|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
estorilmongo: Det var väl ett påhopp som var onödigt eller? Jag har svårt att se någon privatperson lägga ner lika mycket tid och pengar som tillexempel ESS för att få sin maskin lika tillförlitlig som en orginalmaskin. I slutändan så handlar det om intresset för maskinen i fråga och om man har råd att ro det hela i land, något brast bevisligen hos ursprungsbyggaren eftersom bilen säljs i ofärdigt skick. Om den nya ägaren har mer av någon eller båda delarna så är det bara till att önska lycka till. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
| Grymt sugen på denna kärra, i värsta fall kan man ju tippa i en V8 i den :-) | |
|
Hasso: Håller med kimmo, nu får du ge dig, får för övrigt kräk känslor när någon talar väl om ESS, billiga kit för en dyr peng kort sammanfattat. tsaros: läs på lite eller skriv utförligare, nuvarande ägare har ej byggt bilen, och vet du hur bilen gick och var när den såldes till denna ägare, den kan va så att den va färdiga och det sedan har hänt nåt efter försäljningen, tror knappast köpare köpte bilen och ställde in den i garaget och ska sälja nu! För övrigt kretsar inte världen kring ESS som större delen av autopower verkar tro. Billiga kit som inte ens är hälften av kimmos bygge och inte till hälften så kompletta som andra kit som erbjuds på marknaden är. |
|
|
ESS kit fungerar bra och är väl inte speciellt dyra om man inte kan skruva själv? Bra effekt för pengarna med bibehållen driftsäkerhet. Även om jag hellre skulle köra en skruv förståss(om jag nu skulle slå i skallen och vilja ha kompressor). Att M coupen aldrig gått som den ska pga SMT6 är väl ingen hemlighet. Nuvarande ägaren har ringt oss ett antal ggr och vill ha ordning på den med ett riktigt styrsystem. Bilen är ju ett snyggt och väl genomfört bygge med ett stort fel, motorstyrningen. |
|
|
Vet att dom flesta "jänkare" föredrar ASA:s kompressorer ialla fall. Varför vet jag inte, ingen skit om ESS nu, har fått lite hum om kompressor o dylikt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Esskit är internationellt erkända som väl fungerande och stor export och kundkretsen i USA och i EU. Svindyra knappast om man delar kronor per hkr så är det egentligen billigt i jämnförelse med chiptrimmning tex :) Och du kan aldrig mekaniskt trimma en motor i närhet av av den pengen och få 100+hkr med samma smidiga körförmåga på motorn som fungerar att köra med i 10.000 mil minst som bruksbil utan haverier och krångel. Så tala negativt om ess är nog bara bristande kunskap vad dom håller på med. Sedan har vi ju 540IS som inte lastar bilen på kärra för att åka 30 mil för att köra på bana utan kör bilen till o från säger också en del där grunden kom från Ess. Och förmodligen är den kanske den vassaste E39 i EU. Kimmos Z3M -bygge är ju extremt mycket mera än ett Esskit, snyggt, välbyggt en ögonfröjd utan dess like, så visst är det egentligen fel att jämnföra, men inte helt problemfritt heller och det är inte så där jättelätt att komma rätt med en gång, så man bör väl kanske ha en bruksbil också :) då den knappast är en ersättare för en Porsche GT3 rakt av som frågeställaren hade funderingar på. Att hårdtrimma en motor är alltid en balansakt mot tillförlitligheten så har det alltid varit och kommer alltid att förbli. För övrigt så lägger jag ned när det passar mig:) ///MVH Hasso Länk |
|
Notera, jag snackade inte "strunt" om ESS. Plus, du har en poäng Hasso, man får många hästar för lite pengar om man tänker efter. |
|
|
jämnför med Da Motorsports kit, mer effekt och mer kompletta system med samma garanti som ESS Tuning, med ett pris som helt klart är försvarbart... Hur kommer det sig att ESS kunder åker till DA för att dom inte är nöjda annars? |
|
| DA motorsport, nån som har länk dit??? | |
V12 LeMans |
Klicka på Diverse , här till vänster och på Länkar , så hittar du till DA ...... |
| www.da-motorsport.com | |
|
Z3_turbofreak> Om du tror att en trimmad bil ska gå som det där gör på filmen så kanske du ska börja hålla på med nånting annat.. Vet då flera bilar med mer pulver än vad det är i Kimmos Z3 och går helt klockrent. |
|
|
_Jimmy_: Gick den sämre än original på filmen? Okej... Visst att bilen hade en mappningsbrist vid det tillfället, och om det berodde på SMT6 eller min brist på kunskap att mappa den med det systemet, ja det kan vara bägge delarna. Men drar du loss en ORIGINAL Z3M på det viset, som det var i början av filmen, med 285:or och ett banchassie, ja då är du ganska ensam om det, eller så går Z3M-bilarna så in i helvete mycket bättre än jag upplevt. Äh, jag lägger ner min åsikt i denna fråga nu, ska inte tala med någon om bilen längre, så jag hoppas att framtida ev spekulanter låter bli att ringa mig. Turbonissarna här på forumet kanske kan vara med vid ev upplysningar i framtiden! Så fort någon här på Forumet gör nåt annorlunda, precis som vid annonsering här, så ska en massa "experter" tala om hur det är minsann... Trist. Ha det. |
|
|
Kosta på 25-30 tusen på och du har en bil som gå riktigt brutalt. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
| du har fått mail - men inte svarat mig? | |
| hmm.. hittar ingen film:/ | |
|
540is: Jodå. För ett tag sen "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
|
Tack för alla inlägg! Jag kommer att avstå från att köpa bilen! Lycka till med försälningen! \Spinola |
|
|
Spinola: Väldigt bra att du hörde av dig. :-( .Jag åkte speciellt hem från semester för att du skulle komma idag och titta på bilen. "Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen |
|
| Han kanske inte hade nå pengar på kortet, sen har ju inte du Comviq kompis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.