|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Inbland när jag bromsar in bilen (ganska hårt) så blir det GRYMMA vibartioner , men bara biland - inte alltid !?!? Vad kan det bero på ????? (e-28) gäller det Billy B10 Länk | |
|
Kan vara slag i framskivorna. /M Min bil: Länk |
|
|
Jag har bra , skivor och nya klossar liggandes ´så det ska nog bytas på sikt ! Men om der berir på skeva skivor borde inte det vibrera vid varje inbromsning ?!?! Billy B10 Länk |
|
|
det kan variera för det är det på min. ibland så skakar min vid inbromsning och ibland inte. så byt du skivor och klossar så är det problemet löst. men det kan ochså vara höger styrarmslagring som börjar bli slut. kolla den med för säkerhets skull. |
|
|
Ok , ska nog ta och byta dessa då ..... Och hoppas att det blir bättre ! Billy B10 Länk |
|
|
spindelled är mitt tips |
|
|
Bilen är nybes UA ! Billy B10 Länk |
|
|
Bilen är nybes UA ! Billy B10 Länk |
|
|
Styrarmslagring ?!? Vad mer exakt har den för uppgift ??? Billy B10 Länk |
|
| den har till uppgift att hålla däcken på rak kurs så att dom inte lever sitt eget liv så att säja plus att hålla däcken stabila vid inbromsning. | |
| Prova att dra åt sektorarmen.. (sitter mellan styrsnäcka o styrarm). | |
|
sektorarmen ?!?!?! har du ngn bild på hur den ser ut ? Billy B10 Länk |
|
|
Oh, herregud. Det är bussningarna i de bakre länkarmarna som är ruttna. Ska sitta på länkarma som är nummer 6-7 Länk - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Vaddå "oh herregud" , får man inte ställa simpla frågor här eller ? Jag har iaf aldrig hört talas om "sektorarm" .. Billy B10 Länk |
|
|
"Oh, herregud" har måååååååånga betydelser. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Tidigare talare får gärna berätta vad styrarmslagring och sektorarm är för något. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Jag såg en länk här (vanligaste felen) att bussningar är orsak till tendensen till att man har skeva bromskivor, alltså inte skivornas fel utan bussningar. Flink |
|
|
Eftersom det inte uppträder vid varje inbromsning , utan bara ibland och då jävligt mycket vibrationer så kanske det kan va idé att kolla över lite bussningar då.... Men vilka isf , kan det vara dom du beskrev Camata ? Billy B10 Länk |
|
|
Ja, annars jag inte skrivit det, va? =) Jag höll på att styras av vägen vid varje inbromsning, och byte av dem gjorde allting kanon! - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
jajaja...hehe. Billy B10 Länk |
|
|
Bryt lite i det staget, så ser du om bussningarna är ruttna. Det ska vara gode stumt. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.