|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är garanterat fläkten som är trasig. Hade en 535i med samma symtom, den fläktade inte så bra. Bytte fläkten då fungerade allting bra igen. ------ Länk Länk |
|
| vadå fläkten? den sitter ju på remmen som går på varvtalet(samma axel som vattenpumpen)... | |
|
Jaha...nu har jag kört runt i stan ikväll...luftat när nivån sjunkit....tyckte det gick riktigt bra på slutet... men sen när jag kommer hem...stänger av motorn....så hörs det att det typ bubblar i motorn....vid insuget...vafan är det egentligen? |
|
|
Kolla så att det inte läcker vid vattenpumpen, läcker det där kan den få svårt att dra runt vattnet. Är kylaren varm som f-n?! Har du värme i kupén?! Sjöberg |
|
|
kylaren är inte så värst varm....jag har värme i kupén. har luftat bort massor av luft ur expansionskärlet under kvällens körning....ska kolla nivån imorgon bitti när den är kall. |
|
|
Har du tagit ett komptest på den?! Eller kollat så att oljan inte är "grådassig" i färgen?! Sjöberg |
|
|
Jag har kollat oljan vid flera tillfällen..den är inte vit eller kleggig.... sen har jag gjort att blocktest....det var inga avgaser i vattnet. Komptest har jag inte gjort. |
|
| Kan det vara så illa att impellerna eller infästningen till plastimpellerna redan har gått sönder på battenpumpen?? | |
|
Nä det tror jag inte, i och med att du har värme i kupén så cirkulerar ju vattnet. Jag har funderat lite på detta men tyvärr inte kommit på något bra svar... Har du provat köra helt utan termostat?! Sjöberg |
|
|
har precis samma problem som dej, dock är min kylare skit varm och bilen är normal temp, och har en sju jävlans värme i cupen sen när jag stannar så bubblar det typ i slangarna |
|
| nallas: vad ska du göra då? jag funderar på att lämna in bilen till bmw. det får kosta vad det kostar....vill ha en bil som funkar .... | |
|
deutmeyer328 : Jag ska testa med att täta lite extra, Byta kylare och sedan göra en ordentlig luftning när jag vet att allt är okej. (Min kylare är lagad 3-4 ggr) |
|
|
ofan....hmm.... blir bara så sur på att det inte funkar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.