|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min E91 325i Automat blev helt vansinnig att köra,jag får sitta och passa den hela tiden annars tror man att den skall flyga av vägen. DETTA efter att 205/55-16 Nokian dubbfria run and flat däck monterats. Samtidigt känns det som den har tappat kraften vid gaspådrag. BMW säger att däcken behöver inkörning vilket jag ifrågasätter Någon på forumet som känner till problematiken? |
|
|
christer.n, hur länge har du haft dina nya vinterdäck då? Vilka sommardäck kör du på annars? RFT? |
|
|
Andrè. Dom har legat på ca 40 mil. Sommardäcken är 205/55-16 Bridgestone RFT utan problem. |
|
|
Dom behöver köras in. Jag lade på Nokian hakka4 18" på min bil och den blev fruktansvärt orolig på vägen. Efter 150mil blev den mycket bättre. Nu går den nästan helt stabil, men antisladdlampan tänds ändå rätt ofte vilket gör att bilen vid gaspådrag känns slöare /Fredrik Swärd |
|
|
Varför lampan tänds och alltid kommer göra det med v-däck är pga slitsningen av däcken betydligt mer klackar än ett sommar däck. Och så är dom betydligt mjukare än s-däcken också. Lugn dom kommer bli bättre men v-däck är alltid v-däck. |
|
| Just det där med mjukheten i däcken varnar alltid min däckleverantör mig för när det gäller avancerade ESP-system. De är så mjuka att vid accelerationen tror sensorerna att däcken slirar. Men det blir bättre efter de har blivit inkörda. | |
|
Jag kör med 18 " Michelin på 162 fälgar och sportfjädring. Den går hur lugnt som helst även i farter över 200. |
|
|
Jannegt. Var bor du som kan köra i över 200 knyck? Här i Skåne bor det en byling med laserpistol i varje buske. Jag brukar smyga upp en bit i Småland för att åka fort. |
|
|
Har sportchassie och 18"...har toppat den några gånger utan minsta antydan till instabilitet. (Har inte aktiv styrning) /JP |
|
|
Jannegt Du borde prova min. Jag har samma konfig. med aktiv styrning. Problem tidigare beskrivet i tråden. När fick du leverans? madseja Länk |
|
| madseja, hur gick det med din E90? Blev det bättre? Skulle definitivt att testa andra däck än just dina RFT Michelin. Tycker du att fenomenet försvann i och med Conti däck? | |
|
André Svar nej. Det blev inte bättre. Skall väl till något bilproffs för att säga vad det är. Och någon sådan känner man ju ej. BMW är ju inte till någon hjälp precis. Men jag tar det med ro. Den är ändå den roligaste bilen jag kört. Lördagsnöjet blev att köra utan DTC på stor parkering med lite nysnööö. madseja Länk |
|
|
Crister.n Tyskland i somras... Madseja Den är tillverkad i mars har jag för mig. Jag har inte aktiv styrning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.