|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
ska fixa raka rör till slutdämparn och ta bort de främre vad tror ni att jag kommer att få uppleva? MVH John | |
|
jag har det på min, ingen stor skillnad om änns någon skillnad. jag tror det hörs lite mer vid höga varv, 3000rpm+ den va gammal och rostig och vi satte dit 2 rör istället, sparade 30kg på det tror jag :) A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
|
okej så inget på låga varv |
|
| men om jag byter bakre??? | |
|
ta bort mittre och ersätt bakre med ett öppet sportavgassystem, typ simons. jag hittade ett sådant på meko men dom hade bara med ett rör in och ett rör ut. A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
| räcker det med ett rör då stryper inte det? | |
|
men om man har kvar mittre å bara byter bakre så bör väl det räcka? har du bra ljud nu?? |
|
|
jag fundera att öppna den gamla å rensa den, vad tror du om det? |
|
|
jag köpte aldrig den med ett rör in å ett ut pga att som sa så tror jag den stryper flödet å det vill vi inte eller hur :) jag TROR att det låter mer om du tar bort den bakre eftersom den ser större ut än den mittre. varför ska du ta bort dom? för att få bra ljud får du byta ut den(bakre) mot ett sportavgas... A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
|
För att få bra ljud å det är bara smulor i den gamla har tagit av den, vad tror du om att öppna den å fylla den med nytt material eller tömma den helt? mvh john |
|
| jag har tagit bort sista burken på min 540 och den låter grymt hela registret | |
| helt å hållet????? :) klarar den besiktningen bra?? :) har du bara rör nu?? | |
|
Är inte mittre dämparen mest till för att dämpa resonans på höga varv?.. Det är katten och slutburken med sina 100 kamrar som stryper mest!... Jag bytte min slutburk mot simons rostfri sportfilter och är helt nöjd, det låter lite mera macho nu, men inte för mkt... BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
| jag har bara 2 rör istället för burken bilen gick igenom bes hur bra som hellst | |
|
vart köpte du simonsburken nånstans? A true gentleman never travels in front of less than twelve cylinders! |
|
Ulke |
Har Supersprint mittre o bakre på min 540, låter väääldigt gott, kan rekommenderas.. Ulke |
|
Man kan köpa Simons universaldelar och bygga eget avgassystem billigt från Mekonomen, Meca, Micro mm...Annars kan man beställa ur deras modellanpassade program helt i rostfritt, helt klart värt pengarna jämfört med Sebring, Ferrita osv. Kolla deras katalog på nätet: www.simons.se BMW 4EVER Bilen: Länk |
|
|
Hej! Har byggt eget bubbelt 2,5 tum från främre dämparen på min, o sedan tagit simons minsta 2,5 tums burkar.Vilkta jag har skärt upp och sedan svetsat ihop dem, för att de ska få plats. Sen dubbla 3 tums rostfria utblås. Låter hur fett som helst!! Dock lite störit ibland vid ca. 1500-2000 rpm , men det är de värt!! Mvh/ Viktor Bumsen Länk V8? Självklart!!! |
|
|
låter grymt :) jag fixa mitt idag satte två 2" rör istället för bakre dämpare låter grymt, sen två rostfria ändrör, mycket snyggare än original kosta mig under 600kr grymt för det resultatet som blev. MVH john |
|
|
Hur fixar du besiktningen sen då? Kommer garanterat och få problem. Jag byggde ett kit hos Ferrita där jag plockade bort mittre resonanslådan. Resultatet blev ett högt kupe muller mellan 1000-1500 varv. Ibland lite irriterande men jag får alltid kommentarer om hur maffig min kärra låter :) så jag e tvärnöjd! Tack för ordet, DANJELO Min bil: Länk |
|
| För att göra en lång historia kort: Hört om en kille som hade en jänkar-V8, för skojs skull testade att ta bort alla ljuddämparna. Startade och det lät inte så mycket som han trodde. Så han åkte in och besiktade bilen. Besiktningsmannen såg att det var raka rör och sa: hur i h--vete kan du komma hit utan ljuddämpare? Killen startade bilen och det lät en del men inte FÖR mycket. B-mannen sa: Men du måste ju ha ljuddämpare på bilen. Killen sa: LJUDDÄMPARE...dämpar ljud...men om det inte låter otillåtet mycket så behövs dem ju inte. B-mannen tänkte till lite...OK. Den fick godkänt. Så länge avgasvärderna och ljudnivån inte är för hög kan du göra som du vill.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.