|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| O.K så jag som är ett blåbär inte medlem i några lustiga bokstavskombinationer svänger förbi och ställer vagnen snyggt och prydligt på P-platsen får smygflukta gratis? | |
|
Det vet vi fortfarande inte då ingen tycks vilja berätta. Konkret svar på kostnaden för att enbart gå runt och TITTA samt CAMPA önskas. MVH Topchop |
|
|
Camping kostar 100:- för hela helgen. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Inträde utan bil har varit gratis dom senaste 10 åren då jag har varit där. Det var väl först förra året det kostade ett par tior om man ville parkera bilen nere i depån? Länk |
|
|
Att ha sin bil på området, campa och ströva runt på området kostar i år 450:- i träffavgift +100:- i campingavgift. Då ingår Middag på lördagskvällen samt banvisning/familjekörning. Det kostar alltså 450:- att deltaga på träffen, oavsett om man ska nyttja möjligheten till familjekörning och de andra aktiviteterna. Tydligare än så vet jag inte om man kan uttrycka det. Jag tycker också att detta är i saftigaste laget, men är övertygad om att årets träff kommer bli något utöver det vanliga, och att man i efterhand kommer att tänka att "Äsch, det var inte så farligt med tanke på hur kul vi har haft"! Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Så jag, frugan och ungarna ska betala 1200 spänn för att få titta lite? Finns det inget alternativ för oss som bara vill titta (inte köra eller äta) en dag? Max 500 spänn för hela familjen för en dags entré tycker jag är lagom. Det är vad det brukar kosta på "titt-ställen" typ Universeum. Men jag är ju smålänning, jag... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Ja tycker det verkar bli en rätt saftig summa för att bara besöka träffen. sen kan man ju undra om campingavgiften, är det per fordon eller per person? Ingen van campare men vi kommer med husbil och är 6 personer i den. Frågan är om det blir 600 pengar eller 100 pengar och vad ingår i den avgiften isåfall? El fanns iallafall inte förra året. Hade varit roligare om man tog dit en uppsjö företag som sålde intressanta saker som vi kunde tänkas köpa och låta dessa stå för en del av kostnaden. Men det blir väl till att betala och se glad ut ... jag tycker att CS medlemmar borde få lite rabatt. det brukar vi väl få på SC:s banträffar? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Håller med om att 450:- är saftigt om man bara vill spatsera runt lite och snacka med folk. Samtidigt tror jag också att årets Knutstorp blir nåt alldeles extra, det är ju trots allt jubileum! Nåväl, nu när det är som det är så tänker iaf jag köra så mycket familjekörning som möjligt och njuta fullt ut :) Jag är inte givetvis inte säker men jag tror nog att campingavgift gäller per hushåll, Johan. Verkar absurt annars. /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
Hej BMW-vänner, mycket möda har lagts på att försöka få informationen till inbjudan till Knutstorp så tydlig som möjligt, men jag skall försöka att förtydliga: Träffen är öppen för medlemmar i BMW Club Schweden samt för medlemmar i andra, till BMW Club Europa anslutna, klubbar samt eventuellt speciellt inbjudna gäster. Något måste man ju få för att vara medlem eller hur... 1.För de som vill köra på bana (inkl punkt 2) kostar det 750 kr 2.För de som bara vill köra in på området med sin bil (inklusive deltagandemöjlighet i tävlingar, tipspromenad, utlottningar och jubileumsmiddag) kostar det 450 kr 3.För medförjande passagerare kostar det 250 kr (inklutlottningar, tipspromenad, tävlingar, middagetc) Detta pris gäller även för eventuella icke medlemmar som medföljer i sällskap av fullt betalande medlem, dock gäller det då endast inträde till området och ej deltagande i