AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.401

Intressant site för mig som kunsument

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
BMv: Huruvida man får svar beror till en stor del på hur moget man för sig och vilka frågor man ställer...

Att hoppa på någon utan att kunna precisera vad man menar är ett bra exempel på hur man kvalificerar sig till titeln "Oseriös användare".

__
///M som i Mugge.
Jirar
Nej alla vänder sig inte till ARN ,men nu talar vi om dom som gör det, och det är inte så många som gör att man skall finnas med på en sajt som påstår att detta är en bilskojare.
Gick själv igenom listan på hela landet och fann max 10 ställen som hade mer än 3 anmärkningar.
Vem säger att kunden har rätt bara för att man går till ARN???
Många gånger så drar väl kunden en rövare och hoppas på det bästa, vem är då skojaren???
Är 8998 kunder hos Bilia nöjda?, ja för oftast brukar man kunna komma överens och till slut ha en nöjd kund, så svaret på din fråga blir ja dom är nöjda.

Om du undrar vad jag jobbar med så kan jag säga att jag är säljare på Bilia.
Jag fick känslan av att du hade nåt emot bilsäljare???

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Har läst igenom några ärenden på Bilskojare.se, måste säga att bilden man får snarare är av oseriösa, jobbiga och pinsamt korkade kunder än av dito säljare.

Exempel: I något fall hade motorelektroniken pajat på en begagnad bil, mer än ett år efter köpet, ingen garanti. Kunden erbjuds 50 000 spänn (hon köpte bilen för 69 000 kr), sedan 65 000 kr av bilfirman men avfärdade det som "oseriösa erbjudanden". I stället krävde hon hävning av köpet plus ersättning för resor och reparationer. Naturligtvis blev det avslag.

Att läsa såna saker gör mig smått glad att jag inte är försäljare, vilket helvete det måste vara med kunder som tycks sakna all intelligent tankeverksamhet men som man ändå måste vara trevlig mot. Keep it up Jirar mfl, ni gör ett bra jobb, med några få undantag. :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
W2K: läs den om Automax (aukt. BMW handlare) i kalmar. dålig stil av en märkeshandlare.

__
///M som i Mugge.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Läst den, men den utgör inte något särskilt slående exempel på säljarinkompetens. Fel som bara uppstår när ingen mekaniker finns i närheten är inte precis lätta att hantera. Men visst, det finns fall där bilfirman uppenbarligen har gjort fel. Tycker dock att fallen där motsatsen gäller är både fler och mer underhållande att läsa :)
BraMotorVerkstad
w2k. du är en drömmare. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.