AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.182

Ska man köpa Z3 M kompressor bilen?

Sida 1 av 4
Vad vet ni om bilen här på forumet?

Är det en bra byggd bil? någon som vet! Visst sitter det mycket bra priodukter på bilen men hur är det med resten av trimingen?

\ Spinola
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Välkommen till forumet!

Om du använder sökfunktionen så kommer du att hitta information om denna bil.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
ska du ha den som ett komplement till din 996a eller ska du ersätta den?

Som ersättare hade jag personligen inte köpt den då den aldrig kommer igenom någon besiktning, som ett komplement däremot så är den nog fantastiskt fin.

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Lastades trasig på gelleråsen när jag var där ingen tillförlitlighet tydligen köp en original
Halloj!

hasso: Vad var det för fel på bilen på Gelleråsen, eftersom det inte är nån tillförlitlig bil?

Mvh K.
Hej Alla tackar för välkomnandet!

Jag söker efter en ersättnings bil till min 996 GT3 -01, detta kan vara ett alternativ.

Hasso: Du vet inte vad som hadde hänt?

Ingen mer som har något att till lägga!

Mvh
Hasso: Den lastades inte trasig på Karlskoga. Det som var att mappningen var inte riktig. Så bilen fick vid det tillfället för mycket soppa. Så det slog ut alldeles för långa eldkvastar ur avgasrören. Men bilen kördes upp på vagnen och även av vagnen när jag kom hem. Så trasig kan man nog inte säga att den var.

Däremot så var det och är lite inställningar kvar att göra i mappen.
Eller helt enkelt byta system till tex autronic och låta PPF mappa den.

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Tsaros: Jag har ju besiktat den.....

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Patrik, är det denna bilen vi pratar om ?
Länk
Hur har den gått igenom en besiktning i så fall?

// Mvh Andreas

Min förra 528i Touring
Länk
Ta bort ic.TA av remmen sätta dit original remmen. Flytta ner lmm under på insugs sidan( efter där ic satt) Mappa om den,Tanka Hälften etanol. Och besikta.

Dessutom så vet jag att det var en gängad nippel som var "felet" vid Karlskoga. En gänga som inte höll måttet... Om det nu gör att bilen inte är tillförlitlig, ja, då kan man säga att märket Bmw inte är ett tillförlitligt bilmärke.

För det har väl funnits ett antal Bmw:s genom tiderna som lastats på bilkärra, körts in på verkstad, med felaktigheter..? Jag kanske har fel...

Den siste idioten är inte född än... Dom föds hela tiden.

Mvh K*
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Ähh...

Köper man en "entusiastbil" så går det inte tanka, köpa korv på macken, och köra.
Då får man hålla sig till orginal å finna sig i kön.
(Jag riktar inte mot någon! Kommenterar generellt)

Jag skulle ALDRIG sälja min lekbil till någon som inte visste vad han/hon köpte.
Telefonen skulle ringa efter 20min med en havererad motor.
Spelar ingen roll att bara motorn kostat över 150kkr att bygga.

En person utan koll pajjar den på nolltid!!

Lite OT
Jag är grymt imponerad av "superbilstillverkarna" som måste inse och tillverka bilar för feta lamers som bara vill stila med dyra prylar.
Bilarna måste primärt funka att rulla runt med på tomgång, men de jämförs ändå via smiskande varv efter varv på bana.
Jobbigt läge.

Ang bilen i fråga, vad kan man sakna?
Jo en sak, den är värd ett eftermarknadsprut, varför inte ett Pectel T6, bra grejjer ;)

Då är det en fullblodsracer.

En bur kan ju iofs vara lämpligt också, den har kort hjulbas och snurrar lätt :)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tycker den bilen ser riktigt seriöst byggd ut & påkostad men håller dock med föregående talare om att ska man köpa den bilen så ska man nog se till att ha pengar över till ett riktigt sprut + mappning av någon som kan..

going 2 fast.. expect nothing less..
www.fearthis.se
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Icke 100.fungerande.=trasig:)
hasso:

Vad går du på för någe...?

