|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
jag har en 1990 års 525i. gått ca 23000 mil och har en renoverad motor efter att kamremmen gick av för förra ägaren. enda defekterna är en ful reva i förarstolen samt att framlyktorn är spruckna. stolen ska bytas så fort jag hittar en i samma färg till salu. dock är det svårt att hitta en stol i bra skick i den färgen, alla tygstolar på skroten verkar vara grå. köpte den för vid 20000 mil för samma belopp. |
|
Gialloturbo |
Länk |
|
18500 mil, full s-bok, inredningen ser fortfarande ut som ny, SBP med rent papper i förrgår... nu ska jag inte skryta mer :-) |
|
|
Köpte min 520-90 för ca 3 veckor sedan. Bilen Importerades 95 från Tyskland. Har gått 22800 mil Fin i lacken och så, den rost som finns är endast lite ytrost där listen har suttit på vänster dörr längst ner. Vad jag vet så är det ytbytt en hel del slitdelar på bilen. tex spindelled m.m Jag har kvar kvittot som den förra ägaren köpte bilen av en bilfirma i Skåne, hon gav då 59 000 för 5 år sedan. Jag hittade denna annons på bilen på blocket, hon ville ha 20 000, jag åkte och gjorde affär på 15 000. Jag hopps jag gjorde en fin affär på bilen. Hittils så är jag nöjd. |
|
|
Min är i riktigt fint skick. Fattar inte hur bilarna håller sig så fina så länge. HAr väl med rätt ägare innan att göra misstänker jag. Är sjukt nöjd med min i alla fall... Min bil. Länk |
|
|
Komiskt att läsa om alla som säger att bilen är i "Fantastiskt skick" för att sedan skriva om att den låter som ett tröskverk och rostar lite här o där... Då är väl knappast bilen i toppskick va?????????? |
|
|
528:n Får faktiskt hålla med dig. Du har rätt... Antingen så är den ju i toppskick eller inte. Kan ju inte va både och.... Min bil: Länk |
|
|
På min Alpina B10 4,0 -94 byter jag allt som har tendens till slitage; lyktor, motorupphängning, bromsar, bussningar, membran, oljebultåtdragning (V8), kylare, styrleder så att man har fullständig nykänsla vid körning - en del stenskott i fronten är väl det man kan klaga på men lacken är i alla fall välvaxad o fin för övrigt... Hellre en äldre bil med nykänsla än en ny som är halvdant skött. Har kört hela 10 000 mil på drygt två år (långresor inom friidrott) och har just nu inget som jag kommer på att byta, mer än ny olja o filter på måndag... PeHå |
|
|
Jag har en 535 från 91 och den är underbar... Det är lite slitagedelar som ska bytas nu annars är den i perfekt skick så när som på ett otroligt dåligt jobb(från mig) i rostlagningen på vänster bakdörr... Inget man märker innan man står metern ifrån... Men i alla fall... Man vet ju om det och det svider. Annars fullproppad med utrustning... Skinn,stora färddatorn osv. Bytte den i sommras från en kille som ville ha min volvo 855 Tdi -97. Volvon hade gått nästan 45k mil och var vit och tråkig på vägen... Fick denna pärla plus pengar och vi kan inte vara lyckligare att vi funnit varandra. |
|
|
Har en 535i -89 är trevlig att köra. har går 30160mil är ju en bra bit, Så det börjar ju märkar på bilen tex att vxl knoppen är skinet slitet på ratten är litte sliten, har några jack i höger dören, bilen är vell inte I topp skick men kan ju inte seja att den är i useltskick heller. har en del som skall gjöra på den imon om tid tex byta stötdämpare bak, nya fjädrar, nya styrstag fram, nivågivar till kylar vattnet, hardyskiva, stödlager, bak vagns bussnigarna skall bytas till helgen. Rost fins det nedre änden av skärmen framför dören, nedre delen på dören bla skall ta itur med så smånigom. Så det fins ju en del att gjöra med den dock är det ju en gammal bli. är ändå nöjd med den den fungar ju och är mycket trevlig att köra. jag har ju ingen bil jag kan skryta med hur fint skick den är eller att det är ny bilkänsla på den, Men jag trivs med min bil det tycker jag är viktigast. tvättar den regelbundet och skjöter om den så gott jag kan. Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.