|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Gemini__: Man tackar!! Men vi kan väl byta inredning med varandra, jag behöver inte ha någonting i mellan...;-) Gillade helt klart vattenbuffelskinnet!! Håller fullständigt med om att det var mycket flyt att få igenom kärran med den försäkringen, men någongång skall man väl ha det. Jodå, så fort "rätt" objekt kommer blir det ny bil. Sen om det blir en Alpina E34 eller en M5 3.8 vet jag inte, det viktigaste är dokumentationen, att den är lite ovanlig samt att "kärlek" uppstår!! Tar som sagt gärna emot tips från er insatta!!;-) Sjöberg |
|
Gemini__ |
Ja jo det skulle vi kunna göra. Byta inredning alltså. Eller vänta, nej förresten ångrade mig =) Tänk om det blir en Alpina B10 BiTurbo, skulle vara trevligt. //Thomas Länk |
|
Blir ingen Biturbo, det vet jag med säkerhet... Finns 2 st jag skulle kunna tänka mig köpa, och båda dessa ligger på närmare 200 tusen. Tyvärr är det för mycket pengar då jag lagt en god slant på huset i sommar... Man måste ju tyvärr ha någonstans att bo ochså... Då ligger det närmare till hands med en 4.6, men att hitta en fin som dessutom är till salu av dom 46 tillverkade är i väl omöjligt. *Suck* Sjöberg |
|
| För att vara en -93:a så är min i riktigt riktigt bra skick. Synd på en liten repa på höger bakdörr bara. | |
bustorp |
Reven: Synd på en sån fin bil. Att den är stulen menar jag. Röda E34 är fina med lite hjul på...... Verkar vara duktigt i skick också. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
Reven |
Bustrop: Tack, ja den var i riktigt gott skick. Har fortfarande inte hört något om den nu har det gått 6 dagar sen den försvann så den dyker väl upp snart... Va och köpte ny bil igår så nu får jag börja hänga lite på 3 serie forumet igen =) Jag fastnade för färgen direkt på min nya 325ix ;) ___ Jocke, Driver med alla. |
|
min e34 89 var långt ifrån rostfri, rost i samtliga dörrar, på insidan av dörren. Framskärmarna var rostskadade på nederdelen mot tröskellådan + att tröskellådorna var rostkadade. Lite lömskt för att den mesta rosten kom från insidan och gick utåt. Annars var bilen mkt välservad och hade en renoverad topp. Men lättsåld var den.... /Pelle |
|
|
Hej! Har precis inhandlat min vinterbil, en 535i, årmodell 1992 importerad 1997 från Tyskland med en pedantisk nu 50-årig ägare i norra Norrlands inland sedan dess. 18 800 garanterade mil, maxutrustad och allt fungerar perfekt, inte tillstymmelse till rost, brokatröd metallic, komplett ifylld servicebok. Kvitton finns på 110 000 kr sedan 1997. Dessutom sitter det nya Michelin sommardäck 225/45 resp 235/45 på 17 BMW Y-design-fälgar i nyskick. Även vinterdäcken är monterade på lättmetallfälgar. Förutom dessa hjul fick jag med 4 original BMW lättmetallfälgar med punkteringsfria däck. Defa motor- och kupevärmare. Bilen är i absolut kanonskick. TidyCar behandlad varje år sedan 1997. Garagerad i varmgarage. Enbart körd vid fint väder. En pärla som gör att jag nu går omkring med ett stort leende på mina läppar. En fräschare E34 har jag i alla fall svårt att tänka mig. Per i Norr |
|
|
Gemini__: Vart en M5 -92 3,8, ska lägga upp den i galleriet vid tillfälle =) --- Min BMW - Länk |
|
Gemini__ |
Trevligt, ska hålla koll i galleriet =) Länk |
|
Reven: Fan va synd med bilen! Har du hört nåt? Min Bil - Länk |
|
|
Min 518i är i nyskick 15 år och 68 mil Mycket roligt med en pärla som går i Kungsör /hrb |
|
|
Gemini_:Måste bara säga att din m5:a, är nog en av dom snyggaste e34 sedanmodell jag har sett. Du har den rätta färg-och-fälgkombinationen, som överträffar det mesta. Älskar dom fälgarna....undrar om det finns till e36:an? Mvh, Jan. |
|
|
Vet någon hur man försäkrar en lågmilare som bara gått 80 mil (Lågmilaren som janne gjort ett fint repotage om) Förskringsbolagen vill bara ge vanlig vagnskade försäkring skulle bilen total skadas så får jag bara en mindre ersättning Jag har gett 60000:- för bilen /hrb |
|
|
Maskinellt sett är väl 525:an i mycket fint skick med tanke på att den gått över 31000 mil. Inga missljud eller vibrationer och motorn spinner som aldrig förr. Men så har man ju fixat två framvagnsrenoveringar på 7000 mil också... Här går det inte att snåla för då blir det vibrationer! Har aldrig varit med om att en bil sliter ner bussningar i framvagnen som i ixT:n. Skinnet börjar dock bli lite slitet på en av sportstolarna, annars så är den invändigt i fint skick. Skulle jag sälja bilen så skulle jag nog skriva bruksskick trots allt, lacken skulle behöva ses över... igen (Sabla saltvägar) hrb: Har inte svar på din fråga men har läst repotaget. Blir lite nyfiken på vad du ska göra med bilen? Blir väl ingen bruksbil hoppas jag? |
|
|
hrb: Borde man inte kunna teckna en entusiastförsäkring på en bil med det miltalet? I annat fall kanske man kan teckna någon typ av sakförsäkring där man själv bestämmer försäkringsvärdet. Har du frågat försäkringsbolagen om de har några alternativ? Ett tips är i alla fall att kontakta flera bolag. Mvh Johan |
|
|
min är väl i hyfsat skick.. inte så mycket urtustning.. byggde om fronten till E39ans facelift M5 front... det gjorde iof sitt' Mvh Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
Inte så konstigt att folk har bilar i fint skick på det här forumet iofs men när jag kör omkring ser jag nästan aldrig en E34 som är lika fin som min. Och då menar jag inte att min är i nyskick för det är den inte. Den är 12 år gammal ju... Dock är den finare än de flesta man ser på vägarna. Tight och fin, inget slammer eller missljud och maskinellt funkar den perfekt (förutom de satans vindrutetorkarna iofs... hehe). Det är en fröjd att se en välskött ock fin E34 dock. All heder till de som sköter sina pärlor. ;-) |
|
|
Det låter som Shifty är kär i sin 540? Det är bra... mer sånt! Det är nämligen det som skiljer oss äkta autopower-freaks från de hemska dekaltrimmande 316i-ägarna, med sina rostiga måndagsexemplar utan giltig trafikförsäkring... :-) |
|
|
Hej! Har en BMW 518i 1990 som jag nu har problem med huvudinstrumentet jag har bytt batterier 1.2 v (som ligger i 90 grader till varandra) som var lite mickliga att byta men jag körde utan batterier då fungerade allt utom ekonomivisaren som bara gick upp till 3 liter som den nu även gör när jag har nya batterier då till min fråga är det någon som vet vad som är fel då. Hälsning (Lågmilaren) Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.