K*
Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
Spinola; trodde du bygge allt själv =), men den här bilen är riktigt najs, hade du läst projekt tråden om den hade du redan ägt bilen!

Hasso; fundera aldrig tanken på effekt ökning

Tsaros; tror nog inte det är några problem att bes. om man är lite smidig, behöver juh inte så och peka och fråga "det sitter en kompressor här det får jag väl inte ha?"

Estorilmongo; Kimmo vad ska jag säga, underbar bil!

Patrik Andersson; Synd för dig att du ska sälja, skoj för nästa ägare =)

Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Den där bilen är heelt underbar, nackhåren reser sig, å tittar man på den lille filmsnutten som finns på bilen så, ja, de är kärlek vid första ögonkastet =)..

Hade man inte varit fattig industriarbetare så hade jag garanterat köpt den..
Mycket effekt inbakat i ett chassi som heter duga..
Spinola, köp den ;)

MVh
Uffe
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Någon som sett bilen gå överhuvudtaget?

Filmsnutten är verkligen pinsam. Varför ens lägga upp film på en bil som bluddrar och går sämre än orginal... Kanske fått iordning på den nu men har inte hört nånting om att den gått som den ska?
Z3
43
Z3_turbofreak
Z3 3.0 roadster -00
E46 M3 -03
_Jimmy_ : bil har gått i ja, hur hade du föresten räknat med att den skulle låta, som en orginal kanske?

får nog räkna med att den bluddrar en del om du ska plocka lite effekt.

ditt inlägg är lika pinsamt för mig som filmen var för dig..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kimmo: En bil som inte funkar 100 är trasig i min ögon oavsett om den är trimmad eller ej, men därmed sagt att den inte går att fixa till eller justeras in förhoppningsvis.
Eftersom bilen inte gick som den borde på Gelleråsen så var den "trasig" sedan får man väl se det så att bilen inte är nått bruksfordon och knappats något man använder till semesterresor utan en ren hobbybil och att man måste vara mycket kunnig i motorlära för att äga en sådan bil om man inte vill att det ska kosta skjortan om man måste lämna i från sig bilen så fort nått inte är som det ska. En så här hårt trimmad bil blir ju aldrig 100 i tillförlitlighet om man ska använda den fullt ut även om det i mina ögon är ett mycket snyggt bygge och lämpligast på bana inte på vägen.

Z3_tfreak.Jag trimmade och byggde amerikanska V8or långt innan du ens var påtänkt så jag är inte alls främmande för trimmande motorer.
Men liggar man på gränsen även på en V8 av högeffektuttag så kostar det en del om lagren måste bytas var 700 mil för att palla med som exempel och exemplasrisk skötsel och service och skruvar man inte själv så kostar det mumma.

Den enda "tillförlitliga" rejäla effekthöjningen som finns för BMW är ett väl utprovat kompressorpaket från Esstuning som lagt ned miljontals kronor på utveckling och testande och fått fungerande tillförlitliga BMW och MB med 100+ hästar vilket räcker långt för de flesta.

///MVH Hasso
Länk
hasso:

Nu får du väl ändå ta o ge dig va..?

"Den enda "tillförlitliga" rejäla effekthöjningen som finns för BMW är ett väl utprovat kompressorpaket från Esstuning som lagt ned miljontals kronor på utveckling och testande och fått fungerande tillförlitliga BMW och MB med 100+ hästar vilket räcker långt för de flesta"

Du som skrev seriösa, bra inlägg förr. Vad fan har hänt egentligen?

Tittar man på dina tidigare inlägg i DENNA tråd så ser de flesta att du verkar vara en skadeglad person nu. Eller så har det hänt nåt annat allvarligt med dig/er...

*Suck*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.