AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.134

Kan man spinna med en 750?

Sida 2 av 2
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Håller med trucker lite när man läser sådana trådar. En tung 7a slits hårt av fullgasaccelationer från stillastående och hjulspinn, försöker verkligen undvika sådant med mina bilar.

BMW CS #5139
Lussan
Nja, en bil mår nog gott av att få "gasas ur" då och då, det finns även en Cadillac STS i familjen, och den SKA pinas lite då och då, gubbkörda såna har en tendens att "koksa igen" kolvringar....
Så visst händer det att jag lägger lite svart då och då..*L*.. 3,91 o diff gör ju saken trevligare! ;)

V12 = dubbelt så skönt som sex!
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
J.L: Försöker undvika? Om man nu tror att det är så farligt är det ganska lätt att helt låta bli :) Nog tror jag du testat ett par gånger själv.. =)
men snälla, era bilar har varit med om massa hemskheter under alla sina mil innan ni fick dem i er ägo så att det skulle vara jordens undergång med lite gasande här och var är ju bara löjligt.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Självklart får var och en göra som man vill med sin bil.Men i mina ögon så kan jag inte förstå hur man köper en 7a och "bromsar upp den vid rödljus".
Alltså jag köpte min första 7a runt 90 och har aldrig haft en tanke på att börna med en bil som får räknas som flaggskeppet hos BMW.

Däremot så är dessa vagnar underbara milslukare, gärna i ett rejält tempo samtidigt som du sitter kunglit avslappnad bakom ratten eller i baksätet.

Nä ska det rejsas så finns det andra modeller som har en annan värdighet än storbumsens att leka med.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Japp håller fortfarande med trucker till 100% !

Jag har inget emot att köra fort eller riktigt hård med mina bilar (de verkar dom flesta känner till numera =) men att "bromsa upp" en 7-serie är ju bara så fel! De bara skriker "volvo 240" om de och jag blir lika förundrad varje gång jag läser om sådana tilltag här! Känns som man köpt lite fel typ av bil om man gillar sådana upptåg, en stabilt jänkejärn är nog mer passade (och förmodligen de enda som står pall för misshandeln)

BMW CS #5139
Frågan var om man KAN spinna med en 750 och svaret är JA. Det betyder inte att de som fått sin 750 att spinna och därför svarar ja på frågan bränner däck vid varje rödlyse.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ok då
För att då återgå till ämnet så kan jag säga att ingen av de 7 st 750i jag ägt, varken E32 eller E38 har "spunnit" vid fullgasaccelation från stillastående. Org. däckdimension eller bredare har inte spelar någon roll, ej heller "sport" eller "economy" läge på växellådan.
Förövrigt tycker jag accelationen på 750i från stillaståene känns rätt långsamt, i synnerhet på E32an, att den är snabb inser man först vid en kick-down över 100 km/h ( när den höga vikten spelar mindre roll)

BMW CS #5139
Lussan
Har samma erfarenhet när jag provade 750 -92:a som jag va sugen på, seeeeeg från start måste jag säga, men visst sen matade det ju på.....nu köpte jag ju inte den utan en med 3.91 där bak istället...och då spinner det, vilken skillnad!! :)
För övrigt så lita inte för mycket på jänkekvaliteten J.L. jag har sprängt många v-lådor och bakaxlar i mina dar i såna!
Fast min Corvette -92:a som jag har nu håller visst (ta i trä) för lägga streck har sin tjusning, om det så är i en Rolls!...tycker jag, men smaken är ju som tur är olika! *L*

V12 = dubbelt så skönt som sex!
Decibel
Få hjulspinn från stillastående är en konst, allrahelst om man kör rakt fram, men trycker du ner pedalen och vrider upp den är de inga som helst problem att dra ett par 40-meters remmar.

Vi funderade länge hur man skulle lyckas göra det med 750;in, just bara för att ha provat innan vi renonverar upp den, fick en demonstration av en annan polare som ritade hela parkeringen på el-giganten i ett enda stort ställ, från stillastående.
Enda kommentaren vi hade va ""hur gjorde han dedär?"", att ställa fast den med bromsen är inte heller några större problem, detta verkar bero lite på hur bilen mår i allmänhet hur eller om man lyckas, endel lyckas inte alls medan andra har det relativt lätt.

Så mitt svar blir således att med min 750 är det inga problems att rita på backen, sedermera att jag kommer dräpa den som gör det med min bil efter att jag renoverat motorn hör inte hit :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.