|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
som jag skriver har nu tjatat länge om att bilen inte går riktigt som den skall .. nu i morse när jag åkte hem från jobbet .. kollade jag på varvräknaren och den går väldans illa vid ca 2000... kan det då vara lmm.. och om det är den kan dom bli skitiga så man måste rengöra på nåt sätt eller är det ungefär så dom blir när lmm lägger av Bimmer | |
|
hej... har samma fel på min... har du klurat ut vad felet var? |
|
| tändstift? | |
| nya tändstift på min så det är det inte... | |
| Skulle gissa på luftmassemätaren e kass. en verkstad kan kolla det via diagnosen eller om du har en kompis som har en hel att låna ut för koll. | |
|
nu har jag lånat en LMM och testat med den... men det var samma sak.... Sen mätte vi upp kablarna och LMM:en min gav ingen utsignal, alltså måste väl det vara den som är trasig. Men varför funkade det inte med den lånade LMM:en? För att den funkar ju på bilen den satt på. |
|
|
Ja du det verkar onekligen skumt ... går den andra bilen bra nu då ni satt tillbaka den ? Bimmer |
|
| jo den går bra.... ska fan testa att byta igen, och ha ur batteriet över natten med den andra i. Kanske inte spelar någon roll men... och så ska ja testa att mäta en gång till | |
|
JA du får göra det .. jag har i allafall bytt lamdan idag och visst den går bättre men inte bra sen när jag kommer och kör efter en väg och skall bromsa in och frikopplar så svajar tomgången inte så mycket från 750 ner till 600 och upp till 800 sen ner till ca 750 igen... funderar på om den är tomgångsregulatorn som kanske är boven där...nån som kan ha någon aning??? Bimmer |
|
parolof |
troligen tomgångsregulatorn eller vacumläcka om du redan bytt lambdan |
|
ja då är det väl bara att riva isugsidan och byta ut pakningar och kolla upp slangar och allt... tack för tipset ..är ledig i 14 dagar nu så då har man nått att göra tack för tipset ...... vad skall man rengöra tomgångsregulatorn med??? eller är det bara att köpa en ny `?? Bimmer |
|
| min har bra tomgång, och om man gasar snabbt så märks ingenting... men om man smyger med gasen så börjar den gå illa från 1000-3000varv, den till och med dör om man försöker vara kvar i dom varvtalen. | |
|
Bimmer67: du måste inte riva hela insugssidan för att kolla slangar. ta och spruta med startspray på alla slangar. vid en trasig slang på insugssidan ökar varvtalet när du sprutar på den. BMW 318is -90, |
|
|
Nu har jag testat att byta LMM, men det blev ingen skillnad...(så nu har jag en till salu ;-)). Kan det bero på att jag har bytt till ett steg kallare tändstift medan jag hade Turbon monterad tro? |
|
|
kollade stiften och det var inte ett steg kallare... så vad kan de då vara?? Spjällägesgivaren? Testade att koppla ur den och då dog bilen direkt... |
|
| har även haft lös insuget och kollat efter dåliga packningar/läckor, men inte funnit några.... | |
|
jaa, min har nästan samma problem. den går bra vid kallstarter, men när motorn börjar gå upp i temp på tomgång så går varvräknaren upp och ner från ca 500-1500 varv? och sen om man låter den stå på tomgång så dör den till slut om man inte gasar. någon som vet vad problemet kan vara? är det lmm? Har nyss bytt alla tändstift och då försvann alla misständningar och nu helt plötsligt kom det här? :/ |
|
parolof |
troligen tomgångsventilen som behäver göras ren se, Länk de tre saker som kollas först vid din bils symptom är tomgångsventilen, vacumläckor och lambda sonden. det kan säker vara tusen andra saker också, men det är det oftast inte,-) |
|
har ni provat att göra rent rotorn och fördelarlocket??? |
|
|
VAr hittar du en rotor och fördelarlock på en e36 24v Bimmer |
|
|
Nu har rengjort tomgångsventilen och bilen går perfekt. Tack så mycket för hjälpen parolof, nu kan jag ut och dra alla grabbar i stan igen ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.