AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.191

Söker en duktig BMW-mekaniker eller -verkstad runt Värnamo

Sida 1 av 2
Hej!
Nån som vet nån duktig BMW mek eller verkstad runt Värnamo?
Har lite dålig erfarenhet av BMW verkstan i Värnamo..
Kan åka en bit om ni vet om nån en bit bort..
Tacksam för svar.

je
211
jensa78
523i -97
Hmmm

Undrar om inte farsan har sagt att det finns nån bmw mek i vetlanda som är bra
Ok, kan du få fram mer info vore jag tacksam.

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Hej !!

Jag tror att det finns duktiga mekar på autoteknik i vetlanda, kanske det är rent av att jag skulle kunna hjälpa dig , beror iofs på vad du har för modell......

Mvh Nikke
je
211
jensa78
523i -97
Tror att det ligger nån stans på industriområdet på den sidan av vägen där saab handlaren ligger. Bilprovningen ligger nog ochså där i närheten. Tyvärr vet jag inte vad meken heter
nikke25
Är du BMW-mek?

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Nej jag är inte bmw mek.

Vad har du för problem med bilen, är det en nyare modell ??

Hydro i Nässjö är ju auktoriserad bmw verkstad. men jag kan inte säga nåt om dem för jag har aldrig lämnat min bil där då min far är mekaniker och har egen verkstad, så jag har ju tillgång till det mesta och gör alltid servicar själv.

Mvh Nikke

Har en E39 Touring TDS. Tänkte mest att det kan vara bra att veta om någon som är duktig på BMW när det är något problem..
Har bara haft bilen ca 3 veckor än och kostar på den en del pengar undan för undan, har just bytt dieselpumpen ca 12500kr..
Har vibrationer i bilen också så förmodligen måste bakvagnsbussningarna bytas? Är det nåt du kanske har möjlighet och kunskap att hjälpa mig med?

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Usch det där lät inte roligt 12500 för en dieselpump , men när uppstår vibrationerna då ??

Om bussningar är sönder så brukar det ju låta "klonk" från dem.

Har du konstanta vibrationer så skulle jag tro att det är nåt annat..

Har aldrig skruvat med e39 så jag rekommenderar att lämna det till någon som har gjort det innan....

Antingen Autoteknik i Vetlanda eller hydro i Nässjö.

MVH Nikke

Pi
9
Piggelin
523i Touring -00
Vibbrationerna i bakvagnen beror troligtvis på dåliga bakvagnsbussningar. Hade fenomenet på min 523 T. Vibbar i 60 och 110. Riktade fälgar och balanserade hjulen ett antal gånger men vibbarna bestog. Bytte bakvagnsbussningar och vibbarna försvann. Bussningaran kostade 525kr/st plus 600 kr för jobbet. Slutnota på 2700kr.
to
128
tobbeviking
320d xdrive -15
BeTe bilservice i växjö har ställt upp till 100% när jag lämnat in min vagn där.
Jag har även en kollega som anlitat dom i flera år, även han har bara gott att säga om dom.
Nu är det ju en bra bit för dig, men dom är enligt mina erfarenheter mkt duktiga och framförallt trevliga och har ett trevligt bemötande.
Dom har skruvat BMW sedan 70-talet, sedan ngr år tillbaka är dom inte auktoriserade bmw-mekar.
Men har som sagt god erfarenhet och är hyffsat billiga med.
Slå dom en signal när det närmar sig service vettja, så får du ju även se världsmetropolen växjö :D
//Tobbe
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag håller med tidigare inlägg: både BeTe Bilservice i Växjö och Autoteknik i Vetlanda är bra verkstäder. Båda är fd aukt. BMW-verkstäder. Jag har använt båda och har bara gott att säga. Det var iofs några år sedan men jag tror de håller stilen ännu.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Tack för era svar... bara 6 mil till Växjö så det är ju inga "problem" när man åker BMW.

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
I rättvisans namn ska jag väl också säga att jag är mycket nöjd med RS bil (BMW) i Växjö också. De kan också rekomenderas.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Piggelin: Vart gjorde dom bussningsbytet för 600kr? Lät billigt.

Ri
15
Richard Fransson
BMW 525i Touring -02
BMW 523i Touring -98
I Halmstad finns en föredetta akt.BMW verkstad, Rigos Bil de är mycket bra och mycket kundvänliga. Det har kommit en ny BMW handlare i Halmstad och Rigos ville inte sälja bilar så jag antar det är därför de inte är Aktoriserade längre.
modano
Jonek, vad har du för dåliga erfarenheter av BMW Värnamo?
modano, Såg att du arbetar där... Har inte jätte mycket erfarenhet av eran verksatad då jag bara ägt BMW några veckor men det har inte blivit en bra start tyvärr. var inne och ville köpa en skvätt olja till servon och killen i kundmottagningen var med ut för att se vad det skulle vara för sort. Fick köpa en flaska då han inte kunde sälja olja "löst" fick en flaska och gick ut till bilen och skulle fulla på men som tur är så är man ju lite kunnig på området så jag såg ju att det var fel olja så in igen... men idioten påstår att det ska vara den oljan... efter ca 10 min och an mekaniker från verkstan så löste det sig... tur att man inte hann hälla i nån olja....Sätter aldrig min fot där mer....

modano
Idioten var jag!

Och jag gjorde ett misstag vilket jag ber om ursäkt för.
Föregående två veckor var en mardröm på jobbet, jag var ensam på verkstad/reservdelsadministrationen och innan dessa veckor hade vi haft två veckors semesterstängt. Läget var ansträngt, de 3 (!) telefonerna jag skötte dessa veckor ringde konstant.

Synd att du dömmer oss så snabbt.
PE
144
PEH61
X3 30D -14
Z4 3,5 iS -10
Tycker du dömmer Värnamo lite för snabbt, har bara goda erfarenheter av dom, min förra 320d fixade inte Växjös förra verkstadkillar att programmera luftmassemätaren rätt hade bilen i över en vecka innan jag tröttnade. I Värnamo fixade dom det med en gång så det är min verkstad i fortsättningen.
modano, Förstår att det kan vara körigt vid semestertider, men ett sådant misstag får ju inte ske då det ger katastrofala följder om man råkar blanda oljan. Hade det varit min sambo eller nån som inte har så bra koll så hade ju katastrofen varit ett faktum. Ni som har ett sådant arbete borde ha bättre kunskap. Ledsen att jag kallade dig idiot men blev rätt irriterad när det var min första kontakt med BMW i Värnamo och den blev ju som sagt misslyckad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.