AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.788

Avgifter till Knutstorpsträffen

Sida 1 av 4
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Är det någon som har besked om avgifter till Knutstorpsträffen?

Jag och grabben tänkte åka ner på lördagen, inte köra någonting på banan, vara med på middagen för att sedan åka hem på kvällen.

Det finns ingen avgift specificerad för detta vare sig i Bayerrisches Blatt eller på klubbens hemsida. Har någon besked? Jag vet att fler har samma problem.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Kontakta klubbmästaren Jasphe på BMW CS:s hemsida.
Länk
Tyckte oxå informationen var lite luddig så jag stälde en fråga till Jasphe.
Min plan är att köra familjekörning i två dagar vad kostar det?
450:- inkl middag + 100:- i campingavgift.

/// Micke
Touringklubben: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det kostar väl inget (utom kost & logi) om man inte tänker köra?

__
///M som i Mugge.
Om jag har förstått det rätt så kostar det 250Kr för Lör. + Sön och 50Kr för Sön om man kommer utan bil.
Man betalar som medpassagerare även om man kommer till fots då?
Om man inte vill/kan medverka på middagen betalar man 250kr (utan bil) resp. 450 (med bil) iaf?

Och om man bara är där på lör. då, är priset detsamma?

Inte direkt billigt i så fall... Ponera att man kommer dit på lördagen och vill ha bilen med sig men inte kan vara kvar till kvällen då middagen ska avnjutas, 450 spänn för bara några timmar.

//Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
To
230
Topchop
00
02
E3 2500
E3 3.0
E39 540/6 Touring
E61 530 ix

mm turbo på en del...
Jag undrar åxå. Ställde frågan på huvudsidan men där har ingen haft tid att svara. Jag vill bara gå och titta samt campa över.

MVH Topchop
Topchop precis vad jag hade tänkt, strosa omkring o njuta av det vackra vädret som jag beställt. 450:- för detta samt campingavgift låter saftigt.

Satt och läste i senaste BB men blir inte klok på det hela.
Hade varit intressant med ett korrekt svar från någon bättre vetande vad som gäller för folk som mig och Topchop tillexempel.

Fullt medveten om att jag ber om svar på fel ställe egentligen men funkar det inte på ena stället så kanske på det andra..

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Hej!
Min plan vara bara lördagen men det finns ingen avgift för bara lördagen enl BMWCS kontaktperson för träffen Anders Jasphe. Antingen hela lör-sön eller bara söndagen. I 450 kr ingår familjekörning/banvisning och lördagskvällens midag. SÅ för min del så blir det helhelgsavgift trots att jag bara är med på lördagen. Ska man vara med även på bankörning för licensierade/PR-licensierade så är det en dyrare avgift. Säkerhet kostar en hel del (ambulans, läkare etc).
På familjekörning/banvisning är även min bil välkommen (cabrio med hardtop men utan överrullningskydd) men tyvärr inte på bankörning. All respekt för denna bestämmelse och jag vill inte har diskussion om det - jag bara konstaterar att reglerna är sådana.

Vet dock inte vad det kostar om man inte vill vara på banan alls utan bara titta.

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Sitter och ska anmäla mig och kommer till en punkt som man kan bocka för...
"Utställningstävling/Concours d’Elegance" Vad är det?

/// Micke
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Micke,

Oftast innebär det uppvisning av välputsade gamla bilar med en äldre ägare bakom ratten.

Både du och din bil passar utmärkt :)
Hobbe:
Ska ta ett allvarligt snack med dig!! :-)
Men nu vet jag, tur jag inte bockade för där då. :-)

/// Micke
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Kamrater,
det kostar c:a 100.000 att hyra Knutstorp och någonstans måste pengarna komma ifrån; deltagaravgifter.
Dessutom har denna träff aldrig gått +, tvärtom stora förluster varje år ända sedan den första träffen 1986.

Personligen anser jag att deltagaravgifterna är låga, speciellt med tanke på vad man får ut av helgen. Så många bilar att titta på, så många trevliga BMW-ägare att snacka med. En höjdare som man inte vill missa på några villkor. Vi kommer dessutom att kunna se helt unika bilar som bara kommer fram till Knutstorpsträffen.
Glöm inte heller att det ingår en middag med allt vad det innebär av möjligheter att lära känna nya vänner och återuppliva gamla bekantskaper.
Motsvarande träffar i utlandet har helt andra deltagaravgifter, 2-3 tusen är inte ovanligt för en dag. 2 dagar kostar dubbelt!

Bosse J.
BMW CS 185 H
Bosse:
Det är väl ingen som tyckt det är dyrt?
Saken är väl mer att informationen om vad som kostar vad är lite luddig.
Men det är klart, är det så att det kostar 450 spänn för att komma med sin bil som ÅSKÅDARE så tycker jag nog det svider lite.
Att få köra på banan två dagar för samma peng är däremot ett mycket bra pris!

///Micke
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har försökt tyda alla svar ovan men är fortfarande konfundersam.. Hur funkar det om man kommer på dagen för att titta på alla vackra bilar och se på bankörningen? Dvs inget "deltagande" eller middag.. Någon avgift?
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
För medlemmar i BMW CS gäller följande:

Att köra på banan två dagar kostar 750:- om du måste lösa sk provapå licens och 700:- om du har licens.

Om man är sk aktiv BMW SC medlem så betalar man ingen avgift alls.

Om man nöjer sig med sk banvisningskörning så ingår den i deltagaravgiften på 450:- / 2 dagar

För passagerare i bil kostar det 250:-/2 dagar , men hur långt ned i ålder denna avgift går framgår ej !

Hur mycket man ska betala om man besöker träffen UTAN bil framgår inte heller någonstans vad jag kan se.

För oklarheter är det nog bäst att kontakta BMW CS Klubbmästare eller ordförande för vidare information.

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
A.G.,
Innan frågan kommer....
Knutan ingår i den årsavgift aktiva BMW SC medlemmar betalar.
Så en viss avgift för Knutan har vi betalt redan.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hobbe Z4:

BMW CS medlemmar betalar också en medlemsavgift (400:-/år)

Vad jag vet så kommer de flesta i BMW SC att ha någon form av arbetsplikt under helgen då SC helt ansvarar för bandelen av årets träff.
Enligt L-Å Carlsson kommer det till detta att behövas 30 man.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hobbe Z4: Totalt off-topic, men kan vara fler som är intresserade. Är det OK att göra med Z4an (inkl hardtop?) på banträffar?

32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Acey: Underförstått i mitt tidigare inlägg finns svaret och det finns också på inbjudansidan.

Det gäller alla cabbar, z4 såväl som andra, att man måste ha BÅDE orginal hardtop i metal och överrullningsskydd. Överrullskyddet kan vara fast monterat som i Hobbes Z4 eller av den "uppflygande" modellen som finns till E36 och E46.

Får se om jag hinner svara före Hobbe nu.. ;-)

Ses på Knutstorp

/Patrik, familjkörare pga jag saknar överrullningsskydd ;-(

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
325 cabrio: Tack för informationen, svart på vitt. Jag följde Hobbes kamp ett tag att bli "accepterad". Det skulle kännas förjävligt att ha en så välbalanserad bil som Z4an och inte få köra bana.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
A.G.,
Jodå, BMW SC tar hand om all bankörning som del av avgiften.

acey,
1-På med BMW Original hardtop.
2-Ha BMW Original fasta störtbågar (Roadster), eller aktiva nackskydd (Cab)
2-Ut och kör på banan

325cabrio,
Nu var du allt snabb :)

Vi ses på banan acey och 325cabrio !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.