|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Glöm sista frågan, tittade en extra gång :) | |
|
Grattis till fin bil !! Man får väl såga välkommen i "klubben" då ;-) och du får ordna lite bilder till galleriet.. Mvh Jimmy |
|
|
Här kommer några svar... Udo: All kommunikation var på engelska. Hyrbilen hyrde jag sk "one way" så det var bara att välja en hyrfirma med kontor på orten. Betalade i förväg till deras konto. Valde expresstillägg (+500kr) för att vara på den säkra sidan. Stout svarade på P-hus frågan. Det var en del av deras beg.billager. Stout: Gillar silver bättre än svart och givetvis så gjorde "underhållsbiten" valet ännu lättare... Balansvikterna är inte snygga och framförallt så sitter det kvar rester av gamla vikter som inte vackra. Detta kommer givetvis att åtgärdas. ___ //Ulf |
|
|
Tack! Bra att man klarar sig utan tyska då jag inte minns mycket mer än durch, fur, gegen, ohne, um från skolan... Fanns ett automatiskt parkeringshus i Hallsberg en gång i tiden, dock utan glasväggar. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hej Ulf, Stort grattis till en mycket fin bil!! Skall givetvis också hålla ögonen öppna i stan :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Grattis till bilen. E39a facelift med m-paket är hur läckert so mhelst. Fint värgval! Kul att allt gick smidigt. Dock hade jag satsat på nya fälgar, ser väldigt gammal ut med dom. Varför fanns inga M-pkt fälgar till? Har dom bytt ut dom? |
|
|
Grattis! Sanslöst snygg E39! Importresor är alltid roliga och minnesvärda upplevelser :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Fartglad: Håller med dig angående fälgarna som även om dom är klassiska och en favorit bland BMW-fälgarna inte passar 100% med M-sportpaket. Precis som du säger ser bilen äldre ut med dom på. Enligt utrustningslistan så levererades bilen ny med Krysseker 42 men säljaren visste inte var dessa tagit vägen. Även reservhjulet är Style 5. Funderingarna just nu är väl att lägga på 18" och använda de befintliga som vinterfälgar alternativt sälja dom och köpa andra vinterfälgar. Fälgarna skulle även behöva en översyn då dom verkar har hälsat på en del trottoarkanter. Dock satt det mer eller mindre nya Bridgestone Potenza monterade. ___ //Ulf |
|
|
Udo: Gissar att dom flesta BMW-handlare åtminstonde har någon säljare som behärskar engelska. Enligt denne säljare så var det inte helt ovanligt med svenska kunder och han hade veckan innan sålt en svart Touring med M-sportpaketet till en svensk och han hade haft två svenskar som ring på "min" bil efter den var såld. ___ //Ulf |
|
|
Då var bilen registreringsbesiktigad så nu är det bara att vänta på skyltar. Hade den inne i dag på Theanders för nyckelkontroll, halvljusautomatik och avaktivering av airbag höger fram. ___ //Ulf |
|
|
Grattis, min regbes är den 20:e september :\ // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Hej, Vad kostade avaktiveringen av airbagen ? Har själv funderat på att göra det iom att det börjar bli trångt bak för äldsta sonen.. Mvh Jimmy |
|
|
Hej, det kostar ung. 1500 kr och då ingår ett nytt (kortare?) bälte. /M Min bil: Länk |
|
|
Jemej: Jag fick priser på ca 1000 kr för själva avaktiveringen och drygt 1500 kr utöver detta om bältet behövdes bytas och det behövdes det i mitt fall. Tsaros: Jag fick också datum i september hos de första 6-7 jag ringde till men när jag ringde Karskrona så hade dom tider. Jag ringde 27/7 och fick tid 10/8. Fick iof köra 2*20 mil men bättre det än att vänta 2-3 veckor till. Det du kan göra är att ringa då och då och kolla om det finns några återbud. När jag var i Karlskrona i går så var det hur lugnt som helst. 2 bilar som väntade innan mig och ingen som kom bakom. ___ //Ulf |
|
|
Ok, Då vet jag.. Mvh Jimmy |
|
|
Ulf: Jag ringer minst en gång om dagen :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
tsaros: kan tänka mig det...Vi håller tummarna att det dyker upp något! ___ //Ulf |
|
|
Regbes imorgon 13:00 i Karlskrona tack vare en otroligt sympatisk kvinna och en förstående besiktningstekniker. Ibland så har man en otrolig tur och ringer till rätt personer vid rätt tillfälle :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Kalas! Upplevde också både deras kundservice och besiktningsmän som mycket "serviceminded" och dessutom trevliga vilket jag också framförde till dom. Säg till om du behöver info om var du ska väga bilen. ___ //Ulf |
|
|
Kvinnan jag talade med sa att hon skulle ge mig vägbeskrivning dit, men tack ändå :) // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.