tävlingar etc. Samtliga priser för helgen. Det går alltså ej att komma på lördag morgon och bara betala för lördagen.... jo ok det går men det är samma pris som för hela helgen, OK ? Jag hoppas härigenom ha klarlagt läget. Säkert kan det ältas huruvida det är dyrt eller billigt men jag kan endast konstatera att man som medlem får oerhört mycket för träffavgiften. Jämför gärna med vad träffar kostar i andra länder. Tidigare år har vi åkt snålskjuts på ett oklart rättsläge och därigenom kunnat erbjuda mycket för en vid första anseende lägre peng. Årets träff inkluderar dock så mycket mer med bland annat mycket fina priser till vinnanrna i olika tävlingar, jubileumsmiddag mm. Campingavgiften har införts för att täcka det faktum att ström och sanitet i år inte längre är gratis - förresten var kan man annars campa för 100 spänn per weekend? Osv osv osv Lange Rede kurzer Sinn: Kostnaderna för denna typ av träff har stigit snabbt på senare år och dessa måste täckas på ett eller annat sätt. Klubbens aktiviteter för medlemmarna betalas ju till sist alltid av medlemmarna och genomförs av medlemmarna. Vi ses på Knutan! :-) MVH Anders Jonsson medlem av årets arbetsgrupp för Knutstorpsträffen |
|
|
Anders Jonsson: Bra att någon "ansvarig" försöker klargöra läget , men jag tror att det fortfarande finns en hel del oklarheter som inte framgår i inbjudan eller i ditt klargörande. Bla detta. 1. Om man INTE är medlem i någon form av BMW klubb blir man då nekad inträde om man kommer utan sällskap av en Klubbmedlem ? 2. Om inte , ska den personen då betala samma avgift som en Klubbmedlem ? 3. Vad kostar det för en medlem som PROMENERAR in på området ? 4.Avgift för passagerare i bil , gäller den för alla i bilen oavsett ålder ? Hälsningar Ando |
|
|
Hej Ando, bra frågor! 1. Person som ej är medlem i BMWCS och ej kommer i sällskap med sådan kommer ej in på träffen. Träffen är ju i första hand öppen för BMW CS medlemmar. Varför skulle man annars vara med i BMW CS om man ändå skulle kunna komma in på träffarna.... I år kan man ändå komma in, men dock bara i sällskap med medlem. Om den medföljande icke-medlemmen vill vara med på middagen tillkommer en extra kostnad för denna om ca 150 kr. 2. Se fråga 1. 3. Medlem som promenerar in på området betalar samma avgift som medföljande i bil, dvs 250 kr. I detta fall kan man dock ej delta i landskapskörning och utlottning av proder bland bilägarna på området samt concours d'elegance. 4. Minderåriga går in gratis (deltagande i tävlingar etc ingår då ej), dock måste då middagen betalas extra om så önskas (ca 150 kr). DVS småbarnsföräldrar behöver inte betala för hela familjen. Förtydligande till mitt förra inlägg: 450 kr inkluderar naturligtvis även banvisningskörning/familjekörning vilket jag glömde att foga till innehållet. MVH Anders |
|
|
Ang ickemedlemmars tillträde till träffen. På detta sätt som du beskriver så kommer klubben att gå miste om nya medlemmar ! Om man har satt upp regler för vad som gäller för ickemedlemmar i "medlemsällskap" varför kan inte då dessa regler också gälla för ickemedlemmar som kommer "solo" ? jag har lite svårt att förstå skillnaden. Vitsen att vara medlem försvinner inte eftersom ickemedlemmar betalar 250:- i inträde + 150 :- om man vill äta middag samt att de inte får deltaga i Familjekörning m.m , jämfört med en medlem som betalar 250:- och får delta i alla "aktiviteter" ! Jag har en del vänner från Alpina Gemeinschaft som kommer upp från Tyskland och enligt de regler som gäller så måste jag alltså vara "förmyndare" åt dem annars kommer de inte in ! Hälsningar Ando |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tack Anders och Ando! Äntligen...... har jag fått svar på min fråga, och det här på forumet! Något