AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.365

Varför kokar det? Bytt termostat och vattenpump

Sida 2 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är garanterat fläkten som är trasig. Hade en 535i med samma symtom, den fläktade inte så bra. Bytte fläkten då fungerade allting bra igen.

------
Länk
Länk
vadå fläkten? den sitter ju på remmen som går på varvtalet(samma axel som vattenpumpen)...
Jaha...nu har jag kört runt i stan ikväll...luftat när nivån sjunkit....tyckte det gick riktigt bra på slutet...
men sen när jag kommer hem...stänger av motorn....så hörs det att det typ bubblar i motorn....vid insuget...vafan är det egentligen?
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Kolla så att det inte läcker vid vattenpumpen, läcker det där kan den få svårt att dra runt vattnet.
Är kylaren varm som f-n?!
Har du värme i kupén?!

Sjöberg
kylaren är inte så värst varm....jag har värme i kupén.
har luftat bort massor av luft ur expansionskärlet under kvällens körning....ska kolla nivån imorgon bitti när den är kall.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Har du tagit ett komptest på den?! Eller kollat så att oljan inte är "grådassig" i färgen?!

Sjöberg
Jag har kollat oljan vid flera tillfällen..den är inte vit eller kleggig....
sen har jag gjort att blocktest....det var inga avgaser i vattnet.
Komptest har jag inte gjort.
Kan det vara så illa att impellerna eller infästningen till plastimpellerna redan har gått sönder på battenpumpen??
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Nä det tror jag inte, i och med att du har värme i kupén så cirkulerar ju vattnet.
Jag har funderat lite på detta men tyvärr inte kommit på något bra svar...
Har du provat köra helt utan termostat?!

Sjöberg
na
48
nallas
bmw 325 coupe -92
har precis samma problem som dej, dock är min kylare skit varm och bilen är normal temp, och har en sju jävlans värme i cupen sen när jag stannar så bubblar det typ i slangarna

nallas: vad ska du göra då? jag funderar på att lämna in bilen till bmw. det får kosta vad det kostar....vill ha en bil som funkar ....
na
48
nallas
bmw 325 coupe -92
deutmeyer328 : Jag ska testa med att täta lite extra, Byta kylare och sedan göra en ordentlig luftning när jag vet att allt är okej. (Min kylare är lagad 3-4 ggr)

ofan....hmm....
blir bara så sur på att det inte funkar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.