|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Om jag får säga min mening om bilen. Så tycker jag det är en ruskigt snygg bil, visst det har varit lite trassel, men vilken bil trasslar inte.? Samt dom har lagat trasslet nu Så en sån sak skulle inte röra mig i ryggen om jag var intresserad av bilen, utan då, då åker man o kollar på bilen först o gör sin bedömning sen. Tycker Spinola skötte detta dåligt. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ja var intresserad av bilen, när jag har sålt min GT 3, jag nämnde att eventuelt skulle komma och titta på bilen! men jag skulle åter komma och bekräfta detta till dig Patrik men så blev nu inte fallet! Jag hadde aldrig bokat något med dig! P.S Lycka till med bilen! \Spinola |
|
|
Kan berätta att bilen är mappad och bromsad till 417hk på hjulen. Vid 0,7 bars laddtryck. Men finns mer att ta ut.Lite små ombyggnader... Men som sagt bilen går riktigt bra nu, "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
härligt ! tycker du ska behålla den nu ! |
|
|
Hur gjorde du,mappade ni orig sprutet eller blev det ett nytt? Mvh |
|
|
Den är mappat med original sprut. Av rickard på Beastpower. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
niklas g: Vi får se hur jag gör.Ska bygga om lite nu iaf.Men kommer nån med rätt pengar så kan man inte låta bli att sälja. Men roligare bil har jag inte haft. Så man ångrar nog sig om man säljer "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Tja Patrik skoj. vad kosta de att mappa bilen? jag måste ju göra nått med min bil! ska kolla kammarna å greja lite i vinter! Kan du maila mig lite info på stoffe_83@hotmail.com vad de kosta att mapa å vad du har för grejor i motorn komp? min är ju org föruton komp sänkt med packingar. men måste mappas! // mvh STOFFE Min bil Länk |
|
|
STOFFE: Vad jag har för grejor i motorn komp? Menar du vad jag har för komp så är det ca 9,2:1. Pris är svårt att säga då det är väldigt individuellt. Men kontakta Rickard på Beastpower så kan nog han ge dig ett pris. Han heter 540is på forumet. Eller så finner du mailadress på www.beastpower.se "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Kul att den funkar nu, men fråga: Hur "mkt" effekt var det innan mappning då? 0,7 bars ladd och realtivt höga 9,2:1 borde ge minst 50-60% effektökning jämfört med original, alltså mellan 480-520hk om allt är som det ska. |
|
|
Missade att det var på hjulen, sorry. Då var det inte lika illa som jag först trodde. Runt 460 i maskin då. Har man inte haft något riktigt snabbt före så är det en helvetes snabb bil! |
|
|
Eftersom 3,2:orna ofta inte ger mer än ca 300-310 hk original(tyvärr) så stämmer det nog ganska hyfsat. Kompressorn stjäl ju en del effekt för att drivas, vanligen ca 10-14%. Så med 0,7 Bar samt svåra kammar så stämmer nog 460-470 i maskin ganska bra. Detta med en transmissionsförlust på ca 10%(brukar ofta vara mer). Patrik, kul att du fick ordning på Motronicen.. Skulle vara kul att se vad 1,2-1,3 Bar skulle ge.. K. |
|
| Du har bara andra kammar i? Tack för svaret iaf! hoppas du behåller bilen så vi får se den i sommar! | |
|
STOFF:Ja det är andra kammar i. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
(patrik)...hur mycke vill du ha för bilen?? mvh pezen Länk |
|
|
Ca 300000:- "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
:( mvh pezen Länk |
|
|
VArt du ledsen? Trodde du jag skulle ge bort bilen. :-) "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
hehehe nej absolut inte!!! har ringt dej förut visste på ett ungifär hur mycke de rörde sig om...å ja e väll 60 back de e därrför ja e lessen mvh pezen Länk |
|
|
Har du någon 100-150 tid på kärran? eller 100-200? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.