AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.017

Stockholm open edition

Vad ingår i "Stockholm open edition" 525 touring 02
Är där Sportchassi m. nivåregl ?

Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Nej, kolla på Länk

och länken till min bil.

Det finns även en senare editionmodell med 17" alu och nivåreglering. Den saknar skinn och ellucka.

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
tegel, det är väl version-01? Min, också en Stockholm Open Edition, är tillverkad i juli-02 och ser ut så här: Länk

Den har 17"-fälgar ,sportchassie, nivåreglering och sportstolar i halvskinn.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Ja, det var din jag refererade till "Det finns även en senare editionmodell med 17" alu och nivåreglering. Den saknar skinn och ellucka." Trodde att den kom 03!

Min är en "tidig 02" dvs sen 01, men med nya ratten etc. Verkar som om Stockholm Open stod som spön i backen 2002??

/M

Min bil:
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Det där med årsmodeller hit och dit verkar det aldrig bli någon rätsida på. Jag såg på mitt försäkringsbesked att försäkringsbolaget räknar bilen som en -03 :D

I vilket fall som helst finns det 2 olika varianter av Stockholm Open Edition 2002. En tidig, hösten -01 och en senare hösten -02. Det skiljer ganska mycket på dem. V-01 kan man säga är komfort-utrustad och V-02 sport-utrustad. I princip hela sport-paketet finns med utom M-spoilerpaketet men med halvskinn.

Så svaret på din fråga, Internet, är: Både ja och nej...

(rörigt värre)

"BMW six appeal"
Varför Stockholm open? Har det nåt o göra med sport typ golf, tennis?

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Tennis..."official car..."

nånting sånt. Vilket fick BMW Sverige att beställa hem en hoper bilar med en viss utrustning och kalla dem "Stockholm Open Edition".

"BMW six appeal"
ok Tack

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
hl
1
hlindelov
Skall köpa en bmw 525 alt 530
Jag är ute efter en bmw 525 och tittar på en stockholm tour edition 03 enligt ägaren men den har ju helskin med träpanel!?

stämmer det någon som kan och vet?

Mvh

Håkan L
Mo
55
Morten81
525iA Touring -04 E39
Min Sthlm open edition har halvskinn och alupanel. Och sportchassi m.m.

Lägg upp en länk på annonsen så kan jag kolla.

/Morten
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
I modellguiden här på AP verkar det lite förvirrat "Stockholm open" finns på -01 men "Bavaria" på -02. Min 01:a lär vara Bavaria edition vad jag vet. Den har inget märkvärdigt. Ingen nivåreglering. Regnsensor, sportstolar och 2-zons klimat, lilla färddatorn, inget skinn.
Det är bara prisexempel som står i övrigt-rutan på Modellguiden. Det utesluter inte att paketen fanns under andra årsmodeller också.

Exempelvis Bavaria fanns både -00 och -01 och möjligen -02. Stockholms Open fanns också under ett antal årsmodeller.

Stockholm Open -01: 525i, Sterlinggrå metallic, Läder Montana svart, Parallelleker 82 16", Ädelträ valnöt, sportstolar, Shadowline högglans, innertak i antracit, M multisportratt, larm, fällbart baksäte (sedan), Business RDS CD, DSC, xenon, 6x airbags, ställbar ratt, takreling (touring), fjärrstyrd baklucka (touring), förberedelse CD-växlare.

525i Bavaria -00: lättmetallfälgar, Shadowline, ädelträ, valnöt, Business CD, vita blinkers, larm, M multisportratt, takreling (touring), fällbart baksäte m skisack (sedan), klimaauto. Färger Cosmossvart, Titansilver och Biarritzblå.

525i Bavaria -01 (möjligen -02): lättmetallfälgar Radialeker 48, larm, sportstolar, DSC, multisportratt, takreling (touring), fällbart baksäte m skisack (sedan), Business CD, interiörlister aluminium matt. Färger Orientblå, titansilver. Inredning, antracitgrått tyg.

Källa: BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.