|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan hålla med om det spårar ur i bland men i vilka disskutioner gör det inte det när man har trevligt. Att skämta med någon med glimten i ögat och ett gott skratt förlänger ju livet, så det är väl inte fel heller, men rena person angrepp är ju inte trevligt, har bara drabbats av det en gång,och jag tror att denna användare numera är bannlyst på detta forum. Sedan vore det kanske bra att man använde sökfunktionen mera än det är brukligt , så att dubblettfrågorna minimeras, det är ju bara att göra ett nytt inlägg om man hittat nåt att spinna vidare på så aktualliseras det redan befintliga inlägget Annars är detta forum en kanongrej väldigt lärorikt, och ibland kan man kanske lära ut nått. Kraftigt vanebildande har jag märkt själv också med antalet inlägg som man nästan skäms för. Samt att många bra kontakter knyts i hela Sverige, och en konsumentupplysning utan dess like. Antalet användarrekord slås ju dag efter dag så denna sida är nog en av de mest frekventa bilsida som finns? Med normalbegåvning, väluppfostrat uppförande samt med glimten i ögat så är det ju inte så svårt att hålla konversationen på den nivå där den ska vara?? Länge leve BMWPOWER sidan blir bättre och bättre utan ände?? Heder åt ALLA de som jobbar för att det ska funka. ingen nämd ingen glömd. MVH Hasso |
|
Om man nu absolut måste kritisera eller gå till personangrepp mot någon här inne så får man försöka vara så konkret som möjligt men framför allt ge konstruktiv kritik. Det vill säga, ge så tydliga kommentarer som möjligt. Komma med förslag om att om du gör eller skriver så här istället så skulle det bli så här mm. Så där ja, nu har jag oxå brainstormat lite... who dares wins... |
|
|
Bra talat samtliga inblandade i detta ämne!! Skall vi kanske satsa på: "BMWPOWER till riksdagen" i höst rent av?? *hahaha* GP åker ju E38... |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Personangrep , och annat som inte hör hemma hör är ju jobbigt... Alla här vill ju bara njuta av sin,och andra BMWn. Visst är det lätt att säga att "kalle har noll koll", men berätta då varför kalle inte har koll. Detta forum är ju till för att låta kalle veta att det går inte att göra si eller så, för det har jag redan provat, så lägg inte ner tid på det. Eller att undrlätta för kalle, gör si eller så , och då kommer det att funka. mvh Jörgen- som vill ha CAB nu. |
|
Hej, mitt namn är Felix och jag är "BMWpower-ist" :-) Skämt åsido. Jag försöker komma på om det finns något att tillägga men allting har redan nämnts, både fördelar och nackdelar. Jag vill för min egen del betona att detta forum är helt suveränt och jag har mycket behållning av det. Tack till alla som får det att fungera. Beroende Felix |
|
|
En sak som vore väldigt bra och som inte borde vara så svår att implementera vore en rekursiv sökfunktion. Det vill säga att man kan söka bara i resultatet från föregående sökning. Det går ju nu att välja vilket forum man ska söka i, men vissa saker är väldigt svåra att hitta då. Som (icke verifierat) exempel kan vi ta om man vill ha reda på något om belysningen för ventilationen. Söker man då på "ventilationsbelysning" så får man kanske inte en enda träff, för det finns ingen som kallat det för det. Söker man på "ventilationsreglagebelysning" så får man kanske en enda träff, bara för att det är bara en enda som har kallat det så. Söker man istället på "belysning" så får man 500 träffar varav 495 är ointressanta och samma sak om man söker på "ventilation". Detta hade blivit väldigt smidigt om man hade kunnat söka på först "belysning" och sedan på "ventilation" i resultatet på den första sökningen... |
|
|
Det går att söka så. Det blir kanske lite avancerat, men med boleriska uttryck så går det utmärkt. Om jag skulle vilja söka på det du sa, så hade jag skrivit exakt så här i sökrutan: "belys*" AND ("ventil*" OR "reglage") Mvh Tommie, BMWPower |
|
| Tackar för svaret! och ojdå, det hade jag faktiskt missat... jag är ju ganska hemtam med booleska uttryck, men har inte för mig att det gick när jag gjorde just nämnda sökning. Jättebra att det finns och än mer imponerad blir jag! | |
|
