AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.000

Dålig kunskapsnivå på BMW anställda?

Sida 2 av 2
bustorp
Gasar-Magnus:
Det är precis det jag menar.

Han/hon ska veta vad dom pratar om oavsett vad dom säljer. Är du inte påläst så är du ingen bra säljare. Det handlar ju om att göra affärer.
Man gör inga bra affärer om man inte vet vad man handlar med, eller hur?

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Dr
342
Dredd
525d -10
Kan bara hålla med. Det är för sorgligt med dessa säljare. En sopa på förenade bil i Malmö försökte med en rövare när jag var inne och skulle kolla på en 530i 2001. Han hoppades att jag inte kunde någonting och försökte sälja en 528:a från 2000, med motiveringen att "00:ans 528i motsvarar motorn i 01:ans 530i, den är ju på nästan tre liter..."
En illa informerad kund hade kanske köpt det. Man vet ju aldrig.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dredd: Det var det mest patetiska jag hört!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Rätt märkligt , jag har en hel hög med BMWs utbildningspärmar,för mekaniker, det är mycket "lättläst" förståligt och informativt och väldigt intressant läsning för en teknisk nörd som jag och har dom använt dom på rätt sätt och fått gått på kurser för att lära sig , självklart krävs angemang utan det är utbildning värdelöst, men förutsättningarna finns för
ett mycket högt kunnande hos bmwpersonalen om dom sedan inte bryr sig utan bara går utan att lära sig nått är ju en annan femma.
När jag utbildade mig till felsökare på fordonsel, digital/analogteknik mm till ellok så fanns alltid ett ganska stort lönepåslag om du klarade av proven, skriftliga/praktiska prov som morot , för det krävs en del angagemang för att klarad av detta.

///MVH Hasso
Länk
Då jag startde tråden och klagat på dom anställda så kan jag väl också rosa lite.

Frågade efter priset på M-Fälgarna på BMW Solna dom visste inte heller men gjorde en verkligt grundlig efterforskning om saken och ringde upp mig på eftermiddagen samma dag.
På min lokala så händer det ingenting, vet inte blir svaret.

BMW Solna gör verkligen ett proffsigt intryck på säljar och reservdelssidan. Däremot så får service killarna aldrig lägga tassarna på min BMW...

No More Limits!
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag instämmer med Clubsport! Servicekillarna hos BMW i Solna är det värsta jag har varit med om! Är Danderyd bättre eller ska jag vända mig till någon annan? 300 mil kvar till inspektion 2...
Tror att det alltid är bättre att använda sig av mindre verkstäder.
Har aldrig hört något dåligt om Danderyd.

No More Limits!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.