|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
BraMotorVerkstad |
Länk |
kilroy |
Mycket bra länk...!! Mvh kilroy |
|
Idiotisk sida...bilskojare? Bara för att ngn kund har en dispyt med en handlare, är han genast en bilskojare? Okej att ha en sida med klagomål osv..men www-adressen var ju rent ut sagt, idiotisk! Ska vi lägga upp en sida...www.matskurkar.nu där vi kan lista butiker som sålt äckliga varor? |
|
|
Idiotiskt namn på den siten. Citat: "Om företagen: bilskojare.se lägger ingen värdering i de företag som nämns på bilskojare.se". Det blir ju nästan löjligt. Men bra att informationen finns tillgänglig. Konstigt att inte ARN har den på sin hemsida. |
|
| Om en viss handlare har många ärenden hos ARN vill jag gärna veta det innan jag hunnit spinga iväg och köpa bil där. Tycker inte det är fel att sidan ligger uppe. | |
kilroy |
www.matskurkar.nu kommer med all säkerhet i en nära framtid. Vi lever i en tid då konsumentpåverkan på tillverkare och säljare av konsumentprodukter får allt större betydelse. Användning av webben innebär också att informationen sprids lättare och blir mer lättillgänglig. Mvh kilroy |
BraMotorVerkstad |
Hör du, fartglad, det handlar om företag som blivit fällda i tingsrätten för att de lurat bilkunder.... Vem är du - en bilförsäljare? |
|
BMV:"Listan visar anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden sedan 2004-10-01. Företagen bör EJ per automatik anses som oseriösa då flertalet följer ARNs rekommendationer eller har blivit friade." citat från sidan... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
BraMotorVerkstad |
Udo Dirkelsniff, du behandlar frågor om statistik på samma svävande sätt som Mugge när du skriver: "Företagen bör EJ per automatik anses som oseriösa då flertalet följer ARNs rekommendationer eller har blivit friade." OM jag var på väg att köpa en bil från ett visst företag, och upptäcker i sista stund att det finns med på Konsumentverkets Svarta lista, så är det till obefintlig tröst att du informerar om att flertalet (andra) företag blivit friade. Är du också en säljare? |
|
1. I denna tråd diskuteras www.bilskojare.se 2. Du skriver "Hör du, fartglad, det handlar om företag som blivit fällda i tingsrätten för att de lurat bilkunder...." och syftar väl förmodligen på listan på www.bilskojare, eller? 3. Jag citerar vad som står på sidan angående listan: "Listan visar anmälningar till Allmänna reklamationsnämnden sedan 2004-10-01. Företagen bör EJ per automatik anses som oseriösa då flertalet följer ARNs rekommendationer eller har blivit friade." Det avviker från din tolkning... 4. Mugge har väl inte yttrat sig i frågan? 5. Är det "Konsumentverkets Svarta lista" vi diskuterar? Eller listan på www.bilskojare.se? 6. Nej, inte säljare som yrke i alla fall... 7. Vad är du själv? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Fattar inte vad ´"BraMotorVerkstad" får det är om det där med fällda i Tingsrätt från? Det enda denna sida visar är att det inkommit anmälan från nån missnöjd kund till ARN. Och tro mig, det finns 10 gånger så många dåliga kunder som det finns dåliga och oseriösa bilförsäljare. Kolla bara på hur många som fått bifall och avslag. Nä denna sidan borde nog a ett lämpligare namn eller ändra sitt innehåll, vore inte bli roligt att bli listad där bara för att man har en tvist med en kund, de flesta väljer ju att följa deras utfall dessutom så då är de ju i allra högsta grad seriösa. | |
|
BraMotorVerkstad: Jag skulle vilja ha en förklaring till vad du syftar på eller vill ha sagt när skriver: " Udo Dirkelsniff, du behandlar frågor om statistik på samma svävande sätt som Mugge när du ..... " __ ///M som i Mugge. |
|
|
Med andra ord skulle inte BraMotorVerkstad köpa bil på BMW Group :o) Svårt att dra några som helst slutsatser, företaget som har flest anmälningar emot sig har 3 st, och det var väl en auktoriserad hyndai handlare. |
|
|
BraMotorVerkstad: Haha..om jag är säljare? Är det kanske du som står bakom dessa sidor..du verkar göra grym reklam hela tiden åt alla konstiga sidor som finns. Dina trådar i alla ämnen i forumet har konstiga linjer? Har ingen aning om vad du gör här..med dina lustiga åsikter? Så en handlare som får en dom av tingsrätten, som haft ngt otalt med en köpare...men samtidigt sålt kanske 500 bilar, är en bilskojare? Jovisst... |
|
kilroy |
Vitsen med sidor som den ovanstående är ju att man skall bruka informationen med sunt förnuft. Olycklig webadress...? Det resonemanget kan jag köpa. Principiellt tycker jag det är bra med så mycket information som möjligt. Det blir också vanligare med den här typen av information på nätet. En viss sanering av den typen av sidor, om dessa är uppenbart oseriösa, sker via anmälning till datainspektionen. Mvh kilroy |
BraMotorVerkstad |
Fartglad, jag står i begrepp att lägga ut ett antal 100 000 kronor på en E38. Då blir jag lite kittslig. Jag har andra saker att syssla med än att svära över dyra reparationer i framtiden. Nu planerar jag inköpet - och jag har lärt mig mycket på den här siten. Det är bättre at tänka efter före... Och det är naturligtvis mycket lättare för mig att vara - måhända till och med överdrivet - kritisk, när jag inte har köpt bilen än; jämfört med den som har redan har köpt sin. |
|
BMV: Jag väntar fortfarande på ett svar! __ ///M som i Mugge. |
|
BraMotorVerkstad |
Mugge, Jag måste ha syftat på något du skrev i en annan avdelning. Jag finner det inte här i alla fall. Det är klart jag ska svara dig, men vilken var texten? BTW - jag har skrivit mycket som jag aldrig fått något svar på.... |
|
Om jag väljer att visa de handlare som finns i Skåne så finns de flesta handlarna med på listan, Förenade Bil, Bilia, DinBil, mm. Knappast bilskojare...Namnet på siten är fel men visst är det bra att det finns en sådan sida och har en mindre handlare t ex 3 anmälningar så kanske denna inte blir första valet när man ska köpa bil. ___ //Ulf |
|
Jirar |
Vill ta ett exempel, Bilia Haga Norra säljer på ett år ca 8000-9000 bilar både nytt/beg, att då ha 2 anmälningar på sig och samtidigt kvalificera sig in på en sån här sida verkar helt sjukt. Kan förstå att en mindre firma som säljer 100-150 bil/år och har 20-25 anmälningar på kan hamna där, men firmor som säljer tusentals bilar det är helt sjukt. Eller vad tycker du BMV??? Måste bara säga det en riktig skitsida. |
BraMotorVerkstad |
Nu är det ju inte alla missnöjda kunder som vänder sig till ARN eller motsvarande. Om nu Bilia Haga Norra säljer 9000 bilar på ett år (25 bilar sålda per dag??) menar du då att 8998 köpare är nöjda köpare? ;-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.