Jag vill börja med att stämma in i de komplimanger som genom tidigare inlägg i denna diskussion utdelats gentemot de som sköter webbplatsen. Jag ska erkänna att jag inte varit Guds bästa barn (vad gäller relevanta rubriker), men jag hoppas att jag har bättrat mig. Jag håller även med om att det är mycket svårt att markera ironiska uttryck, som ibland trots allt är på sin plats. Man kanske borde skapa en liten sida där man kan kolla upp vilka "smilies" som kan användas för att markera diverse uttryck... Eller ordna till någonting liknande den funktion som finns på ICQ, där du infogar "smilies". Helt upp till Webmaster med kollegor, naturligtvis, men det är ett förslag. Om det inte innebär för mycket arbete, så kanske man kunde organisera om forumen så att de innehåller underforum eller något liknande... Exempel: BMW 3-serien - BMW E21 - BMW E30 - BMW E36 - BMW E46 BMW 5-serien - BMW E12 - BMW E28 - BMW E34 - BMW E39 BMW 6-serien BMW 7-serien - BMW E23 - BMW E32 - BMW E38 - BMW E65 BMW 8-serien BMW Special (Motorsport, Alpina, Hartge, Schnitzer) Bilvård Bilstereo Styling - Allmänt - Kaross - Fälgar & Däck - Interiör Trimning - Allmänt - Besiktningsfrågor - Överladdningsfrågor - Mekanisk - Elektronisk Service & Reparation Försäkring Import Värdering Vet inte hur mycket jobb ett dylikt projekt skulle omfatta, men det är ytterligare en idé... Jag håller också med om att användarinformationen borde utökas, så att fler fält blir obligatoriska. Jag nämner inga, utan överlåter till Webmaster att besluta om det blir aktuellt. Sökfunktionen kan vara knepig att använda, särskilt om man inte behärskar de "grundläggande" avancerade sökalternativen... Man kanske kan inkludera ett slags ordfilter i forumet, som automatiskt sållar bort icke önskvärda ord i ett inlägg, innan inlägget publiceras? Tillåt mig sist att nämna att jag undanber mig eventuell feedback angående mina förslag av typen "Förstår du hur mycket jobb det där innebär" och så vidare. Jag har själv försökt mig på lite programmering, och jag vet att det inte är särskilt smidigt ens om man är bra på det. Jag har full förståelse för Webmasters samt dennes kollegors begränsade tidsresurser för detta ändamål, det är som sagt endast förslag. Nu har jag säkerligen glömt något utav det jag ville ha sagt, men det får jag väl i så fall komplettera i efterhand. Hoppas jag inte har sagt något dumt nu! =) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Z? :) MVH Hasso |
Len |
Angående att det förekommer "om-frågande" på saker som tagits upp förut, så kanske det skulle gå att göra en enkel lista (i bokstavsordning) med förslag på sök-ord som troligen leder till träff. Kanske är det fantasin som inte har räckt till (=för att göra ett ärligt försök att söka), när någon kommer med en ny-gammal fråga? När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
sebbe_bmw |
Alecci: Den idén håller jag med om att den var bra! |
netsix |
Jisses hasso vad inlägg du skrivit :) Kommer ihåg i början när jag blev användare av detta eminenta forum och jag skrev till en som gjort 90 inlägg, tyckte det var väldigt mycket då, men men kolla nu vad jag kommit upp till. Starkt vanebildande detta forum. /netsix Länk |
|
Sebbe_BMW: Vilken av mina idéer menar du? =) -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Försök behandla folk som du själv vill behandlad; det innefattar även ditt bruk av språket. Detta är en ingivelse jag försöker följa, även om jag säkert vid flera tillfällen klampat på ömma tår. Som Hasso skrev (min favvo farbror) är det bara glatt att retas, med glimten i ögat. Jag tycker nog att stilen ibland kan vara rå, bara den är gladhjärtad. MVH Kjell Thoäng |
|
|
Tror det är dags att ta upp den här tråden igen. Ursprungsinlägget av Asken har många poänger! roadZter |
|
|
Kan aldrig var fel att påminna sig lite då och då även fast jag tycker forumet fungerar rätt bra. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
har märkt liten ökning av typer som skriver mkt frågor om grejer som redan tagits upp, märktes mest efter reppot i trafikmagasinet, som gick i maj-juni nån gång. har även märkt senare efter att man blivit medlem på detta eminenta forum att det är j****st vanebildande, nu har man problem med att ta sig härifrån för det mesta TACKAR Bmwpowercrew för detta fina forum och sidan i helhet "Brings Me Womens" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Jag tror att många av dessa onödiga inlägg beror på det känns som att det pågår någon slags tävling i att skriva flest inlägg. En lösning på detta skulle vara att ta bort raden i användarinfon där antalet inlägg står. Samtidigt så kan den vara bra att ha för att många av dom som har många inlägg kan ju verkligen mycket om BMW. Det skulle finnas en kunskaps mätare istället =) MVH///Christopher |
|
| Det man skriver på detta forum ska man lika gärna kunna/våga säga face to face med personen. Tycker det är många här som skriver saker som dom aldrig skulle våga säga annars. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.