officiellt svar på min mailfråga till klubben har jag ännu inte fått. Som jag tolkar det så kommer det att kosta: 450:- för mig och ca:150:- för middagen åt min ännu ej myndige son (16år). ca:150:- om sonen sedan vill ha med sig en lika gammal kompis (till middagen). Att jag sedan inte "utnyttjar" min betalda familjekörning och söndagsvistelse är ju upp till mig. Nu är frågan om det går att efteranmäla sig via mail till klubben? Jag vet ju inte om mailen går fram eftersom jag inte fått något svar på min för cirka en vecka sedan mailade fråga. På klubbsidans anmälning finns ju inga rutor att kryssa i för min kombination om 700:- (ev. 850:-). Bert-Ola BmwCS #2423 |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Jag kan tydligen inte räkna i huvudet........ Skall givetvis vara 600:- alt. 750:- som kostnad för min förhoppningsvis trevliga och soliga BMW-helg på "Knutan". Vi ses där. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Ando, frågan om hur vi skaffar fler medlemmar kan vi gärna tala vidare om. Dock anser jag det vara en klubbintern fråga som bör behandlas inom klubben och dess sektioner och ej på ett offentiligt forum. Det finns säkert de som har andra uppfattningar om det....! Tillträde till träffen är i första hand till för klubbens medlemmar (Som ju faktiskt betalar en årsavgift för detta), dessutom finns möjlighet för medföljande vänner och bekannta (som kanske inte är medlemmar) att följa med. Anledningen till att inte kreti och pleti släpps in är att vi har vissa ramar och regler att följa uppifrån (BMW Club Europa och BMW International Council) som gör att vi måste ha kontroll över hur träffdeltagarna uppträder etc. Kanske har det negativa effekter i form av en och annan missad medlem men jag tror att vi vinner fler på en professionell framtonong utan alltför flagranta avarter. Ej heller är det nödvändigt att hugga ordet förmyndare i sten. Killarna från Alpina Gemeinschaft, liksom övriga europeer, är ju inbjudna till träffen såsom europeiska BMW-fantaster av dels dig och dels via tyska hemsidor och publikationer under våren. Därigenom finns som jag ser det ingen anledning att förstora upp den frågan. Hoppas att du ser det så också. MVH Anders |
|
|
Vi kommer nog inte så mycket längre med den här diskussionen , men det hela blir nog säkert bra i slutändan . Hälsningar Ando |
|
| Snart bara en vecka kvar ! :) | |
|
Nej vi verkar inte komma längre som sagts. Jag förstår också att man kanske inte ska släppa in kreti och pleti men på det hela taget tycker jag att det är en mycket hårdare ton i klubben numera och inte så hjärtligt längre. Mitt specifika fall handlar om att jag för första gången sen slutet av 80-talet inte anser mig ha råd att vara klubbmedlem samt aktiv på banan så jag sparar ett år. Men att bli nekad att komma in och TITTA och träffa kompisar eller möjligen betala 250:- + 100:- vid klubbkompis närvaro är horribelt. Jag har förstått att det kanske kommer en massa unika bilar men vad mer? Det är fortfarande mycket pengar för att se kompisar ha kul. Tyvärr så kanske jag tycker det blivit för stort och dyrt så mitt medlemsnummer kanske får vila i många år. Nåväl en vecka att fundera och kanske strunta i nya bromsbelägg, prioriteringar... Peter fd 969 Almgren |
|
|
Hade bara tänkt spendera någon timme på plats pga tidsbrist kanske inhandla lite prylar till mig själv & bilarna. Men att betala 450:- för att få handla lite artiklar är ju lite att ta i, så jag antar att både jag & utställarna förlorar på det.. Synd.. |
|
|
Constrictor: Förtår helt klart ditt resomemang! Det finns väl INGEN som pyntar 450 pengar för att kolla lite och eventuellt smyga omkring i depån?! För att sedan åka hem. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.