)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag tycker nog att antalet Pro-medlemmar känns lite tunt. vill man sponsra sidan lite tycker jag nog man kan registrera sig som det...

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
När jag läser de senaste inläggen skäms jag lite.

185kr jämför det med all huvudvärk och tid jag spart. Inget att tveka på, en medlem till! =)

Keep up the good job

/Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.