|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
samke |
skulle bara höra med er i hur pass bra skick era e34:or är. ser i många annonser att ägaren skriver att bilen "bara" bruksskick, speciellt 530, 540 av årsmodell 1995-96. men hur är era bilar? (alla e34:or) |
|
Snålt utrustad och därmed inte så bra efterhållen av föregående ägare. Gör så gott som ekonomin tillåter. Funktionellt är allt tip-top. Lacken är dålig, men relativt bra för en 13,5 år gammal slitvarg. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Måste säga att min 535 -88 är i sjukt bra skick. Bilen har snart gått i 29 000 mil och inte ens haft toppen renoverad. Men så har jag ju kvitton på 100 000 kr sen 1988!!! Tyvärr har rosten börjat komma runt tanklocket! Bilen har ingen skin el. AC. Det som verkligen måste bytas är avgassytemet från katten. Det låter som det kommer en trimmad B20 med simons dämpare när jag kör :) Men det är ju slitvara... Underredet är MVG - ingen rost. SJUKT egentligen! (Bara för att jag nu talat så väl om "henne" kommer jag antagligen att krocka idag :) |
|
|
Min 535i -91 är i mindre bra skick för tillfället..krockad och halvt nedskrotad..före krocken var den i mycket bra skick. På torsdag inhandlar jag förhoppningsvis en annan E34 fast den här gången en M5 ;) --- Min BMW - Länk |
|
Gemini__ |
Roffa: Berätta mer om M5:an du ev. ska köpa. Hoppas köpet blir av och att bilen är i ett gott skick, du kommer garanterat inte ångra dig då. //Thomas Länk |
|
Köpte i september förra året en 535-89 som snart gått 20.000 mil.Med mycket bra motor och växellåda.Fin i lacken,fungerande AC och grå skinnklädsel i gott skick.Det som jag ska åtgärda på bilen är att byta framskärmar och framdörrar pga rost. Sen är den i gott skick. |
|
|
leszek har du haft bilen sen den var ny? |
|
Ulke |
540:n är i mycket bra skick, förutom lacken.....som någon störd person har repat med nyckel på en del ställen när tidigare ägaren hade den.....totalt 2 ägare inkl. mig och en äldre resande som hade den..därav har den gått 20000 precis nu. Bilen har däremot aldrig missat en service och är i allt förutom lacken som en nybil (från 95). Skall lacka hela bilen nu i höst i originalkulör... Skulle egentligen köpa en M5 E39 i våras, men hittade ingen tillräckligt fin så jag köpte denna bara för att det är en av de sista E34 och väntar med M5 till våren 2006 //Ulke |
Ulke |
Min bil Länk |
| ulke e den manuell? | |
Ulke |
iA |
| min är i hyfsat bra skick just nu. det som ska bytas är silentblocken och bakre stötfångaren. | |
| den är även fullt utrustad med det mesta och har gått 25000 mil. | |
Gemini__ |
Ulke: Din bil ser ruskigt fin ut. Synd på klåparna som repat lacken bara. //Thomas Länk |
|
Tycker 530:in är i fint skick! allt fungerar hur bra som helst,och ingen rost än så länge i alla fall :) Länk |
|
|
kanon jag är nöjd med min 93:a har lackat om motorhuv plus skärmat pga lite småblessyrer annars väldigt fin! //norda |
|
Reven |
Min var i riktigt bra skick hade gått 11000 mil sedan 91. Den var avställd i 7år innan jag köpte den och då hade den förvarats i varmgarage. det var nästan inget slitage i inredningen och lacken var kanonfin. Tyvärr så blev den stulen den 1/8-05 och den lär knappast vara i samma skick nu. =/ lite bilder om ni skulle se den: Länk |
rsarits |
Mycket bra skick, har fixat lite ytrost på bakluckans och höger framdörrs nederkant, men i övrigt inga problem, fint skick både inne och ute, ALLT fungerar som det skall. |
samke |
ni alla verkar ha bilar som är i så bra skick! någon till salu? |
|
Får säga att jag tycker ochså att min bil är i bra skick, visst den är inte i "mint condition" men helt klart i fint skick med tanke på ålder och mil!! Annars hade jag ju aldrig lyckats få den entusiastförsäkrad!! Sjöberg |
|
Gemini__ |
sjoberg: Din bil är i ett fint skick. Har ju sett den i verkligheten nu =) Men lite tur hade du väl när du skulle försäkra kärran. Svårt att få teckna en entusiastförsäkring. Blir det något köp av en 3.8l snart månntro? Ha´re gött! Mvh: Thomas Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.