AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.786

Avgifter till Knutstorpsträffen

Sida 4 av 4
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
På BMWSC's hemsida står följande:

"– Medlem
Kostar 300:- och då har du möjlighet att åka på samtliga ordinarie banträffar under året till en kostnad av 350:- per banträff. "

Räknas Knutstorpträffen till de ordinarie banträffarna?
Kan jag isåfall lösa medlemskap i BMWSC och åka bana på lördagen för totalt 650:-?
... klubben verkar ju göra nog med vinst på övriga avgifter.

Skall bli väldigt intressant att se nästa årsredovisning över BMWCS' ekonomi, och då speciellt Knutstorp.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Björn B,

BMW CS avgifter gäller för Ring Knutstorp om du inte är Aktiv medlem i BMW SC.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för det Hobbe, det avgör saken. På lördag blir det banracing!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
BjörnB,

Du ses vi på banan :)
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Vi får hoppas att fler vågar sig på att svänga runt sin BMW på Knutan ;)
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
E38B12 och andra kamrater,
Knutstorpsträffen har aldrig gått med ett överskott, däremot har det varit stora förluster varje år. Detsamma torde bli utfallet även i år. Men, vadå, det är ju 20-årsjubileum.
Det har heller aldrig varit styrelsens strävan att få ett + men en förhoppning om ett så litet underskott som möjligt eller, i bästa fall, ett 0-resultat.
BMW CS är en klubb "av medlemmar för medlemmar". Inget vinstinresse men med ett ansvar för klubbens ekonomi.
Bosse J.

Bosse J.
BMW CS 185 H
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Jag kommer definitivt att svänga runt på Knutstorp och gör man det så känns de 750 kronorna helt OK för två dagar med förhoppninsvis mkt körning och lite flaggvaktsstrul.

JohnC
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag vet hur knutan och ekonomin runt träffen ser ut..men det finns ett bra spelrum ändå.

Hur ställer "klubben sig" om någon ej bmwcs/sc medlem alt medlemsom ej batalar inträde som vill komma in och titta på bmw cup? Personligen tycker jag det är en väldigt intressant frågeställning.

John; du liksom alla andra slipper vifta med någon flagga eftersom den tjänsten är inhyrd i år.

/Pelle
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Pelle Persson:

Vad menar du med " men det finns ett bra spelrum ändå" ?

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
ett bra spelrum kanske inte var helt rätt ordlag...
Som jag ser det kan man knappast säga att träffen går back....efetsom vi medlemmar betalar till vår träff; 1 genom årsavgift 2; genom träffavgift.
Och medlems avgiften vill iaf jag inte ska annvändas till annat än träffar och klubbtidning ...men den debatten kan vi ta när forumet på bmwcs fungerar .....

/Pelle
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
OK , men det lär nog ta ett tag till :-)

Men jag skulle tro att man har kommit till någon slags punkt när banhyrorna börjar bli för dyra för ett tvådagars klubbevenemang !

Ando

An
56
Anders Jonsson
325i -01
325i -85
3,0S -75
3,0Si -74
3,0Si -74
3,3LA -74
2800 -70
2500 -69
Instämmer med Ando och Bosse,

banhyrorna har stigit till helt orimliga nivåer och det är hög tid att börja tänka på hur vi vill att framtida träffar och annan verksamhet inom BMW CS skall se ut. Kanske kommer framtidens träffar ändå att äga rum på olika ställen/banor och jubileumsträffarna på Knutan - att säga detta är väl dock ännu så länge att jämställa med att svära i kyrkan!

Till Pelle måste jag nog tyvärr upplysa om att träffen med all sannolikhet, gränsande till visshet, går back, liksom den alltid har gjort. Om Pelle inte vill att medlemsavgiften skall användas till annat än träffar och klubbtidning rekommenderar jag en titt i klubbens årsredovisning per de senaste tio åren. Därefter torde det stå klart för alla hur de ekonomiska förutsättningarna för BMW CS ser ut...

Hur man än vänder sig så har man r..... bak ! Återstår att vända byxorna bakofram eller?

Bara två dagar kvar - väl mött!

MVH

Anders Jonsson

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Om jag inte vill ut på banan och köra går det då bra att komma oanmäld till söndagen enbart? Det ska väl i så fall kosta 250 kr och 50 kr för medpassagerare?

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Enligt hemsidan så kostar det 200:- för förare på söndagen och 50:- för medpassagerare.
Tillkommer 50:- vid anmälan på plats.
Alltså - 250:- kr för förare med bil och 50:- för passagerare - för söndagen enbart.
Då får du vare sig du vill eller inte deltaga i banvisningskörning, tävlingar, Concours d’Elegance samt övriga aktiviteter :)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Tack för det. Jag hittade inget om "anmälan på plats". Ser ut som det blir en tur på 20 mil till Knutstorp på söndag då :D

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Efter mina aktiva år i BMW-klubbens olika styrelser känner jag väl till allt krångel och alla utgifter som de flesta inte har en aning om. Men nog trodde jag att jag skulle kunna komma förbi och kolla läget utan att betala sånna här summor! Trodde först att jag även skulle kunna visa upp familjekombin (som inte ska ut på banan) men det känns avlägset....

Jag är rätt säker på att detta kommer att straffa sig. Och om inte så blir det fullt hus på söndagen då det verkar vara rimligt prissatt att strosa in. Tror nog att jag passar på då om det inte regnar. Regnar det kommer nog en ansenlig summa ente'avgift att regna bort med den.

Enligt uppgift så är över 200 bilar anmälda, vilket är mycket mer än det förra rekordet som sattes 2003.

Sedan får man ju räkna med ett visst svinn, men ni behöver nog inte oroa er för att det blir tomt i depån :)

Imorgon kl 08:30 bär det av, vi syns på plats!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.